Beste leden,
na een lange tijd diesel en V6 gereden te hebben is het niet meer mogelijk om met de huidige benzineprijzen zo dik te blijven rijden.
echter wel de dame te blijven rijden.
Na een lange weg vol twijffels enzovoorts toch een XM 2.0 uit 1997 gekocht in de mooie kleur blauw !
lichte leren bekleding, vol automatische clima alarm side airbags enzovoorts. alleen 1 probleem wat volgens deze man een relais was.
Geen van de ramen wil nog open of sluiten. hoor ook niets.
De zekeringen vervangen thuis, hij had er toch 200 euro afgehaald voor oplossing.
De achterramen gaan weer open (elektrisch)
Voorramen willen niet open maar ik de binnen bekleding eraf gehaald.
Blijkt?
In de bijrijdersdeur zit helemaal geen mechanisme !!! een staaf die het raam omhoog houdt…
de bestuurdersdeur zit wel mechanisme en zoemt wel maar het raam beweegt niet. ja komt naar beneden verder niet.. (valt naar beneden niet door mechanisme dus…) nu vermoed ik dat de bestuurderskant de kabel is gebroken.
Op internet gespeurd nadat ik de garagist al meerdere keren gebeld heb maar elke keer 0 op het request krijg voor mechanisme.. er is er een te vinden maar dan ben ik toch zo’n 200 euro kwijt en ik moet ook die andere repareren.
Ik ben zelf iemand met 2 linkerhanden maar ben dus op zoek naar een voordelig mechanisme en als het even kan ook iemand die het tegen een xm vriendenprijsje in kan en wil bouwen…
is het dan ook moeilijk en mogelijk de kabel van de bestuurderskant te vervangen?
de dame heeft comfortstanden d.w.z. knop voor in één keer naar beneden en handbediende stand.
Wie kan mij helpen? de airco is heerlijk maar het staat zo slordig bij een parkeergarage als je met zo’n dame aan komt en uit moet stappen of je stoel moet laten zakken tot de achterramen…
Citroen XM
It’s not a way of driving…
It’s a way of life..
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Neem even contact op met Matthijs309 hier op het forum. Hij heeft zeker raammechanismes liggen voor niet te veel. Inbouwen zal je toch denk ik zelf moeten doen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Hoi Brian !
Dank je wel en ik zal gelijk ff een PM naar hem doen..
inbouwen kan mijn partner wel met het overzicht zoals beschreven in AE31 denk ik en anders de monteur van het werk wellicht?
Thanks !
Hou jullie op de hoogte
Citroen XM
It’s not a way of driving…
It’s a way of life..
KLEINE UPDATE…
Vandaag mail gehad van Mathijs die heeft nog wel mechanismes maar niet met comfortstand ..
De garage gisteren een zeer vriendelijke, maar ook zeer duidelijke email gestuurd, en deze reageerde vanmorgen om 8:30 gelijk door te bellen.
Hij gaat proberen een mechanisme te vinden voor de dame en die in te bouwen en belt me er morgen over terug.
Dit wil niet zeggen dat ik nog steeds met een defect mechanisme linksvoor zit. hij zoemt wel maar doet niets. denk kabelbreuk.
Zag van een van onze medeleden dat een kabel van een handremkabel ook wil helpen bij ongeveer 3 uur werk. en heb iemand die dit “leuk"werk vind te doen..
Ik heb al gezegd als ik het heb, dan bel ik jou zeker, zet de dame bij je neer en leef je uit.
Uiteraard zal ik er dan bijblijven, want onze dame laat ik niet zomaar alleen..
De kleur is niet gewoon blauw toch dames heren?
Citroen XM
It’s not a way of driving…
It’s a way of life..
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Probeer anders eens bij Snuverink in Borculo. Een sloop met vooral Frans en hebben altijd wel XM onderdelen liggen en XM’s staan.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Dames en heren,
Tot heden nog niet van de garagist gehoord en heb zometeen een afspraak in het ziekenhuis dus hoop dat hij me nog belt, anders zal ik er weer zelf achteraan moeten vangen.
Wel in de tussentijd alvast de radio aan weten te sluitn.. jezus die idioten hadden alle draden afgeknipt i.p.v. isoconnector los gehaald. maar ja zat een dubbeldin in. ik heb mijn radio erin gebouwd maar eerst uren lopen zoeken naar stroompunten. die waren echt weg !!!
uiteindelijk van andere stroomverbruiker op contact een aftakking gemaakt om zo toch op contact te werken. nu nog een bakje voor bij de radio regelen en units voor de mistlampen voor. stekker zit er, schakelaar op dash ook alleen unit met lampjes erin maken en stekker erin dus.
wel fijn dat de achterramen het weer doen nu de voorramen nog..
ik hou jullie op de hoogte.
Citroen XM
It’s not a way of driving…
It’s a way of life..
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Van welke stroomverbruiker heb jij die op contactdraad afgetapt? Wil ik ook nog doen bij mijn XM.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Hoi Timo1990,
Ik weet niet of je in jouw dame een digitaal display hebt voor de climate controll, maar ik heb deze hele unit los gehaald.
Moest tenslotte toch de lampjes vervangen dus was toch bezig. daar loopt een hele bos draden achterlangs en bij mij liep er ook en blauwe draad achter langs. deze met de multimeter getest en op contact gaf hij 12.1 volt en zonder contact niets.
