108 van de 194
« Eerste  < Vorige 106 107 108 109 110 Volgende >  Laatste »
   
De SM van Waterman: is verkocht.
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 maart 2011 11:57 PM
  [ # 1606 ]

Inderdaad: Goed bezig! Nu maar even bij orginele onderdelen blijven, denk ik?

Citroen!

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 22 maart 2011 11:36 AM
  [ # 1607 ]

Goed werk man en één ritje in de lente zon en je bent die ellende weer vergeten.
Heb je al een oorzaak kunnen vinden van de trillingen?

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 22 maart 2011 12:11 PM
  [ # 1608 ]
DriverD schreef:

Inderdaad: Goed bezig! Nu maar even bij orginele onderdelen blijven, denk ik?

Het was toch leuk geweest als het had gewerkt. De originele koppeling vind ik niet het meest briljante aan een SM. Het zou best mooi zijn om te bekijken of een productverbetering mogeliljk is, zodat dat ding heel blijft en wel een fijne modificatie kan zijn.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 22 maart 2011 06:18 PM
  [ # 1609 ]

een gewone koppeling houdt het best lang uit op een gewone sm hoor… er is natuurlijk een verschil tussen de 170pk van de jouwe en de 210 pk van yuri….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 maart 2011 07:51 PM
  [ # 1610 ]
Robin Visser schreef:

De originele koppeling vind ik niet het meest briljante aan een SM.

Weet je, de originele koppeling is voor een standaard motor of een licht getunede motor eigenlijk nog steeds een prima oplossing. Tegenwoordig is het voeringsmateriaal wat men gebruikt prima en er worden prima revisie-drukgroepen aangeboden. Bij Fa. H. Wandel kun je zelfs een nieuwe Valeo drukgroep en plaat krijgen voor de SM. Geen revisiespul voor wie dat niet ziet zitten, maar gewoon nieuw. Dat werkt prima. Ik heb van 100.000 tot 185.000 met zo’n set gereden en nooit het gevoel gehad dat die set het vermogen niet aan kon. Ik heb nu dus weer zo’n set in mijn auto gezet.

Een koppeling in een sm heeft inderdaad best wat meer te lijden dan in een DS, maar nog altijd minder dan in een CX gti turbo. Als je een beetje normaal doet met je sm kan de originele koppeling gewoon 2 ton mee! Modificatie van koppelingsplaat en drukgroep is mooi, maar mijnsinzien alleen nodig als je ver boven de 220 PK en 300-350 nm koppel gaat komen.

Kortom: het regelen van goede gemodificeerde koppelingen voor de sm heeft absoluut geen prio. Er zijn zat onderdelen die dat wel hebben… Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 22 maart 2011 08:44 PM
  [ # 1611 ]

Klasse!

Jeroen

Profiel  
 
Gepost: 22 maart 2011 10:59 PM
  [ # 1612 ]

En excuses dat er nog geen foto’s zijn van deze mooie exercitie, maar Joop van Tellingen hier was eventjes in gevecht - en aan verliezende hand- met haar CF-kaartje en een kapotte cardreader, software die loopt te muiten etc.  hmz

Hopelijk spoedig de foto’s, die erg leuk & leerzaam zijn geworden (dát weet ik al wel natuurlijk)  Cool

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 22 maart 2011 11:25 PM
  [ # 1613 ]

Waar het mij om gaat, is het zware trappen. Dat vind ik niet het meest briljante van de oorspronkelijke koppeling. Als het niet anders kan, blijf ik maar besparen op de sportschool excaim

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 22 maart 2011 11:57 PM
  [ # 1614 ]

de koppeling wordt hydraulisch bekrachtigd ik vind dit best licht gaan hoor…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 maart 2011 09:26 AM
  [ # 1615 ]
Robin Visser schreef:

Waar het mij om gaat, is het zware trappen. Dat vind ik niet het meest briljante van de oorspronkelijke koppeling. Als het niet anders kan, blijf ik maar besparen op de sportschool excaim

Zwaar trappen? Huh? Dan heeft jouw auto vast geen originele drukgroep. Die van mij gaat én ging altijd vrij licht. Zelfs mijn vrouw van 1m65 kan er prima mee omgaan hoor. Daarbij: hoe sterker je een drukgroepveer gaat maken, hoe zwaarder hij zal gaan. Wil je een lichte koppeling, dan zal je de koppeling hydraulisch moeten gaan bekrachtigen zoals op de 81/82/83 CX prestige met handbak. Maar vind die spullen maar eens en zie ze maar eens pas te krijgen op een SM!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 23 maart 2011 09:58 AM
  [ # 1616 ]

Nou rijd ik niet dagelijks SM, maar ik heb toch al honderden kilometers in het exemplaar van Yuri gereden en een zware koppeling is mij ook nooit opgevallen…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 maart 2011 10:41 AM
  [ # 1617 ]

Ben je er nu al achter wat er verkeerd was aan die koppeling uit St Marien? Heb je je geld teruggekregen?
Maak ff foto’s.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 maart 2011 10:47 AM
  [ # 1618 ]

Foto’s komen absoluut. Ik zal zo even een kort uitleggen wat er met de koppeling aan de hand is en waarom dat spul rommel is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 maart 2011 03:38 PM
  [ # 1619 ]

Ok, eerst maar even een kort fotoverslag van de uit- en inbouw van de motor en koppeling:

Zo, de motor er uit. Je kan zien dat we de bak laten zitten en dat het blok er écht zonder gedoe uit kan:

Het blok naast de auto, met het nieuwe vliegwiel er al op:

De nieuwe Valeo koppelingsset waarbij je dus eerst de drukgroep over de prise-as schuift en dan de koppelingsplaat. Als de motor straks weer op z’n plek zit zet je de zaak vast op het vliegwiel:

De motor weer klaar om te worden geplaatst:

Op z’n plek en gelijk maar even de kettingen nalopen.

En klaar voor de start!


De foto’s van de problematische drukgroep en het verhaal rond dat kreng volgen later. Dat is nu even te veel werk namelijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 23 maart 2011 03:40 PM
  [ # 1620 ]

Respect hoor very good

 

Profiel  
 
 
108 van de 194
« Eerste  < Vorige 106 107 108 109 110 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook