Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Alleen passen daar niet alle slangen van. Je kunt ze wel allemaal loshalen en naar die meneer toebrengen, dan maakt hij een set. Maar dat kost wel de hoofdprijs. Overigens zijn de grote koelslangen nog steeds via H-base te vinden, die moeten dus ook nog leverbaar zijn. Voor de kleine koelslangen wordt het dan zoeken naar andere oplossingen. benzineslangen kun je gewoon bij de Brezan halen, gaat per meter. Zorg wel dat je goed weet welke (inwendige) doorsnee je moet hebben, en neem ook passende nieuwe slangenklemmen mee.
Ik vind het een rare plek voor koelwaterlekkage.
Had je ook kunnen vinden waar het vandaan kwam?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
BasisBIX schreef:Ik vind het een rare plek voor koelwaterlekkage.
Had je ook kunnen vinden waar het vandaan kwam?
Nee, eigenlijk geen idee waar dat vandaan komt.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die verdelenkap zal zelf wel lekken, ik denk dat je een andere moet gaan zoeken.
Is het ook niet meer zweten? Dan kan je hem vast nog wel een tijdje laten zitten.
Ik zou de boel even schoonmaken en tijdens het rijden even opletten of het echt lekt of gewoon wat zweet.
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Het oliespoor bij het verdelerhuis is een hard geworden O-ring aan het verdelerhuis.
Het verdelerhuis moet eraf en dan kan je de O-ring van het verdelerhuis afhalen en vervangen voor een nieuwe.
Wel even het verdelerhuis van te voren aftekenen tov. de cylinderkop wat betreft de stand, anders moet de ontsteking opnieuw afgesteld worden!
Heb het zelf ook gehad met (jawel, ik heb er ook een) mijn Digit.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb dit ook gehad, nieuwe ring erop en lekvrij. Let op dat je een zacht soort o-ring gebruikt. Ik had eerst een van dezelfde maat, maar van een harder materiaal en toen ging het verdelerhuis er niet lekker op. De garage weet wel welke je moet hebben.
En wat betreft koelslangen, ik heb erg veel slangen bewaard van blokken die weg zijn gegaan, dus grote kans dat ik je daaraan kan helpen (als ze nieuw niet meer te krijgen zijn).
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Van de week eens een mailtje de deur uit gedaan voor een O-ring die aan de verdelerhuis komt.
Krijg ik deze reactie op terug:
Bedoelt u de o ring onder het kapje van de hoge druk regelaar?
Diameter ongeveer 4 cm?
Uh, tja is dat de juiste O-ring die ik nodig heb? Lijk me eerder van niet?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Nee inderdaad, dat is niet de juiste.
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
De o-ring heeft een diameter van 36,5 mm en het originele citroen-onderdeelnummer is: 593360
Succes!
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Super G-ikX!
Dan ga ik morguh weer langs de dealer (van de week ook geweest, maar die konden niks vinden via de databank!)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Tsk. Zelfs in de ZX is deze O-ring nog gebruikt…
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Is dit trouwens de bewuste O-ring die op de foto wordt aangewezen?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ja.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Thanks!
Ik heb namelijk een Haynes boek gekocht over de BX en daar stond dit in.. vandaar mijn nieuwsgierigheid of dit hem was.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Aankomende week ga ik de volgende dingetjes vervangen (dat durf ik wel alleen als beginnend sleutelaar):
-bobine
-verdelerkap
-rotor
-bougies + kabels
-O-ring verdelerhuis
-radiator
-benzineleiding + filter
-ruitenwisser motor
En als er tijd over is nieuwe olie + filter.
En op zondag 10april ga ik samen met Coen (BasisBX) het volgende doen:
-Remleiding vervangen
-Remschijven + blokken vervangen
-handremkabels vervangen
-motorsteun
-4 nieuwe banden
En maandag 11april misschien apktje?
Doordat ze afgelopen feb slecht liep, had ik een autoambulance geregeld. Had ja want dat ging dus niet door…...
Toch even naar de stalling gereden om te zeggen dat het niet door ging.. Eventjes een praatje gemaakt en me vader kwam er ook bij staan.
Om het kort te maken, we gingen proberen of ze toch uit eigenkracht naar de nieuwe onderkomen kon komen.
Accu erin starten en beetje spelen met het gas en voilá ze ging beter en beter lopen! Alleen komt ze achter niet echt omhoog, een beetje spelen met hoogteregelaar en een beetje hangen aan de achterkant, kwam ze mooi horizontaal (voor staat ze toch nog ietjes hoger) te staan.
En toen onder de begeleiding met de Xsaar op weg naar huis! Na 9jaar reed ze weer op de weg, en dat gaf voor mij een voldoening op zich! Ook al duurde het ritje maar even het is immers maar een kilometer rijden naar haar nieuwe onderkomen:
Maarja, wat was de oorzaak van het beroerde lopen, vocht vuiligheid? Wie zal het zeggen!
Wel wat een paar dingetjes opgemerkt die wat aandacht nodig heeft (maar, nu niet het belangrijkste aandachtpunt, hoewel de dashboard wil ik toch graag werkend hebben):
-Helaas de snelheidsmeter doet het niet! Wel de toerenteller. Bij aankoop werd vermeld dat deze het niet deed, maar bij het bezoek toendertijd deed de snelheidsmeter weer! Maar nu niet meer…
(nieuwe digitale dashboard zoeken?)
-Knipperlicht schakelaar is kapot (helaas zelf gedaan)
-De einddemper zit vast aan een tyripe (oeps) dus de ophangbeugel is foetsie!-
-De tectyle laat los aan de zijkant van de bodem, maar géén vliegroest kunnen zien (klink hoopvol!)?
-Hoogte regelaar achter nakijken?
-De hendel voor de hoogte insteling gaat erg stroef!
-Mmm ik heb een blauwe hoedenplank in plaats van zwart! (iemand een zwarte nodig?)
En wat zit ze lekker de stoelen! Das beter dan de Xsaar! Ik merkte ook dat schakelen best wel prima ging en de koppeling naar mijn idee prima werkte?
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?