12 van de 22
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Allochteun’s Citroen BX 1.9 TRD Automatic. Einde oefening?
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 17 maart 2011 03:51 PM
  [ # 166 ]

Er is natuurlijk niemand die dat ding voor meer dan 400 euro gaat halen. Ik zou beginnen te bieden met 25 euro. En hoger dan dat bod moet je niet willen gaan. Nouja, hij is nieuw, laten we zeggen 50 euro. Die 100 euro van Bart Ebben gaat ook nergens over. Ik heb laatst nog zo’n blok verkocht voor 25 euro, in goede staat. Die moeten her en der wel verspreid liggen. Ik kan ook wel even kijken of ik nog iets heb liggen.

En Rehc, dat doet hij inderdaad. Debiet verdelen tussen stuurbekrachtiging en het ‘standaard’ systeem.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 17 maart 2011 04:01 PM
  [ # 167 ]

Even uit je gezocht topic:

Timo1990 schreef:

Chyparse in Almere heeft deze liggen, nieuw en gereviseerd volgens mij.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 17 maart 2011 08:41 PM
  [ # 168 ]
Vermond schreef:

Ik heb laatst nog zo’n blok verkocht voor 25 euro, in goede staat.

Inderdaad en werkt perfect. Geen lekkage en stuurbekrachtiging en andere dingen werken gewoon goed.

Wisselen is ook geen grote klus op zich. Radiateur hoeft er niet uit, dat is zonde van je tijd Wink Beetje handigheid kan het zonder dat ding eruit te halen. Als de drukregelaar nog goed is dan zal ik die gewoon laten zitten en enkel het verdeelblok vervangen. Thule’s wel vervangen uiteraard.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 17 maart 2011 09:03 PM
  [ # 169 ]

ik heb de regelaar vervangen omdat dat minder werk was Wink hoefde ik minder leidingen los te halen. uiteraard is dat onnodig! thules ALTIJD vervangen ik ging er blind vanuit dat iedereen dat wel snapt… een distributieriem leg je ook niet opnieuw om als je waterpompt lekt en hij er nog goed uit ziet na 50.000km…

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 18 maart 2011 02:56 PM
  [ # 170 ]

Blind van uit gaan is natuurlijk een risico…

Bijvoorbeeld als iemand niet eens weet wat Thules zijn Wink

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 18 maart 2011 03:13 PM
  [ # 171 ]

zijn de hydr. leidingrubbertjes die om de leidingen zitten aan de uiteinden hiermee sluit je het lekvrij af. soort langwerpige O dingetjes die je over het einde van de leiding schuift voor je de leiding in de koppelstukken steekt en vastdraait deze dingen dus—>  


Blind vanuit gaan is een risico, maar rubbertjes hergebruiken bijna een garantie op lekkage als de boel los geweest is Wink

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 18 maart 2011 03:14 PM
  [ # 172 ]

Oow, die dingen Smile

Nee uiteraard gaan die mee, wist alleen niet dat die dingen Thule’s genoemd worden.
Ik noem ze gewoon rubbertjes Wink

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 18 maart 2011 03:32 PM
  [ # 173 ]

Thule’s zet je achterop je trekhaak of op je dakrails om je ski’s of fietsen mee te kunnen nemen Wink

Dit is een tule:

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 18 maart 2011 03:41 PM
  [ # 174 ]

die moet er ook op na het vervangen van zo’n ding bij een TRD wist je dat niet?

laten we het houden op die dingen die citroen aanduid met het nummer 03.3947.10 en op het oog van een of ander rubber gemaakt zijn

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 18 maart 2011 04:11 PM
  [ # 175 ]

Die rubbers ging ik wel vanuit dat ik die moest vervangen ja, dat zal na 23 jaar niet meer van al te beste kwaliteit zijn.

Dat ik die koppelstukjes (Snap je vast wat ik bedoel) ook moest vervangen wist ik niet, maar lijkt me geen probleem.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 18 maart 2011 04:29 PM
  [ # 176 ]

zie pb teun

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 22 maart 2011 01:58 PM
  [ # 177 ]

Blokje geregeld, ga zo meteen de rubbers ophalen en met wat geluk en goede zin moet het vandaag nog lukken Smile

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 22 maart 2011 02:22 PM
  [ # 178 ]

klein is 3,5
groot (aanvoer) 6,35

tel ze voor de zekerheid even op het blokje van de sloop zit je 100% goed

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 22 maart 2011 09:20 PM
  [ # 179 ]

Goed.

Dat is nog aardig pittig zeg…

Oude blokje verwijderd. Ook de radiator maar los gehaald, want dat scheelde toch wel erg veel ellende. En maar 10 minuutjes werk om die radiator eraf te gooien.

Verwijderen van het blokje ging goed, kostte een hoop tijd, maar geen probleem.

Nieuwe blokje.

Leidingen gingen er met wat geduld aardig in en zitten vast.

Zit nu echter met één probleem.
De onderste bout, waarmee het blokje zelf wordt vastgemaakt, zit vast.
De bovenste bout krijg ik echter met geen mogelijkheid op zijn plek…

Geef het voor vanavond even op. Morgen met frisse moed Wink

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 22 maart 2011 09:24 PM
  [ # 180 ]

Zal ik je de gouden tip geven? Zet de ene bout niet gelijk vast, maar eerst gedeeltelijk zodat het blok eraan hangt en dan kun je hem centreren op de andere bout en die erin draaien en dan alles vastzetten.

Profiel  
 
 
12 van de 22
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook