Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De kleur wit zorgt dat je om de dag in de wasbox staat, zul je bedoelen…
Om lijnen optimaal te laten uitkomen worden sinds jaar en dag grijze auto’s gebruikt.
Waarom Vert Cali etc. zo weinig geleverd werd… Kijk om je heen hoeveel grijze auto’s er vandaag de dag rondrijden. We zijn gewoon een stelletje sufneuzen die het liefst zo min mogelijk opvallen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Mulder schreef:zo min mogelijk opvallen…
Hij valt helemaal niet op….sterker nog; je ziet’em nauwlijks.
Ik vind Vert Cali een prachtige kleur, maar laten we eerlijk zijn: het knalt ab-so-luut niet. Het is eerder de vaalgroene variant van Gris Perlé.

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
tilanus schreef:Mulder schreef:zo min mogelijk opvallen…
Hij valt helemaal niet op….sterker nog; je ziet’em nauwlijks.
Ziet wat nauwelijks?
En Vert Cali is natuurlijk de vale versie van Vert Papyrus.
Echt knallen doet het inderdaad niet, net als alle Bleu-varianten, maar apart is het wel.
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mulder schreef:Om lijnen optimaal te laten uitkomen worden sinds jaar en dag grijze auto’s gebruikt.
Klopt helemaal
Bij een zilver of grijze CX kan je de lijn zeer goed zien.
Bij rood vind ik het vaak wat wegvallen bijvoorbeeld.
Ik denk dat het sputnik niet is te doen om het laten uitkomen van de lijnen. Hij verkiest kennelijk een knalkleur en voor zover dat aan de hand is, accepteert hij dat de lijnen minder goed uitkomen. Ik vind bij Vert de Dryades de lijnen prima uitkomen en het is ook nog ‘ns een knalkleur. Dat wordt bieden op die van Graddus
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 225
- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Het gaat mij ook om de lijnen van la cx maar ook om niet nog een grijze, witte o.i.d. toe te voegen aan die grijze brei op ‘s Heren wegen
Onze ami 6 is lichtblauw met een wit dak, misschien geen knalkleur maar wel uitgesproken.
We zullen vanmiddag eens zien of en hoe die vert cali ons gaat bekoren. Is het de enige in Nederland? Had de kleur verder nl nog nooit gezien. En het is een RI, daar is verdomd weinig info over te vinden. Een sobere GTI begreep ik. Maar waar staat die R voor? In brochures uit die tijd kan ik de RI niet vinden…
Wat een mooi weer trouwens, met knalblauwe lucht

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Sputnik schreef:En het is een RI, daar is verdomd weinig info over te vinden. Een sobere GTI begreep ik. Maar waar staat die R voor? In brochures uit die tijd kan ik de RI niet vinden…
Vergelijk ‘t ook met TRI. Kale versie daarvan dus. Of ‘t ergens voor staat… (Tres) Riche wordt wel gezegd. Zelfde uitrustingsniveau als een RD (Turbo).

Totaal aantal Berichten: 225
- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
De TRI ken ik ook niet maar ik snap het idee

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is het ook niet ongeveer een RE, maar omdat het een injectie is daarom een RI geworden?
Het is in elk geval een CX met 25 GTi motor alleen een wat eenvoudigere uitvoering dan een echte GTi.
Geen lichtmetaal, andere bekleding etc…

Totaal aantal Berichten: 7588
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Klopt helemaal. In nederland niet geleverd, maar in bijvoorbeeld Frankrijk wel. Enne - ik zag de kleur in het echt een keer op een BX. Geloof me, ‘t knalt misschien niet, maar ‘t valt echt wel op.

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Sputnik schreef:Het gaat mij ook om de lijnen van la cx maar ook om niet nog een grijze, witte o.i.d. toe te voegen aan die grijze brei op ‘s Heren wegen
Onze ami 6 is lichtblauw met een wit dak, misschien geen knalkleur maar wel uitgesproken.
We zullen vanmiddag eens zien of en hoe die vert cali ons gaat bekoren. Is het de enige in Nederland? Had de kleur verder nl nog nooit gezien. En het is een RI, daar is verdomd weinig info over te vinden. Een sobere GTI begreep ik. Maar waar staat die R voor? In brochures uit die tijd kan ik de RI niet vinden…
Wat een mooi weer trouwens, met knalblauwe lucht
Ik heb me geloof ik nog niet in je draadje gemengd maar goh wat ben ik het met je eens wat betreft je wens niet NOG een muisgrijze CX aan het NL wagenpark toe te voegen… ik blijf het een paradox vinden, dat van een auto die mijns inziens een van de meest bijzondere is die op ‘s Heren wegen (© Sputnik) rondrijdt, 99% in een saaie, muizige, conformistische wit/grijs/zwart is gespoten. Chapeau, ik hoop dat je snel de auto van je dromen vindt! Ik geloof dat je voorkeur uitgaat naar een serie I, mocht je een serie II overwegen dan is mijn 25 GTi uit 1988 (cassis nacre, dus paars, met paars leren interieur en paars dashboard) te koop. (ik ben dol op mijn oude dame maar overweeg haar toch te vervangen door een CX uit mijn geboortejaar 1975).
Over de auto van Ray, zijn CX is inderdaad de enige bekende Vert Cali in Nederland. Ook de 25 Ri - uitvoering is een zeldzaamheid, hij is origineel dus niet in NL geleverd en volgens het Register van de CX-Club rijden er op het moment 5 in ons land rond. Ri staat voor Riche Injection, inderdaad het uitrustingsniveau van de 20 RE (Riche Essènce) en 25 RD (Riche Diesel) maar dan met de 2,5 l injectiemotor die ook in de 25 GTi ligt.
Hoewel ik Vert Papyrus een bizar mooie kleur vind op een CX, kan ik me helemaaaaaaal niet vinden in Mulders karakterisering van Cali als een ‘vale Papyrus’...hmm, die Mulder wordt wel bijdehand, misschien wat verfbommetjes meenemen naar de Voorjaarsrit? Serieus, ik heb die van Ray wel eens gezien en vind de kleur super-mooi staan, ben benieuwd hoe jij hem (met dit knal-weer) uit vond komen!
Jaco
(Administrateur CX Register CX Club Nederland)

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Vert Cali vind ik echt schitterend! Ik vind het ook best wel knallen, misschien niet zoveel als Papyrus, Iroise of Dryades, maar ik vind het zonder twijfel 1 van de mooiste kleuren die ooit op de CX geleverd is. Misschien wel dé mooiste…
Succes met het vinden van een knalkleur CX, Sputnik.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3