Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje op zoek naar vervanging voor mijn C5.
Dat het weer een Citroen moest worden was al snel duidelijk, maar werd het een nieuwe C5 of een C4GP.
Uiteindelijk is de keuze gevallen op een C4GP, aangezien ik 3 kleine kinderen heb die nog in de stoeltjes moeten.
Ik heb mijn oog laten vallen op de volgende auto:
C4GP 2.0 Exclusive automaat
Ik heb echter nog 2 vragen die ik via de zoekfunctie niet terug heb gevonden.
1. Wat is er nu zo specifiek aan de Exclusive versie?
2. Het is een 4 traps automaat en geen EB6V, is dit een juiste beslissing?
Ik heb al wel veel gelezen over de EB6V, maar nog niets over de 4 traps.
Rijden deze nog wel rond en zijn deze erg storings gevoelig? Is het dezelfde bak als in de vorige C5?
Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden.
Met vriendelijke groet,
Remco78
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Hallo Remco,
Ik rij al 3 jaar zonder problemen rond in de 4traps automaat. Mijn auto is redelijk vergelijkbaar met wat jij wilt aanschaffen (maart 2008), afgezien van de bandenspanningsensoren, die ik absoluut niet wilde wegens slechte ervaringen op de Renault die ik hiervoor had. Verder heb ik ook geen lichtmetalen velgen en rijdt de mijne op gewone achterveren i.p.v. niveauregeling en heb geen Xenon verlichting.
Volgens mij zijn dit ook de dingen die standaard zijn in de Exclusive t.o.v. mijn Ambiance.
Ik heb proefgereden in de EB6V en omdat ik een volautomaat gewend was vond ik het helemaal niks.
Kortom een geweldig fijne auto die mij al een aantal malen zonder dat ik stram uitstapte de familie in één ruk naar Zuid-Frankrijk heeft gebracht.
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
De Exclusive heeft o.a. standaard ingebouwde navigatie, luchtvering achter en luxere bekleding.
De volautomaat is gewoon goed, de 2.0 motor ook trouwens. Je kunt alleen geen reservewiel onder de auto hangen ivm de luchtvering.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
jhvink schreef:standaard ingebouwde navigatie
Ik weet niet hoe je daarbij komt, maar da’s niet het geval. Zeker niet op een model 2008. Als je goed naar de foto’s kijkt, zie je ook een display type C.
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Verrek, je hebt gelijk! ops: Altijd gedacht dat dat standaard was op de excl.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Motorisch zit je met een 2 liter wel goed. Volgens de dealer de ideale krachtbron voor de C4. Kleinere krachtbronnen zijn voor de zware C4 te matig.
Zelf een keer in een C4 automaat gereden met van die flippers…is erg wennen maar zou toch gaan voor een handgeschakeld exemplaar. Daarnaast zijn al die elektrische opties leuk ...maar al die gekkigheid kan ook stuk. controleer dus goed of onderhoudshistorie aanwezig is.
Daarnaast is het verbruik ook niet mis van de 2 liter..ligt rond de 1 op 8 en met een beetje mazzel 1 op 10.
Afhankelijk van een goed gevulde portomonee zou ik ook dat laatste in je overweging meenemen met een stijgende benzineprijs.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Verder heeft de Exclusive ook andere voorstoelen en de sfeer-interieurverlichting.
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Bull Frog Bleu schreef:Daarnaast is het verbruik ook niet mis van de 2 liter..ligt rond de 1 op 8 en met een beetje mazzel 1 op 10.
Ik heb het verbruik vanaf het begin bijgehouden. Zie onderstaand mijn verbruik.
Over mezelf gesproken vindt ik mij een behouden rijder, maar kan hem ook regelmatig wat te diep intrappen , wat dan weer een tot gevolg heeft
Ik zat er niet ver naast met mijn verbruiksinschatting
Ondanks de 2 liter moet de motor toch best aanpoten met het gewicht bijrijders en alle bepakking.
Met mijn XM 2 liter kon ik met een rustig rijgedrag 1 op 13 a 14 halen maar inderdaad die rechtervoet is soms zo zwaar
Voordeel is wel dat je regelmatig een bezoekje kunt brengen aan de benzinepomp en de benen even kunt strekken.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Remco,
Lees toch eerst nog maar eens de items over wegligging en zijwindgevoeligheid voordat je een Exclusive aanschaft.
Luchtvering geeft problemen bij tal van gebruikers, dus is het hopen dat u er niet bij bent. Toch wel een redelijk dure grap om hiermee risico te nemen.
Mss ben je beter af met een goedkopere uitvoering met std vering.Maar andere gebruikers hebben dan weer geen problemen.
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Ik had al heel veel gelezen, maar ook al wat ervaringen van gebruikers die totaal geen problemen hebben. Ik heb een uitgebreide proefrit gemaakt en ik had niets aan te merken. Mijn C5 reed met veel zijwind ook als een dweil, dus dat verschil zal ik niet merken. Daarom toch de beslissing genomen om de auto te kopen.
Ik vond vooral de stoelen een verademing in vergelijking met de C5 en natuurlijk de automaat.
Eerst heb ik nog een proefrit gemaakt in de EB6V, maar de 4 traps reed volledig anders en ik moet zeggen dat ik het veel fijner vind rijden. Veel zachter en vloeiender dan de EB6V.
Een compliment voor Used Car Centre in Breda. Het is van ING Car Lease en verkoopt de goede occasions. Ik kan niet zeggen dat ik een verkoopgesprek heb gehad (gelukkig). Prijs stond vast en eerst is de hele onderhoudsgeschiedenis doorgenomen vanaf dag van aanschaf. Ook schades zijn meegenomen, maar gelukkig was dit alleen een bumper en verder 2 keer een nieuwe ruit. Daarna is het gewoon Ja of Nee. Er lagen nog winterbanden op wat ongebruikelijk is bij inlevering en daarom krijg ik de zomerbanden erbij. Andersom had ik geen winterbanden gehad.
De maat van de banden is 215/50/R17, maar weet iemand of 225/45/R17 past?
Die maat is veel gebruikelijker (lees: goedkoper).
Volgende week kan ik de auto ophalen.
Ik kan niet wachten….
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gefeliciteerd met je aanwinst!
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Wat tilanus zegt.
Vooral jouw opmerking over de automaat t.o.v. de EB6V is mij uit het hart gegrepen.
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 18-03-2010
- (Grand) C4 Picasso C4GP EB6V 1.6 Exclusive
Rij sinds Februari 2010 een C4GP 1.6 Benzine EBV Exclusive en heb er ondertussen ca 44000 km probleemloos mee gereden…alhoewel ik de EBV 1x heb laten resetten.
Rijden met een EBV moet je een beetje op gevoel doen en je kunt het absoluut niet vergelijken met een automaat.Wat wel eens voorkomt is bv dat de versnellingsbak als je even snel wilt inhalen 2 versnellingen teruggaat (van 6 naar 4) met het nodige gehik maar het kruipt niet en is bij normaal gbruik behoorlijk confortabel
Mijn (Lease) C4GP heeft dus tov de bussines andere luxere stoelen koplampen en veel luxe elementen zoals de sfeerverlichting ed ..en als extra het “open” dak
Voor wat het gebruik betreft geeft de computer 8,2 l/100 km aan en ik rij heel veel Duitse snelweg kilometers maar aan als ik tank kom ik vaak op ca 1:10,5 uit
Had eerst ook een C5 break 1.8 liter maar vind deze auto persoonlijk prettiger ook al door de hoge zit ed.
Succes
Ik heb ´m en tot nu toe bevalt ie erg goed.
Foto´s volgen z.s.m.
Ik heb eerst een C5 Break 2.2 Hdi aut. uit 2001 gehad. Helaas veel technische problemen mee gehad. Zal wel komen doordat dit model toen nieuw was met veel nieuwe electronica met de nodige kinderziektes. Sinds een half jaar: een C4 Picasso 2.0 Excl. Aut. (4-traps) uit 2007.
Bevalt zeer goed, lekker luxe. Rijdt veel prettiger dan de EB6V. Enige minpuntjes: voorvering wat week, hoog brandstofverbruik (1:9); van mij had het een 5 of 6 traps automaat mogen zijn, maar helaas. Hij maakt nu op de snelweg wat meer toeren dan je eigenlijk zou willen, maar het is niet storend. Op Duitse Autobahn rij je gewoon lekker mee met 150 a 160 km/u. Grappig detail: boven de 150 gaat de auto ineens strakker sturen! Heel bijzonder; hij zou dat van mij altijd mogen doen (ik heb 20 jaar Alfa gereden en dan waardeer je dat wel…)
Even wennen na 20 jaar Alfa rijden…