Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Super om deze ervaringen te horen goldlion. Wat ik ook leuk vind om te horen is dat de tank van de DS3 zo groot is dat je meer dan 1000 km haalt op 1 tank, dat is toch wel erg makkelijk met de hoeveelheid kilometers die ik maak.
Oh ja, twee desgin missers (maar een auto moet ook niet te perfect zijn )
1) bekerhouders worden gemist!
2) leeslampjes vooraan!
Ga weer de piste op..
DanielD heeft 17” wielen met banden dit zal ook niet positief zijn voor het verbruik!
goldlion schreef:Oh ja, twee desgin missers (maar een auto moet ook niet te perfect zijn )
2) leeslampjes vooraan!
3) Anti dode hoek buitenspiegels (met aan de buitenranden groothoek bolling om te zien wie er naast je rijdt).
CestLaVie schreef:goldlion schreef:Oh ja, twee desgin missers (maar een auto moet ook niet te perfect zijn )
2) leeslampjes vooraan!3) Anti dode hoek buitenspiegels (met aan de buitenranden groothoek bolling om te zien wie er naast je rijdt).
Nah, bekerhouders zijn veel te Amerikaans, leeslampjes voorin zijn ondingen en dode-hoekspiegels zijn lelijk en achterhaald .
Wel echte designfouten (maar te verhelpen met wat wijzigingen in de software): onderdrukken van automatisch uitklappen spiegels niet instelbaar, “sfeerverlichting” binnen alleen in combinatie met handmatige verlichtingsstand, betere telefoonbediening (met name als je twee telefoons die beide aan het BT systeem gekoppeld zijn tegelijk in de auto hebt is het altijd gokken welke er nu weer aan de radio aangekoppeld wordt), downshift-indicator (nu alleen up-shift, graag ook helemaal kunnen onderdrukken), onderdrukken van het knipperde buitentemperatuur bij temperaturen < 3*C.
Meer mechanisch: plaatsing van CC, radio & telefoonbesturing graag op het stuur (waarom dat nu weer op een extra satelliet moet is volkomen onduidelijk). Meer 12V punten in de auto (nu maar eentje en die zit op een rotplek). Armleuning beter plaatsen zodat de handrem ook bedienbaar blijft en je nog normaal kan schakelen als dat ding naar beneden is. Vlakke laadvloer. Betere afdichting bagageruimte, zowel op de vloer (dat stuk tapijt scheurt heel snel) als de hoedenplank (dat ding zit altijd in de weg).
Zou het niet mooi zijn als je dealer na je eerste maand een vervolgafspraak zou maken om met behulp van de Lexia alle programmeerbare dingen af te stellen naar wens? Comfortverlichting aan tijdens het in- en uitstappen zou bijvoorbeeld hoog op mijn wensenlijstje staan.
Weet iemand wat er met behulp van Lexia af te stellen is? Als daar een overzicht van is zou het mogelijk moeten zijn daar een afspraak met de dealer over te maken ?
Ik heb mijn ds3 vrijdag opgehaald.
Wil niet veel zeggen maar wat een bekijks als je hiermee rijd….
Ik heb gekozen voor een rood met wit dak. Wit spiegels en mijn velgen zijn in bestelling.
Dit worden witte OZ WRC raily vellen. Sjiek…
Wat betreft de kwaliteit van het rijden. GEWELDIG!!!! Ik ben zeer tevreden. Eigenlijk meer dan dat.
Had geen ervaring met stop / start systeem, maar zoals ik al las van anderen op dit forum hier merk je bijna niets van. Ik heb inmiddels bijn 150 km op de teller en het verbruik staat nu gemiddeld op 5.4 Dit is klein beetje snelweg en veel binnendoor. Ook de cruise control is werkelijk geweldig als je lange afstanden moet afleggen. Dus voor de mensen die hem nog niet hebben, maar hopenlijk wel snel echt iets om naar uit te kijken.
Groetjes,
Monique van Veen
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Leuke reactie Monique. Sterkte trouwens met de OZ WRC velgen Ik heb ze onder mijn 106 gehad en werd zo gek van het poetsen dat ik ze maar verkocht heb haha. Wel erg mooi wielen!
CestLaVie schreef:Zou het niet mooi zijn als je dealer na je eerste maand een vervolgafspraak zou maken om met behulp van de Lexia alle programmeerbare dingen af te stellen naar wens? Comfortverlichting aan tijdens het in- en uitstappen zou bijvoorbeeld hoog op mijn wensenlijstje staan.
Zou helemaal geen gek idee zijn! Sommige dingen kunnen echter helaas niet via Lexia geregeld worden, daar zijn echt wijzigingen voor nodig in de software. Het inklappen van de spiegels kan bijv. wel veranderd worden maar als je dat later weer terug wil veranderen moet je toch weer terug naar de dealer. Deze dingetjes zijn inmiddels door mijn dealer doorgegeven aan de fabrikant, maar de aanpassingen hebben vast geen hoge prioriteit bij de ontwikkelaars. Het is allemaal wel vreemd, want vroeger kon het wel (door te rommelen met het knopje van de spiegels).
Totaal aantal Berichten: 4
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
vrijdagmiddag om 17.30 uur mijn ds3 e-hdi opgehaald
zaterdag ,nieuwe 17 inch laten monteren en bestickeren.
vandaag ruim 400 km gereden en rijdt super.
Trekkracht van motor is goed en ook op de autobaan loopt deze lekker rustig , ook nog op hogere snelheid (150km/u met 3000 rpm)
Wat verbruik betreft kan ik nog weinig zeggen , tank is nog niet eens half leeg en verbruiksmeter geeft 4,7 l gemiddeld aan . Terwijl mijn boordcomputer zegt dat ik nog 600km kan rijden !!!!
Ik mis wel een leeslampje voor in de auto aangezien de binnenverlichting tussen de voorstoelen en achterbank inzit.
Ook de schakelaar van de stoelverwarming is niet zichtbaar onder het rijden en niet af te lezen in
welke stand hij staat .
Het start en stop systeem werkt zeer goed en snel .Alleen als je langs de kant stopt om iets achter uit de aut te pakken en je zet de auto in de vrij , stopt de motor . Wanneer je dan de deur open maakt of de gordel lostmaakt , start de auto weer direct. Dit is wel even opletten , want ik ben gewend om de auto altijd in de versnelling te zetten.
Verder rijdt de auto prima met goede stoelen.
Kan iemand mij nog vertellen hoe een foto te plaatsen!
ds3 e-hdi
ja ben benieuwd naar de foto’s
Hallo qq-qtr
Wat bedoel je met destickeren ( de velgen of je auto ?)
Met deze link kan je gemakkelijk foto’s posten.
mvg
http://nl.tinypic.com/
qq-gtr, dat is wel raar zeg, als je stopt slaat de motor af en als je de deur open doet start ie weer? Ik zit er ff over na te denken (ook ik zet mijn auto altijd in de versnelling en niet op de handrem) maar dit vergt idd gewenning. Dat wordt gewoon het contact omdraaien als je stopt en uitstapt. Doe jij dat nu ook zo?
Als je je auto in de versnelling zet dan haal je het toch niet in je hoofd om uit te stappen, als je hem in de versnelling zet zul je echt eerst zelf wel de motor uitzetten en dan uitstappen.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus