19 van de 19
« Eerste  < Vorige 17 18 19
   
Michael’s CX: Langzaam verder
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10404
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 maart 2011 07:26 PM
  [ # 271 ]

Als het een motor met een riem is hoort er helemaal geen olie achter de kap te zitten. Bij een motor met ketting gaat de olie normaliter retour carterpan. Dan zou er hooguit een beetje uit kunnen komen.
Onder de 20 euro koop je mickey mouse kabels. Alleen geschikt voor een 1000cc driecylindertje.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 22 maart 2011 11:10 PM
  [ # 272 ]

Michael heeft een 25 Pallas Automatic, die hebben een distributiedeksel met daarachter een ketting, geen riem dus.
Als je die deksel eraf haalt, krijg je wel vieze handen maar zeker geen ‘sloot olie’ over je heen, tenzij je het met draaiende motor durft! Very Happy

Er hoort een (liefst kurken) pakking tussen. Deze:


Wel goed de rand van het deksel reinigen en de restjes pakking er heel grondig af krabben!!
Je kunt dan ook mooi meteen de spanning van de ketting checken en de slijtage van spanner en geleider.

Zoiets tref je aan (de geleider is hier gedemonteerd, hoort aan de rechterzijde langs het rechte stuk ketting natuurlijk.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 22 maart 2011 11:16 PM
  [ # 273 ]

Mooi, dat dacht ik allemaal al wel. Ik kwam er vandaag achter dat je overal eigenlijk best ok bij kunt door die malle flappen uit de wielkasten te halen - bij m’n volvo steekt dat allemaal wat anders in elkaar. Vandaar dat ik dat deksel dus ook maar even wil aanpakken, de hoeveelheid schroefjes laat ik me niet door kisten. Maar dat deksel, wordt dat heet, of blijft gewone lak ook wel zitten?

Ennum, Leontien, als ik het niet vergeet bel ik je morgen weer even. Ik weet nu alleen niet meer waarvoor ik je ook al weer wilde bellen, maar dat schiet me wel weer te binnen. Sowieso voor die pakking dan, maar… Hmmm

Oja, Jan, hoezo heb je het ineens over bougiekabels?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10404
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 maart 2011 11:21 PM
  [ # 274 ]

Nee, kabels voor starthulp.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 22 maart 2011 11:22 PM
  [ # 275 ]

Oh, waarschijnlijk een reactie op een bericht eerder uit het topic? Dan snap ik ‘t.

Profiel  
 
Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 23 maart 2011 09:15 PM
  [ # 276 ]

Nog een vraagje: de remkabels gaan niet zover terug het schutbord in als de oude die er uit kwamen. Binnen zit zo een klein randje waar de uiteinden doorheen gaan, een soort geleider dus. Daar lijken de nieuwe remkabels niet helemaal in te passen, de uiteinden van de buitenkabel dus. Heeft iemand hier een tip voor?

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 maart 2011 09:30 PM
  [ # 277 ]

Ik neem aan dat je de handremkabels bedoelt ?

volgens mij zitten op de kabels bussen waar ringen onder liggen wat dan het schutbord ingaat, bij mij ging het iig zonder problemen, ik heb ze bij CX basis gekocht.

En als je de oude en de nieuwe langs elkaar legt, zien ze er dan hetzelfde uit ?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 23 maart 2011 09:36 PM
  [ # 278 ]

Ha Mark,

Leontien zei vanmiddag al dat jij waarschijnlijk zou reageren. Inderdaad, de handremkabels. Ze zien er exact hetzelfde uit, voor mijn gevoel glijden ze als het ware niet ver genoeg het interieur in. Heb jij geweld uit moeten oefenen, of ging het vanzelf?

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 maart 2011 09:41 PM
  [ # 279 ]

Bij mij vielen ze eigenlijk vanzelf in de gaten, maar heb je al eens erin gezet en aangesloten dat dan spanning op de kabel gezet en gekeken hoe de bussen dan zitten?

moet ze alleen nog eens goed afstellen, maar daarvoor heb ik wat tips gekregen maar het blijft een pielklus dat afstellen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 23 maart 2011 09:43 PM
  [ # 280 ]

Ja, alles is aangesloten. Ik had verwacht dat ik ze wel op de juiste plek zou trekken als ik alles aan zou sluiten en aan de handrem zou trekken, maar dat viel tegen.

Het afstellen laat ik ook nog even rusten ja.

Profiel  
 
 
19 van de 19
« Eerste  < Vorige 17 18 19
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook