8 van de 78
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

Eerste ervaringen met de DS3 e-HDI
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 558

- DS 3 E-HDI
Gepost: 21 maart 2011 04:21 PM
  [ # 106 ]
Leon75 schreef:

zip! quote]

Maandagochtend hè...., krijg het niet voor elkaar mijn post te wijzigen of deleten.

Profiel  

DanielD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 21 maart 2011 04:39 PM
  [ # 107 ]

Bij deze nog de foto’s van mijn DS3

Ik heb er ondertussen al 750 km mee gereden, het gemiddelde verbruik volgens de boordcomputer is op dit moment 4.6 l/100km. Het enige nadeel wat ik op dit moment kan ontdekken is dat de middenarmsteun een beetje kraakt. Het scharnierpunt hiervan is dan ook van hard plastic gemaakt, is een beetje jammer.
Voor de rest geen klachten.

Overigens ben ik persoonlijk blij met de radiobediening middels de sattelieten. Hierdoor is het stuur mooier en is een mis bediening van de radio uitgesloten. Bij een Opel Corsa is dat verschrikkelijk, als ik daarmee een bocht maak kan ik regelmatig opnieuw de radio zender gaan zoeken.

Profiel  

Roels21
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 146

Gepost: 21 maart 2011 05:33 PM
  [ # 108 ]

Die ziet er goed uit. Gekocht bij Sproncken in Beek? Ik zie dat de foto in de limburgse heuvels is gemaakt of niet? Waar staat ie? Kan ik misschien stiekem eens langsrijden.

Profiel  

Morloff
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 22 maart 2011 10:22 AM
  [ # 109 ]

Beste mensen,

Sorry voor de niet zo mooie foto, maar goed. Hierbij mijn eerste rij-ervaringen met mijn gloednieuwe DS3 e-HDI. Afgelopen zaterdag heb ik mijn DS3 op mogen halen bij mijn Citroen dealer Emerkamp in Zwolle. Ik had de auto eind september besteld, dus ik was er wel aan toe! Eerst nog even de C5 Tourer opgepoetst en schoongemaakt voor de inruil natuurlijk. Na de nodige papierhandel mocht ik dan eindelijk rijden. Ze hadden de DS3 mooi gepresenteerd: hoes erover, flesje wijn erbij. Erg leuk.

Ik heb dus inmiddels mijn eerste kilometers mogen maken, zo’n 300 in totaal. Het leek me leuk voor alle nog wachtenden om mijn eerste rij-ervaringen te delen. Vergeet niet: ik heb jullie wachten ook maandenlang gedeeld…

Ik heb zoals je kunt zien op de foto een opvallende kleur genomen. Helder blauw met een wit dak. Officieel heet dat Blue Belle-Ile met Blanc Opale. Het is een prachtige kleur blauw en een zeer opvallende verschijning. Op de terugweg naar huis merkte ik dat meteen aan de reacties. Er wordt gekeken en gewezen. Een keer zelfs duimen omhoog van een andere Citroen rijder. Dit wordt vast wel wat minder als er meer op de weg verschijnen, maar het is en blijft een kleurrijke en verfrissende auto op de Nederlandse wegen. Ineens valt je op hoeveel saaie donkergrijze en zwarte auto’s er eigenlijk op de wegen rijden.

Het interieur is zeer verzorgd. Ikzelf heb voor leren bekleding gekozen (type lama) en de stoelen zitten werkelijk formidabel. De stoelverwarming bleek standaard. De radio doet zijn werk uitstekend en zeker voorin is de ruimte uitstekend. Alles is goed naar eigen wens in te stellen. De handgrepen achterin zijn handig voor de mensen die moeten proberen om weer uit de auto te komen. De bediening van de knoppen lijkt sterk op die van de C5 en voelde dan ook meteen vertrouwd. Wel top overigens dat er nu een goede ondersteuning voor mijn telefoon in zit: het werkte direct! Geen geklier meer met parrots en andere apparaten.

