Hallo allemaal,wij hebben een xsara picasso 1.8 16v uit 2000 met 159000 op de teller,het is een fijne auto en we zijn er ook blij mee,een paar weken geleden hadden we een probleem dat we een aparte geur roken bij de auto,dit kwam doordat aan een kant de rem iets aanliep dit heb ik verholpen,nu is het volgende, de motor slaat soms af als we af moeten remmen en de koppeling intrappen,bij koud weer is dit vaker,als we weer starten slaat de motor gelijk aan onze vorige auto een daihatsu grand move had dit euvel ook toen heb ik iets meer stationair laten lopen en was het over,kan dat bij de citroen ook of is het iets anders,ik weet ook niet waar de regelschroef zit,zijn er mensen die hier meer van weten dan hoor ik het graag,alvast bedankt voor de antwoorden.
Met vriendelijke groet,bianca en Hans
Je hebt sowieso niet meer “even een regelschroefje” zoals bij oudere auto’s.
Maar beginnen met de simpele vragen;
Hoe is de staat van je luchtfilter?
Heb je olie?
Heb je benzine?
Wanneer is het benzinefilter vervangen?
Wanneer zijn de bougies vervangen (kilometers)
Zorg dat dit soort voor de hand liggende dingen in ieder geval goed is volgens het onderhoudsboekje.
Is dat in orde is en dat het niet hoog genoeg stationair lopen het enige is, kan je hem laten regelen bij de dealer. Misschien leest de dealer nog een eventuele fout uit.
Als je technisch genoeg bent bekijk je even of je gasklephuis met sensor niet al te vies is met de olierotzooi die het retoursysteem je inlaat ingooit.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Hallo
Wij rijden een citroen xsara picasso 1.8 170000 uit 2000.
ik heb al eerder een probleem besproken wat nog steeds niet opgelost is namelijk dat de motor soms uitvalt op het moment dat je de koppeling intrapt om een andere straat in te rijden,alles gaat dan uit ook de stuurbekrachtiging,als ik de koppeling op laat komen start ze weer meteen,meerdere mensen hebben hier last van als ik dat lees op internet,er is dan al vanalles vervangen maar het probleem blijft en de garage kan het gewoon niet vinden,ook niet naar herhaaldelijk uitlezen,hoe is dit toch mogelijk waarom kan dit niet opgelost worden.
Is er iemand die wel een oplossing weet,het is echt een irritant probleem.
Bedankt alvast voor de antwoorden en groetjes vanuit kekerdom.
Hans en Bianca
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1664.jpg)
Totaal aantal Berichten: 15708
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hai, misschien kunnen jullie de titel even aanpassen en daar in zetten waar het topic over gaat. Dat houdt het forum een stuk overzichtelijker en maakt het voor andere gebruikers eenvoudiger om te zoeken of hun probleem al eens eerder aan de orde is geweest.
Dan het probleem zelf, er staat me iets van bij dat jullie hier al eens een topic over hebben geopend, maar daarover later meer. Als de motor stil valt, is het normaal dat alles er mee stopt, ook de stuurbekrachtiging. Alleen mag de motor er natuurlijk niet mee stoppen, maar helaas kan ik dat van hieruit niet oplossen (van dichterbij waarschijnlijk ook niet, want zo’n techneut ben ik niet.)
Edit: Ik heb beide topics samengevoegd en de titel van het eerste topic laten staan, die dekte de lading beter. Succes met het vinden van een oplossing.
probeer eens de bougiekabels door te meten op weerstand, eventueel vervangen (met dop) en nieuwe bougies. vaak slaat kabel door ouderdom door, oxidatie in de dop.
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
snoek1 schreef:probeer eens de bougiekabels door te meten op weerstand, eventueel vervangen (met dop) en nieuwe bougies. vaak slaat kabel door ouderdom door, oxidatie in de dop.
Hoi snoek1,ik heb geen bougiekabels in deze auto dat is een geheel met de bobine en dat zit boven op het blok geschroefd,ik ben gisteren nog bij polman in Elst geweest en volgens hun is het de stappenmotor,die is vuil of versleten het kan ook een vervuilde gasklephuis zijn maar die heb ik laatst nog schoongemaakt.
Groetjes vanuit kekerdom West.
Dag allemaal.
Ik heb de volgende dingen vervangen:bougies,oliefilter,luchtfilter,olie en stappenmotor,toch blijf ik het vervelende probleem houden dat de motor soms afslaat op het moment dat ik de koppeling intrap om terug te schakelen,het kan 2 weken goed gaan dan ineens gebeurt het weer,verder rijdt de auto goed.
Wat zou het toch kunnen zijn,kan iemand ons helpen,het is niet echt een groot probleem maar wel zwaar irritant als je met een aantal mensen in de auto zit en de motor slaat af ops:
Alvast bedankt voor jullie antwoorden,Hans
Citroen xsara picasso 1.8 16v bwjr. 2000
Kmstand 175000
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1664.jpg)
Totaal aantal Berichten: 15708
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En weer maar eens een gelijkaardig topic over hetzelfde probleem toegevoegd aan de reeds bestaande. Succes met het vinden van een oplossing.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10250.gif)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Hmmm… de gasklepsensor misschien? Dat is een slijtgevoelig onderdeel dat dit verschijnsel al na weinig km’s kan veroorzaken. Die sensor (=een schuifcontact over een koolbaan) slijt het snelst rond het laagste punt omdat de beweging altijd vanuit het stationaire punt begint.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Bedankt voor het reageren,zit de sensor in het gasklephuis en is dit zelf te doen,ik heb de zwarte kap boven het gasklephuis eraf gehad om de stappenmotor te monteren,heb ik gelijk even handmatig de gashendel bediend en dan hoor ik een licht krakend geluid als de gasklep op en neer gaat,ik vindt het niet erg soepel lopen,is dit normaal.
Weet jij de prijs van een sensor.
Ik zie dat jij ook bx hebt gereden,ik heb een chic gehad tot nu toe de fijnste auto waar ik in gereden heb,moest helaas naar de sloop,denk ik dan maar iets nieuwer gaan rijden krijg je allemaal van die kleine ergernis storingen,zoals contactslot defect,condensator airco,en nu dit weer maar we zullen maar zeggen de charmes van een citroen,ik hoop ooit ook een citroen GS te kunnen rijden.
Groeten vanuit kekerdom.
Ik heb de auto voor de aankoop laten keuren bij de ANWB en er is toen een foutcode ontdekt namelijk de code PO341 de tekst bij de code is als volgt:nokkenas-positiegever circuit A bank 1,opmerking:meetbereik-of vermogensprobleem.
Kan dit te maken hebben met het probleem.
Groetjes.Hans