


















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Dat moet ‘m zijn. Kan niet anders. Prach-tig ding.
Way out in the water, see it swimming.




Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 08-03-2010
- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Wow, bleu delta is één van mijn favoriete kleuren! Ohh…ik ga mailen/bellen…Zou die diravi hebben…?
Damn..en die groene is ook gaaf maar Bologna…Pffft. Is dat vert papyrus? Of Iroise?
De moeite om de auto van voorkeur te krijgen is maar eenmalig. En vanwege Italië airco in de auto. Staat in ieder geval wel in de advertentie. Doen !!!! De blauwe heeft aan het stuur te zien volgens mij geen diravi.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik ben ook voor Bologna. Die andere zijn het allemaal net niet: deukjes, raar vinyl dak, etc…




Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 08-03-2010
- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Inderdaad eenmalige reis. Nadeel is alleen dat je de staat van de auto niet goed kunt zien dus je moet wellicht ook eenmalig voor niks daarheen.
De bleu delta heeft inderdaad geen diravi (kun je dat aan het stuur zien!?). Maar we gaan denk ik toch kijken….

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
bonetone schreef:Deze is geweldig! Maar staat helaas in Bologna….
groen = doen!
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 08-03-2010
- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Heeft niemand van jullie contacten in de buurt van Bologna??
(En ik vind een vinyl dak niet raar maar gaaf)
Het is een kwestie van detailfoto’s te vragen per mail. Onderkanten van plaatwerk en andere standaard narigheid. Kan in Bologna nooit veel zijn. Vervolgens pak je Ryan Air daar naartoe en vervolgens rij je terug.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
fluidphreak schreef:Ik ben ook voor Bologna.
Ha! ha! Gaan we stemmen welke CX Sputnik ‘moet’ op gaan halen? Ik stem voor de bleu delta
Die groene zou ik niet doen, daar wordt Mulder alleen maar zenuwachtig van (wordt de zijne minder zeldzaam van…)
Of ‘je’ aan het stuur kunt zien of een CX diravi heeft weet ik niet, er is inderdaad verschil (het stuur zonder diravi heeft een iets grotere diameter) maar hoewel het mij zelfs een keer is aangewezen kan IK het op het oog niet zien. In dit geval wordt het ons echter makkelijk gemaakt: in de advertentie staat ‘geen diravi’..
@Robin, is een airco in een CX nou echt zo belangrijk? Ik heb misschien een beetje een afwijkende kijk hierop (in de loop der jaren heb ik - even tellen - 8 auto’s bezeten en ik heb er nog nooit een met airco gehad) en misschien is het wel een geval van ‘als je het eenmaal hebt gehad dan wil je nooit meer zonder (dat heb ik met cruise control, altijd gedacht ‘wat een onzin’ totdat ik een auto had waar het inzat, sindsdien mis ik het enorm op alle andere auto’s) maar hoe vaak is het in NL nou zo warm dat airco essentieel wordt? Ik geef toe, in mijn donkere auto met donkere leren bekleding, geen zonnedak en geen airco kan het best wel eens warm worden, maar als deal breaker heb ik dat nooit ervaren.
.


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat maken jullie ‘t toch moeilijk - ze moeten al kiezen uit vier, komen er nog weer nieuwe tips
Enne - de zeer beperkte blowercapaciteit in de CX in combinatie met de schuine voorruit maken een airco bijna noodzakelijk. Is mijn heeel persoonlijke mening.
jmmj schreef:@Robin, is een airco in een CX nou echt zo belangrijk?
Okee, ik heet geen Robin, maar: JA.
Het blijft natuurlijk een persoonlijke mening, maar ik vind dat het door die bolle voorruit bij het minste zonnetje al snel zó warm wordt in de auto dat een airco eigenlijk gewoon een must is. Bij niet al te warm weer kan je nog wel toe met een raampje open, maar als het echt gaat zomeren heb je daar al snel te kort aan.
En @Sputnik: je gaat natuurlijk nooit voor niks naar Bologna. Ook al kom je zonder CX thuis, dan heb je natuurlijk altijd nog een heerlijk weekend gehad.
Haha, airco. Het blijft de gemoederen bezig houden. Gewoon fijn om te hebben. Als je er toch één koopt, dan liever met airco, al was het alleen al omdat er zoveel liefhebbers van zijn en de auto daarmee weer beter verhandelbaar is als je er weer vanaf wil. Topper die groene. Als alles er een beetje uit ziet, pingelen en dan met het uitgekeerde bedrag in de pocket naar Italië. Ten opzichte van je topper tot nog toe (de Bleu Régate), heb je wel een leuk bedrag te versleutelen…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Die blauwe heeft géén Diravi staat in de advertentie, dat zou voor mij een no-go zijn. Evenals een 2 liter met een 4-bak…..
Airco is dan weer wel bijzonder fijn!
Maar goed ieder zijn smaak!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Als je een goeie CX vindt zonder airco, niet aarzelen maar doen. Als je een matige vindt mét airco, lekker laten staan. Het is naar mijn mening geen voorwaarde voor een CX (tenzij ik em dagelijks gebruik), maar wel erg prettig. De airco in een CX stelt niet zoveel voor maar het helpt toch een hoop in de zomer, heb ik gemerkt.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





























Totaal aantal Berichten: 10409
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Sputnik schreef:Heeft niemand van jullie contacten in de buurt van Bologna??
Hilko Schmitt misschien? Zit af en toe op het ds-forum.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.