En dan de motor. Een proefrit was vooraf natuurlijk niet mogelijk, dus dat was de grote verrassing. Ik had eerder wel in de Skoda Fabia Greenline gereden, en hoopte maar niet dat de motor op die motor leek. Wat een pruttelende koffiemotor. Maar dat was het gelukkig niet in de DS3, integendeel. Het is een prachtige dieselmotor met ruim voldoende vermogen voor het gewicht van de auto. Hij trek goed door, pakt zijn toeren goed. Ik durf hem zelfs een licht sportieve diesel te noemen! Wat mij betreft de grote verrassing van de auto.

De auto als geheel voelt sportief, maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik uit de C5 kom. De vering is wat strakker, de wielbasis natuurlijk korter, je voelt de weg goed, je zit goed vast in de stoelen, de diesel wil goed vooruit, de auto zit echt om je heen. Dat sportieve gevoel wordt natuurlijk een beetje teniet gedaan als voor het stoplicht het start-stop systeem in werking springt (iets dat je overigens kunt uitzetten), maar dat mag de sportieve pret niet drukken!

Concluderend: een prachtige verschijning met een topmotor en heerlijke rij-eigenschappen. En mocht ik dan toch iets negatiefs moeten zeggen (hoewel ik dat eigenlijk niet wil van zo’n heerlijke auto), dan toch de volgende kleine minpuntjes:

- Dat gekke geurdingetje stinkt. Weg ermee!
- De voorstoelen klappen wel heel erg zwaar naar voren
- Er zit helemaal geen prullenbakje meer in?
- De centrale armleuning zit in de weg van de handrem

Met vriendelijke groet,

Marcel van Langen
Morloff
marcelvanlangen.com
ikbeneenipad.nl

Profiel  

Icemanakaice
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20

Gepost: 22 maart 2011 10:44 AM
  [ # 110 ]

Goed om te lezen dat de dieselmotor zo goed bevalt. Heb je de auto op de standaard velgen laten staan of heb je Bellone velgen of iets dergelijks laten monteren.

Profiel  

Gniels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 95

- Xsara VTS
- Xsara 1.6i Ligne Prestige
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 22 maart 2011 11:17 AM
  [ # 111 ]

Hele mooie kleur! De DS3 blijft toch een moddervette bak… jaloers!

Project: Peugeot 205 1.6 8V TU5

Profiel  

Morloff
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 maart 2011 11:29 AM
  [ # 112 ]

@Icemanakaice: hij staat op de standaard velgen. Ik moet ook zeggen dat ik ze erg mooi vindt (net als toendertijd mijn standaard doppen op de C5 Tourer trouwens). Vooraf had ik al bedacht dat ik eerst maar eens de standaard doppen erop zou laten en zou kijken hoe dit stond. Mochten ze nou echt lelijk zijn, dan kon ik ze altijd nog vervangen (hoewel natuurlijk lastig omdat dit formeel niet mag i.v.m. uitstoot). Maar dat ga ik nu niet doen.

@gniels: dank je wel!

Met vriendelijke groet,

Marcel van Langen
Morloff
marcelvanlangen.com
ikbeneenipad.nl

Profiel  

deluxious
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164

Gepost: 22 maart 2011 11:50 AM
  [ # 113 ]

Leuk dat je je eerste eHDI diesel ervaringen even deelt. Waar ik nou benieuwd naar ben; is het echt een beetje een pittig motortje? Met andere woorden, kun je spreken van een duw in de rug als gevolg van het koppel? Of valt dat nog een beetje tegen?
Wel grappig trouwens om te lezen wat je schrijft over de reacties van andere weggebruikers. Ik krijg ook de nodige positieve reacties. Mensen die spontaan hun duim opsteken op de snelweg. Voetgangers die blijven staan en je helemaal nakijken. Vooral de led verlichting vóór is een eyecatcher, iedereen vindt dat schitterend Smile

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  

Morloff
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 maart 2011 12:12 PM
  [ # 114 ]

@deluxious ik begrijp dat jij ook een DS3 rijdt, maar dan waarschijnlijk geen e-HDI? Hoe pittig zo’n motor is, is natuurlijk altijd relatief. Mijn ervaringen zijn vooral auto’s met lichtere motoren, zoals mijn vorige C5 met een 1.8 benzine en onze tweede auto een Fabia (geen Greenline) en de proefrit die ik heb gemaakt met die verschrikkelijke Greenline.

