aangezien ik natuurlijk wel 300 topics apart kan gaan openen, wil ik het even centreren in 1tje.. ietsje overzichtelijker lijkt me!
er zijn een aantal dingen mis op dit moment, en ik hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen:
1)aan de rechterkant van de auto (vooral bij de portieren) wordt de lak een beetje vaal. poetsen met commandant gaf geen resultaat! en op de b-stijl laat de toplaag van de lak zelfs helemaal los! wat kan ik hieraandoen om dit tegen te gaan?
2)de auto is vrij zijwindgevoelig als ik met 110 op de snelweg zit. is dit een ZX eigenschap of ligt het aan mijn bandenmaat (Vredestein p-trac 175)?
3)ik heb gisteren op een lege snelweg even gekeken wat de topsnelheid was. ik kwam niet verder dan 163 km/h op de teller. is er wat mis met mijn blok? (1.4i monopoint zonder verdelerkap)
verder ben ik supersupertevreden met mijn ZXje, heb nu in 5 maanden tijd 20000 km gereden zonder enige problemen behalve bovenstaande!
alvast bedank!
groeten richard[/url]
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73
Die laatste 9 km pu topsnelheid kan liggen aan het dicht zitten van de motor…
Trek je weleens vlot door in de versnellingen?
Het kan namelijk zijn dat van het rustig rijden er een randje met aanslag(van verbrande resten) op je cilinderwand zit. Door een paar keer flink door te trekken komen je zuigers een fractie hoger en verdwijnt de aanslag. Wellicht dat dit helpt om je top weer te behalen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
1x per week trek ik m een keer goed door in zn 2, tot zo’n 80 km/h. en met de kilometrage die ik maak per dag kan afzetting eigenlijk niet aan de orde zijn.
ZXfurore schreef:1x per week trek ik m een keer goed door in zn 2, tot zo’n 80 km/h. en met de kilometrage die ik maak per dag kan afzetting eigenlijk niet aan de orde zijn.
Die afzetting komt er toch wel, ook als je elke dag 500km maakt en flink door trapt iedere keer, het gaat er alleen om waar die afzetting blijft plakken.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
das waar.. ach ik rijd meestal ergens tussen de 100 en 120 en eigenlijk nooit op topsnelheid.
maar wat me meer zorgen baart is de slechte toplaag van de lak. hebben meer mensen dit en hoe hebben zij dit opgelost?