28 van de 39
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
Yke’s 2400 GTI 1980
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 22 maart 2011 11:02 AM
  [ # 406 ]
CEE-IKS schreef:

Ik heb laatst ook geprobeerd mijn CX te jumpstarten nadat die compleet leeggetrokken was door een brandend sigaretteaansteker lampje. Pas bij startkabelset Nr 3 wilde het werken.
Blijkbaar moet je wel redelijk dikke kabels hebben om het zaakje aan te slingeren met kabels….

toch zou ik hier dan een beetje reactie van de startmotor verwachten en ik kreeg helemaal niks, nog geen klikje..

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 22 maart 2011 11:05 AM
  [ # 407 ]
CEE-IKS schreef:

Blijkbaar moet je wel redelijk dikke kabels hebben om het zaakje aan te slingeren met kabels….

Deze kabels vonkte ook niet toen het circuit gesloten werd. Ik moet ze even nameten maar ik denk dat er een draadbreuk in zit.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 22 maart 2011 05:10 PM
  [ # 408 ]

Als de startmotor helemaal geen sjoege geeft, en je lampen blijven branden, kan er dan niet iets loos zijn met je contactslot of de voeding daar naar toe? Misschien nog iets om in het achterhoofd te houden?
succes in elk geval met het vinden van de oplossing.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 22 maart 2011 09:37 PM
  [ # 409 ]

Contactslot, welja! Ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden. Vervangen zal daar ws de enige optie zijn mocht dat idd de oorzaak zijn.(?)

Eigenlijk gebeurd er precies wat je kan verwachten, na lange stilstand beginnen verschillende onderdelen te protesteren Neutral

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 23 maart 2011 11:24 AM
  [ # 410 ]

Over contactslot gesproken, ik kreeg een tip dat je dat kan controleren door de ‘dunne plus draad direct op de plus pool te leggen (auto in zijn vrij graag)Als de start motor dan werkt, is het idd je contactslot’

Nu denk ik dat ik een idee heb welke draad bedoelt wordt Gele draad met een slim geplaatst stekkertje) maar kan iemand dat bevestigen of met een foto verduidelijken? BVD

Groet
yke

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 23 maart 2011 11:38 AM
  [ # 411 ]

Hoi Yke,

Dit lijkt me niet helemaal de juiste volgorde. Het kan natuurlijk ook zijn dat de draad van je contactslot naar je startmotor een breuk heeft.
Als je dan weet dat je startmotor werkt, dan weet je nog steeds niet of het je contactslot is of de draad.

Dus bij het begin beginnen en zaken uit gaan sluiten. Ik zou bij de startmotor beginnen, je kunt hier meten of je een plus krijgt als je het contactslot omdraait. Als je die krijgt, dan weet je in ieder geval dat het in de startmotor zal zitten, krijg je daar geen plus, dan moet je richting contactslot gaan meten.

Als je direct een plus op je startmotor zet, weet je alleen dat je startmotor werkt, maar dat zegt niets over de staat van het contactslot en de draad vanaf het contactslot.

Kortom meten is weten Smile

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 23 maart 2011 11:43 AM
  [ # 412 ]
Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 24 maart 2011 10:53 PM
  [ # 413 ]

Maar mannen, ik herhaal het nog maar een keer, ik had PRECIES hetzelfde euvel met DEZELFDE accu. Deze accu is op, en daarom krijgt hij de startmotor niet rond, en daarom heb ik een nieuwe accu gekocht. Laten we Yke nu niet vertellen dat zijn dynamo/startmotor/startrelais etc stuk is als we WETEN dat de accu niet meer goed genoeg is om de startmotor rond te krijgen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 24 maart 2011 11:25 PM
  [ # 414 ]

Ooh ja, je dynamo is ook stuk Laughing

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 24 maart 2011 11:52 PM
  [ # 415 ]

nouww.. ik heb mijn eigen accu opgeladen en vanavond erin gelepeld…sleutel omdraaien en een grote niks… maar als ik het eerder genoemde startdraadje op de accu zet dan gaat de startmotor dus wel rond! helaas dus toch het contactslot, en die dynamo zal als ik eenmaal aan de gang ben wel blijken.

De motor sloeg alleen niet aan. vertoonde er ook geen neiging toe;  hij krijgt toch wel benzine als je die truc van de startdraad gebruikt? het was al laat en donker, dus ik probeer morgen nog wel even.

groeten

Yke

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 25 maart 2011 12:14 AM
  [ # 416 ]

Je bent al een stukje verder, maar nog steeds kan het zijn dat er niets met je contactslot loos is. Het kan ook draadbreuk zijn! Zeker omdat de auto niet aanslaat… Ik zou eerst eens een schema pakken en gaan meten! Misschien heb je wel ergens een grote weerstand zitten ofzo!
Nou veel succes met madame!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 25 maart 2011 08:32 AM
  [ # 417 ]
yke schreef:

nouww.. ik heb mijn eigen accu opgeladen en vanavond erin gelepeld…sleutel omdraaien en een grote niks… maar als ik het eerder genoemde startdraadje op de accu zet dan gaat de startmotor dus wel rond! helaas dus toch het contactslot, en die dynamo zal als ik eenmaal aan de gang ben wel blijken.

De motor sloeg alleen niet aan. vertoonde er ook geen neiging toe;  hij krijgt toch wel benzine als je die truc van de startdraad gebruikt? het was al laat en donker, dus ik probeer morgen nog wel even.

groeten

Yke

Had je de sleutels wel op contact staan toen je de draad tegen de accu hield ? anders doet ie zeker niet meer dan alleen de startmotor laten ronddraaien.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 25 maart 2011 10:04 AM
  [ # 418 ]

Sleutel moet niet op contact maar op Starten staan bij IE om bijv. de koude-start-injector te activeren. Zonder die extra peut slaat ‘ie niet fijn aan.

Wat je ook nog kunt proberen: extra relais tussen contactslot en startmotor, zie mijn topic waarin o.a. Waterman dit keurig heeft uitgelegd.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 25 maart 2011 10:55 AM
  [ # 419 ]

Ja ik had het contact aanstaan, maar kom een handje tekort om de sleutel ook in ‘start’positie te krijgen.  Smile Vanmorgen nog een keer geprobeerd bij licht. Startmoter draait vrolijk rond en motor lijkt af en toe even aan te willen slaan maar dan toch net niet.

Het relais verhaal van Rogier lijkt een goeie, ga ik zeker proberen, maar eerst even meten (hé Cee-iks? tongue rolleye ) Ik zou wel weg willen waar de auto nu staat, dus ze moet wel even aan de gang, dan rijdt ze vermoedelijk vrolijk naar de stalling alwaar er tijd zat is om de boel rustig na te lopen.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 25 maart 2011 12:21 PM
  [ # 420 ]

Met wat geluk krijg je ‘m zonder ‘startpositie’ aan Yke, door de gasklep op de motor te bedienen. Extra lucht = extra benzine, is me ook wel eens gelukt als ik geen extra handen ter beschikking had Wink

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
 
28 van de 39
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook