Sinds gisteren start de Xsara niet. De startmotor gaat goed rond, alles brandt normaal, maar de motor slaat niet aan. Zelf zit ik met mijn beperkte technische kennis aan de benzinepomp te denken. Volgens mij moet je die horen zoemen als je contact maakt en dat hoor ik niet. Opmerkelijk is dat als je na starten de contactsleutel eruit haalt en vervolgens weer opnieuw wil starten, de alarm lichten aan staan. Wie heeft een idee voordat we hem afslepen richting garage?
groeten
Vincent
xsara break 1.6 16v 2001
Ik heb soms ook dat de motor niet aanslaat.
Ik hoor dan wel de benzinepomp draaien.
Ik moet dan altijd een tik geven op een kastje( geleerd van de ANWB), tussen de computer en de rembekrachtiger. Hij ligt wel iets dieper. Dat schijnt een een stekkerveerbinding te zijn die ingegoten zit.
Hierna loopt de auto weer goed tot het weer voorkomt.
Succes
Ik heb op een bruin relais getikt, maar geen resultaat. Daarnaast ook even de stekkers van de computer los gehad en weer aangesloten: niks. Voor de zekerheid de zekering van de benzinepomp vervangen, geen resultaat. Ik las ook ergens dat de toerenteller iets in beweging moet komen bij starten (let ik normaal niet op als ik start). Dat doet ie niet. Inmiddels begint de accu het ook minder fijn te vinden, maar die kunnen we wel weer opladen.
Is de benzinepomp een beetje bereikbaar? Hij zit in de tank, maar zit er ergens een klepje?
groeten
Vincent
xsara break 1.6 16v 2001
Totaal aantal Berichten: 1381
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Ruik je ook geen benzine dus?
Kijk eens eerst of je wel vonk hebt, voordat je daaraan begint?
Zou ook bobine-brug kunnen zijn nl.
Als je contact opstaat, komt er dan spanning op die zekering van de brandstofpomp? Je moet die inderdaad horen zoemen als je het contact opzet, dus het kan wel dat het de pomp is die brak is, tenzij je wagen een schok heeft gehad? Onder de motorkap moet er ook ergens een crashknop zitten die de brandstofpomp uitschakeld bij een harde schok…. De bobijn kan inderdaad ook maar dat verklaard niet dat je geen gezoem hoord als je het contact opzet….
Rechts in de motorruimte op het spatbord zit een rode knop. Die maar eens ingedrukt. Hoor ik plots weer het zoemen van de pomp bij contact. Alleen was de accu bijna leeg. Even aan de startkabels en de motor loopt weer.
Die knop is dus de crashknop? Zal eens aan mijn vriendin vragen wat ze er mee heeft uitgevoerd. Het is haar auto. Mijn 25 jaar oude volvo 740 start altijd (maar mankeert ook wel wat, maar dat is de hobby). Bedankt voor de tips.
groeten
Vincent
xsara break 1.6 16v 2001
ja dat is inderdaad die knop, die dient voor de uitschakeling van de brandstofpomp bij een ongeval of harde schok…. blij uw te hebben geholpen met uw probleem Nu het volgende probleem, de vriendin , maar dat laat ik liever aan jouw over haha
Nog sterker. Een maand geleden hadden we een gebroken veer links voor. Kom er net achter dat nu rechts voor ook gebroken is. Ondertussen rijdt ze in mijn auto….Nu is die lompe baksteen niet echt een scheurijzer, dat scheelt.
groeten
Vincent
xsara break 1.6 16v 2001
heb ik ook gehad BDP sensor kapot en dubbel relais was ook naar de galamiesen, laten vervangen icl. arbeid 177 euro!