Als je de draad niet hebt kan je het proberen van één van de anderen maar LET OP.. op contact moet er 12.0 volt op staan maar als je hem verbind zoals ik met kabelbinders, isoleer ze dan ook weer goed met de juiste tape. dit om in toekomst brand te voorkomen. het trekken van de contactdraad die je net gemaakt hebt, kan dan heel makkelijk naar beneden.
Vandaag overigens ook de garage weer gebeld en kreeg zijn “broer” aan de telefoon. hij was vrij vandaag.. ik zei hem ook :“dan bel je hem maar op zijn privë nummer want hij heeft me wat beloofd”
tien minuten later kreeg ik te horen dat hij morgen naar de sloop ging zo’n mechanisme ophalen. ben benieuwd hoe en wat hij het wil inbouwen.
Ik heb er weinig vertrouwen in en heb inmiddels mijn rechtsbijstandverzekering al om informatie gevraagd en die zegt dat ik in mijn recht sta.
Hij heeft aangegeven dat dat venster gewoon werkte de dag dat ik hem ophaalde, en achteraf blijkt dat er geen mechanisme in zit, dus kan hij alleen maar hebben gelogen.
Daar ik een getuige bij me had met de aankoop en ophalen, sta ik sterk, mocht het tot een zaak komen.
Ik hoop niet dat het zo ver komt maar wie weet..
Citroen XM
It’s not a way of driving…
It’s a way of life..
En vandaag weer maar zelf gebeld omdat de garage weer niet gebeld had over het raammechanisme..
wederom was hij er zogenaamd niet en had de sloperij nog niet gebeld. dus op mijn stelling dat het mij bar weinig intreseerde of de sloperij belde omdat hij met MIJ een afspraak heeft, gaf hij aan dat hij er niets aan kon doen.
heb hem een ultimatum gegeven dat ik maandag voor 13:00 uur een oplossing wil hebben en anders hem schriftelijk in gebreke ga stellen.
5 minuten later belt hij terug en zegt: kun je niet zelf een kopen en dan bouwen wij hem in?
dus ik heb gezegd ik wil best de sloperij bellen of één van de medeleden vragen (mathijs heeft er een voor bijrijderskant) maar die prijs vond hij te duur.
daarbij wil ik dan via mail bevestigd hebben dat hij het ook terug betaald. tenslotte is hij zijn afspraak niet nagekomen en kan ik weer naar Zwolle jagen om dat te laten monteren.
Dames en heren wat lijkt jullie verstandig? wel of niet zelf achter mechanisme aan gaan?
Momenteel zit de ruit goed dicht met tape aan de binnenzijde (ivm beschadiging lak als ik aan buitenkant doe) en komt er geen water in.
mijn inziens regelt hij maar wat maar wil de ramen ook werkend hebben.
Citroen XM
It’s not a way of driving…
It’s a way of life..
tsja…. als de auto je verder goed bevalt en de prijs ok is naar jouw zin moet je misschien je verlies maar nemen en het als een les beschouwen. Als een verkoper zegt dat hij het in orde maakt laat je de auto lekker staan en mag hij je bellen als het gemaakt is.
Dat de RB zegt dat je in je recht staat is 1, dat ze er ook daadwerkelijk wat mee gaan doen is een heel ander verhaal. Wellicht een briefje schrijven en daarna een boos briefje, maar de RB is vooral gericht op kostenbesparing en schikken. Tenzij het niet anders kan of het echt een gewonnen zaak is met goede opbrengst zullen ze verder gaan.
Of de prijs van een mechanisme anders dan op de sloop te hoog is… tsja, sommige zijn duurder dan andere en het is maar net hoe hard je iets nodig hebt. Heb je van der laan in Abbenes al geprobeerd ?
Gompy,
de dame bevalt me verder goed, ik kan alleen erg slecht ertegen als de man zegt “eerlijk zijn tegen elkaar"en dan bij mijn lancia over 2 bandjes valt die mischien net geen 2.0 mm achter nog hadden maar verder wel alles werkend en airco koud enzovoorts. en dan moeilijk gaat doen over mechanisme.
principekwestie snap je?
de prijs was ok maar was onder behoud dat de ramen het deden en die zou hij in eerste instantie maken. toen ik zei haal er maar 50 euro af omdat hij zei dat het relais kapot was (had zijn broer gemeten zei hij) en dan zegt gisteren ging dat raam nog naar beneden en omhoog.
Vervolgens blijkt dat hij gelogen heeft en dan ga ik op mijn strepen staan maar moet er maar eens een nachtje over slapen…
Citroen XM
It’s not a way of driving…
It’s a way of life..
principes kosten geld he…
in principe dan
in Principe wel…
maar nee idd je hebt gelijk en als het een langslepende zaak wordt ga ik wel de mogelijkheden bekijken maar allereerst zorgen dat de dame weer klaar is. ga niet te lang met 2 dicht getapede ramen rijden want dat doet de dame geen goed
Citroen XM
It’s not a way of driving…
It’s a way of life..
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat heb je voor die auto betaald?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De dame heeft me inclusief de inruil van mijn vorige auto 1500 gekost. dus daar is niets over te zeggen met de kennis dat de dame wel vollederen interieur heeft (lichte kleur) zonder beschadigingen, 4 elektr. ramen (waar 2 van doen nu) climate controll die werkt, perfekt in de lak, 1 klein deukje trekhaak afneembaar, 13e ruit met zonwering, orginele afstandbedieing werkend en km beurt 9000 km geleden. daarbij nieuwe APK erop.
Citroen XM
It’s not a way of driving…
It’s a way of life..
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Geen idee wat je precies hebt ingeruild, dus idd…. daar kan ik niet over zeggen
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa