Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Een onvervalste Waterman-special.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Wat een ding, gewelig. Ik ben meer formaatjes 2cv koppelingsplaatjes gewend Maar deze zijn ook wel leuk! En zo schoon die motorruimte ook, krijg je niet eens vuile handen van van zo’n klus.
Nee, als de boel er elke maand uit moet.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De lol gaat er wel van af als de boel niet eens vies KAN worden omdat het steeds weer stuk gaat… Ik heb voor onze huwelijksreis de bak gedaan en toen 1500 km plezier gehad. Toen begon het gezeik, juist tijdens die vakantie/huwelijksreis. Dat gebok van die koppeling bleef mijn kakelverse echtgenote ook niet onopgemerkt
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Alles went! Zo staat mijn echtgenote altijd met pech met zo’n citroen geval, en ik (bijna) nooit….en ga nu niet zeggen dat dat aan haar ligt Maar ja, ik leerde haar kennen toen ze met haar eigen citroentje pech had en om hulp riep; ik was het heel toevallig die haar karretje weer aan de praat kreeg. Kleine oorzaak, groot gevolg! En het is zij trouwens, niet ik, die de doorslag geeft om weer zo’n Frans geval te kopen. Ik ben degene met altijd vieze handen Tell your wife…
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nu de tekst nog die bij het verhaal hoort Yuri. We hangen aan je lippen!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geduld Jan, geduld. We gaan niet over één nacht ijs.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Nou ik die foto’s zie snap ik iid dat je de motor erlangs hebt gekregen dacht maandag dat je hem met bak en al eruit gehad haalt.
Lijkt me wel een enorm gepiel om de drukgroep zo weer op het vliegwiel te krijgen maar het zal vast sneller gaan dan alles eruit.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Het apparaat loopt weer, begrijp ik ? Toch vlot gedaan in twee dagen een nieuwe koppeling steken, chapeau !
Ik heb maandagmiddag alleen al een uur staan te “pielen” om die verrekte tellerkabel in de Turbo 2 te krijgen. Kun je zo heerlijk bij van boven af bij een Turbo 2 met ABS…..De ABS pomp zit gruwelijk in de weg - Mijn rechterhand ziet eruit of als ik met een jong hondje heb liggen stoeien….
Maar het tellertje werkt weer !
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mark Gielen schreef:Nou ik die foto’s zie snap ik iid dat je de motor erlangs hebt gekregen dacht maandag dat je hem met bak en al eruit gehad haalt.
Lijkt me wel een enorm gepiel om de drukgroep zo weer op het vliegwiel te krijgen maar het zal vast sneller gaan dan alles eruit.
Mark
Je wilt niet weten wat je dan allemaal weg moet slopen! En als die motor eenmaal weer op z’n plaats is, is het een kwestie van de drukgroep verdraaien tot de centreerpennetjes voor de juiste gaatjes zitten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok, dan nu de foto’s:
Hier het vliegwiel:
Dit vliegwiel is zo’n 30.000 km oud en vertoonde 4000 km geleden, voor de montage van de versterkte koppeling geen haarscheuren.
De plaat:
Duidelijk te zien is dat de plaat vreemde “vlekken”vertoont.
Op deze foto wordt dat nog wat duidelijker, je kan duidelijk zien dat de boel flink heeft lopen “happen”. Je ziet waar de plaat wél “grip” op de drukgroep en vliegwiel had en waar niet:
Dan de drukgroep:
Voor een drukgroep met slechts 4000 km achter de kiezen ziet dit er niet uit..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik denk dat de boel zo kneiterend heet is geworden dat alles krom is getrokken…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als het voeringsmateriaal te hard is kan dat een vrij logische verklaring zijn inderdaad.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heb je ook de “veren” in de plaat al eens nagekeken? Als die te “hard” zijn dan pakt je plaat nooit mooi op als je koppelt, en in vergelijking met de originele plaat ziet dat er behoorlijk stijf uit.
En ja, zo’n harde plaat, das de omgekeerde wereld, je plaat blijft heel en je drukgroep slijt.. ggrr.
Overigens: Ik rijdt al meer dan 75.000 km met een “gewone” plaat en een “gewone” drukgroep op een 220PK Sm zonder problemen.
To err is human, not to err is divine.