Dat laatste was ook vooral mijn vrees. Zouden alle A label dieselmotoren zo verschrikkelijk traag en lawaaiering zijn? Alsof de toevoer gewoon afgeknepen is en je er rommelig lawaai voor terug krijgt. Als je dan wegrijdt met de DS3 en je zet je voet naar beneden, pakt hij ‘m meteen.

Er is wel degelijk sprake van een duw in de rug, zeker als je ‘m wat hoger in de toeren pakt. Ik was zeer verrast. De hele auto is trouwens sportiever dan verwacht, je voelt echt niet dat je in een A label auto zit.

Enne, leuk he, al die aandacht!

Met vriendelijke groet,

Marcel van Langen
Morloff
marcelvanlangen.com
ikbeneenipad.nl

Profiel  

Morloff
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 maart 2011 12:13 PM
  [ # 115 ]

Ik zal proberen eind van de dag nog even een paar foto’s te maken en deze online te plaatsen. Hopelijk dat de kleur er dan iets mooier uit komt.

Met vriendelijke groet,

Marcel van Langen
Morloff
marcelvanlangen.com
ikbeneenipad.nl

Profiel  

renevos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38

Gepost: 22 maart 2011 12:35 PM
  [ # 116 ]

Mooie car!!! Ik zou vandaag mijn auto ophalen….
Had ik mij helemaal op verheugd en een vrije dag voor genomen.
Sta ik vanmorgen op, telefoon….
Kenteken is niet binnengekomen!
Nog een dag wachten!!!!!
Ik troost mij maar met het feit dat er nog vele zijn die allang besteld hebben en nog steeds zitten te wachten.
Ik hoop morgen jouw positieve ervaring zelf te mogen beleven.
Veel plezier ermee!

Profiel  

56 ford
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144

- DS 3 ds3 e-hdi
Gepost: 22 maart 2011 02:27 PM
  [ # 117 ]

hierbij nog de foto’s van qq-qtr die ik op verzoek even plaats.

Profiel  

Morloff
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 maart 2011 02:42 PM
  [ # 118 ]

@renevos: zelfs op de laatste dag nog de Franse slag! Nou ja, wat je zegt: een dag kan er dan ook nog wel bij. Mijn voormalige collega had tegelijkertijd met mij zijn auto besteld. Hij heeft vandaag ook te horen gekregen dat die van hem in het land is gearriveerd. Ik breng hem naar de garage, rijden we in DS3 colonne weer terug! Benieuwd naar je eigen ervaringen morgen!

@56 Ford: de stoere variant!

Met vriendelijke groet,

Marcel van Langen
Morloff
marcelvanlangen.com
ikbeneenipad.nl

Profiel  

deluxious
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164

Gepost: 22 maart 2011 02:43 PM
  [ # 119 ]
Morloff schreef:

@deluxious ik begrijp dat jij ook een DS3 rijdt, maar dan waarschijnlijk geen e-HDI?

Idd, ik rij nu tijdelijk (zolang mijn eHDI in bestelling is) in een 1.4 benzine DS3. Dus ik weet een beetje hoe ‘t wagentje rijdt, alleen was benieuwd naar de ‘ervaring van het koppel’. Of je dat echt een beetje voelt. Maar blijkt van wel dus, en das mooi Wink

Die aandacht is idd wel gaaf. Hij trekt ook enorm de aandacht denk ik omdat hij nog zo weinig rondrijdt. Straks na de invasie van eHDI’s zal de aandacht ook wel verminderen…

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  

Morloff
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 maart 2011 02:46 PM
  [ # 120 ]

Hai. Nu zie ik pas dat de beheerder mijn post heeft samengevoegd met een andere post. Nou ja zeg, was dat nou nodig. Nou staat die van mij een beetje verloren tussen allerlei andere discussies. Ik vond de laatste reactie van iemand al zo raar.

Met vriendelijke groet,

Marcel van Langen
Morloff
marcelvanlangen.com
ikbeneenipad.nl

Profiel  

8 van de 78
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook