Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje op zoek naar vervanging voor mijn C5.
Dat het weer een Citroen moest worden was al snel duidelijk, maar werd het een nieuwe C5 of een C4GP.
Uiteindelijk is de keuze gevallen op een C4GP, aangezien ik 3 kleine kinderen heb die nog in de stoeltjes moeten.
Ik heb mijn oog laten vallen op de volgende auto:
C4GP 2.0 Exclusive automaat
Ik heb echter nog 2 vragen die ik via de zoekfunctie niet terug heb gevonden.
1. Wat is er nu zo specifiek aan de Exclusive versie?
2. Het is een 4 traps automaat en geen EB6V, is dit een juiste beslissing?
Ik heb al wel veel gelezen over de EB6V, maar nog niets over de 4 traps.
Rijden deze nog wel rond en zijn deze erg storings gevoelig? Is het dezelfde bak als in de vorige C5?
Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden.
Met vriendelijke groet,
Remco78
Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Hallo Remco,
Ik rij al 3 jaar zonder problemen rond in de 4traps automaat. Mijn auto is redelijk vergelijkbaar met wat jij wilt aanschaffen (maart 2008), afgezien van de bandenspanningsensoren, die ik absoluut niet wilde wegens slechte ervaringen op de Renault die ik hiervoor had. Verder heb ik ook geen lichtmetalen velgen en rijdt de mijne op gewone achterveren i.p.v. niveauregeling en heb geen Xenon verlichting.
Volgens mij zijn dit ook de dingen die standaard zijn in de Exclusive t.o.v. mijn Ambiance.
Ik heb proefgereden in de EB6V en omdat ik een volautomaat gewend was vond ik het helemaal niks.
Kortom een geweldig fijne auto die mij al een aantal malen zonder dat ik stram uitstapte de familie in één ruk naar Zuid-Frankrijk heeft gebracht.
Totaal aantal Berichten: 636
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
De Exclusive heeft o.a. standaard ingebouwde navigatie, luchtvering achter en luxere bekleding.
De volautomaat is gewoon goed, de 2.0 motor ook trouwens. Je kunt alleen geen reservewiel onder de auto hangen ivm de luchtvering.