Optie uit boordcomputer verdwenen?!
sidewinder1970
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51

Gepost: 19 maart 2011 07:53 PM

Mijn C4 vts coupe is van de week voor de keuring bij de citroen dealer geweest. Mijn hoogtesensor op de achteras was defect en moest vervangen worden. Afgelopen donderdag haalde ik mijn auto op en bij het starten gaf de boord computer direct; meedraaiende koplampen defect. Ik weer naar binnen en er werd meteen gezegd dat hij het toch echt gedaan heeft! Het was inmiddels al bijna sluitingstijd en de dealer verzocht of hij de auto morgen mocht nazien.
Vrijdag nam de dealer tel. contact op met de mededeling dat alles in orde was. De monteur was vergeten de melding uit de geschiedenis van de computer te wissen (of te wel resetten). Vandaag pas de auto kunnen ophalen en bij het wegrijden, op het eerste gezicht niets aan de hand. Zojuist heb ik bij schemering de koplampen getest en ze lijken op de goede hoogte te staan. Nu wilde ik de meedraaiende koplampen inschakelen en kom tot mijn grote verbazing erachter dat deze optie verdwenen is!!!
Ik heb alles doorlopen, maar de optie staat er niet meer bij!! Heeft iemand al iets soortgelijks meegemaakt? Ik voel me op z’n zachts gezegd een beetje genaaid!

C4 vts 2.0 16v coupe ‘05

Profiel  

Gepost: 19 maart 2011 07:55 PM
  [ # 1 ]

Ik vermoed dat de monteur het verkeerde hokje heeft aangevinkt, even navragen lijkt me.

Profiel  

sidewinder1970
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 maart 2011 08:01 PM
  [ # 2 ]

Dat ga ik zeker doen Graddus. Maar ze verzekerde mij dat alles werkte, incl. meedraaide koplampen om dat dit de storingsmelding was. Met andere woorden ze zeggen het getest te hebben en nu blijkt deze optie geheel niet meer aanwezig te zijn???

C4 vts 2.0 16v coupe ‘05

Profiel  

sidewinder1970
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 maart 2011 12:03 AM
  [ # 3 ]

Kleine update; aankomende dinsdag kan ik de c4 bij de dealer brengen. Wel al tel. contact gehad met de dealer. Ik had hem verteld van de verdwenen optie en kreeg als antwoord; “u heeft de auto langs gebracht voor de koplamp hoogte instelling en deze is gemaakt”. Gelukkig zat ik op de bank anders was m’n broek tot op mijn enkels afgezakt!
Ik heb de dealer vriendelijk verteld dat ik mijn auto met dezelfde opties terug wilde hebben als dat ik hem gebracht had. De dealer gaf aan dat de meedraaiende koplamp optie mss wel door zijn monteur eruit was gehaald zodat de hoogte instelling het wel deed (dit alles voor de apk). Nu kan het zijn dat als deze optie weer word terug gezet de storing ook weer terug komt! Hij wilde wel kijken waar het nu aan zou liggen, maar bijkomende kosten zouden voor mij zijn. Uiteindelijk afgesproken dat hij in ieder geval de auto in de juiste staat zou terug brengen (dit hoort bij de aflevering van afgelopen garagebezoek). Mochten er onverhoopt kosten aan komen, zou hij mij in kennis zou stellen. Al met al weer een vreemd onderbuik gevoel bij deze garage.

C4 vts 2.0 16v coupe ‘05

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 28 maart 2011 12:13 AM
  [ # 4 ]

ik ga solliciteren bij de Citroen dealer, ik kan daar ook wel als monteur aan de slag zo te lezen Smile

Werkt het niet meer? Dan vinken we toch gewoon de optie uit in de computer!?

haha

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

sidewinder1970
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 maart 2011 08:07 PM
  [ # 5 ]

nou mannen/vrouwen, hij doet het weer! Ik kreeg bij het ophalen een heel verhaal te horen, maar kort en bondig weergegeven het volgende: Computerproblemen blijven soms een groot raadsel. Soms kunnen ze niet meer nagaan waar het probleem nou aan heeft gelegen. De monteur heeft de meedraaiende koplampen weer “aangevinkt”. Tevens gaf de computer aan dat de koplampen gekallibreerd dienden te worden. Na dit gedaan te hebben gaf de C4 geen storingen meer aan en draaiden de koplampen weer netjes mee in de bochten. Toen ik vroeg waarom in de eerste plaats de optie eruit was gehaald, hadden ze geen antwoord. De monteur heeft mss niet in de gaten gehad dat deze optie was uitgeschakeld?
Een medewerker wilde deze werkzaamheden facturen maar de dealer gaf aan dat ik hoogst waarschijnlijk de rekening niet ging betalen, dus er is niets in rekening gebracht. Dealer was correct en netjes en gaf ook de tekortkomingen van de afgelopen keren aan. Ik ben in ieder geval met een beter gevoel naar huis gegaan. Greetz

C4 vts 2.0 16v coupe ‘05

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook