Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Om te verversen trek je de pan eraf!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
bogaard77 schreef:Om te verversen trek je de pan eraf!
en een ...........
o,.... mijn excuses, ik trad even buiten de vieze spelonken van het cafe
Boormachines,hamers en andere destructieve gereedschappen gewoon in de kast later liggen, want ik heb ff een aanpassing gedaan….
En last but not least ; een testje met ontvetter, na een half uurtje was de buitenzijde nog droog!!!
(koude ontvetter, dus er kunnen nog verrassingen voordoen…)
Morgen samenvoegen met onderblok
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben morgen om 10.30 bij je. En om 17.00 moet dat blok gewoon af zijn
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mooi hoor, knap werk weer.
Ik was van plan om rond 4 u een fles bier te gaan halen…
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb al voor een bak gezorgd
goede merk?
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hoe moet ik dat nou toch weten, van dat belse voetbalbier
Het was even zoeken naar de juiste keerring maar ik heb hem. Ik had de juiste binnen en buitendiameter wel, maar de breedte van de keering was 10 mm en ik had liever 7 mm want de ruimte in het huis is beperkt.
De 3 mm smallere keerring geeft me net genoeg ruimte om hem volledig in het huis te krijgen.
Morgen de kamer er in draaien en de steekassen op maat maken.
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat is mooi. Ik heb vandaag de synchromesh voor de derde versnelling binnen gekregen. Nu die voor de tweede nog, morgen nog maar even achteraan bellen.
En de startmotor????
accu van 140 Ah staat te wachten…
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nog niets gehoord van VDP, morgen zelf maar even bellen…
Zo vandaag maar weer eens gewerkt
juiste keerring was dus binnen, dus eerst maar een kamer in het huis draaien, vervolgens de steekas inkorten en pas maken.
de korte as wordt 90 mm ingekorte, de lange 100 mm.
Zo kom ik aan een geschatte uitwendige maat van de flenzen van 240 mm. Het uitgangspunt was 232 mm
Maar die 8 mm (4 per kant) kan wel opgevangen worden door de schuif splines van de aandrijfassen.
Het flensdeel is op maat gemaakt. Aan de uiteinde is een top aangedraaid die vervolgens in het spline deel gaat van het deel dat in het diff schuift.
Het Materiaal was glas hard tot een mm of 4 diep daarna leek het wel peperkoek.
Binnenkort de ingekorte delen aan een lassen tussen de centers van de draaibank en klaar is kees….
Het lagerdeel in het huis is even vast gehecht om de maat te kunnen bepalen. De afstand van het punt van hechting is dezelfde maat als de orginele afstands ringen die tussen lager en het huis zaten..
wordt vervolgd….
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is erg mooi geworden Mark! Ik ben benieuwd of je het diff en de voorspanning van de diff lagers goed kan afstellen straks.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste