Verstopte Kat los maken van het blok
raymond78
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 19-02-2011

Gepost: 19 februari 2011 07:51 PM

Hallo

Sinds vandaag ineens stotteren en in houden van de auto.Me eerste gedachte was dus een verstopte kat aangezien ik dat bij me vorige auto ook al had en in het verleden ook al bij een andere wagen.

Nu kan ik best een uitlaat vervangen maar waarom hebben ze in hemelsnaam de uitlaat aan de achterkant gemaakt.2 bouten met 2 moeren en een veer er tussen.Heb het dus geprobeert om het los te maken maar dat gaat alleen dus niet werken,moet je daar met 2 man voor zijn om de bout tegen te houden. Alleen gaat dat niet,ruimte is te klein om tegen te draaien en de ander volop kracht op uit te oefenen.

of bestaat er ‘‘speciaal’’ gereedschap voor of zou je het door kunnen zagen waarbij je naderhand nieuwe bout/veer en moer er op kan zetten

of gewoon voor de simpele oplossing gaan, bij de kat door slijpen ,pijp er tussen lassen

mvg

raymond

xantia 1.8 16v tentation

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 19 februari 2011 08:58 PM
  [ # 1 ]

De bout en moer moeten uit elkaar kunnen. Er is inderdaad geen overdaad aan ruimte achter het blok, maar als een persoon van bovenaf de bout tegenhoudt (wat makkelijk moet kunnen bij een 1.8 16v) en de ander van onderaf de moer draait is het wel te doen. Doorzagen met een Dremel is de andere oplossing, maar dan moet je de nieuwe boutjes toch weer vastdraaien.

Overigens heb ik er een hard hoofd in dat stotteren wat plots opkomt aan een verstopte kat ligt, of je moet hem horen rammelen omdat de ‘steen’ los ligt.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
raymond78
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 19-02-2011

Gepost: 19 februari 2011 09:32 PM
  [ # 2 ]

idd, had er al onder gelegen en vanaf daar geprobeert maar dat werkte ook niet, als je alleen bent.
klopt je kan het tegen houden,alleen de hitteschild zat ook in de weg waar me 4 bouten afbraken bij het los halen zelfs dat kreeg ik niet weg achter het blok ,alleen maar naar link en rechts schuiven.

wat betreft dat ik het vermoeden heb dat het de kat is omdat die 2 dagen prima heb gelopen
(heb de auto 2 dagen)
bij de vorige auto’s (300 coupe, vr6, sunny) precies hetzelfde.Op de autobaan had die coupe ineens geen snelheid meer, kap open en spruitstuk roodgloeiend,kat leeg gemaakt en het was goed.vr6 hoorde ik wel een ‘‘rammel’’ bekende van me hoorde geen rammel bij zijn vr6 maar wel het stotteren/in houden etc maar die reed door en dat koste hem zijn blok.

Slijp het wel even door als er niemand tijd heeft.Mocht het na het terug zetten van de kat niet beter zijn geworden dan zal ik verder moeten zoeken waar het aan ligt.er gaat niks branden op de het dashbord zoals bijv motorstoring

Waar zat jij aan te denken waar ‘t aan kan liggen??

bedankt voor de reactie

Profiel  
 
raymond78
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 19-02-2011

Gepost: 19 februari 2011 09:40 PM
  [ # 3 ]

nog 1 vraag, hoe krijg je de stekker van de lambasonde uit elkaar
(witte stekker met rood aan de zijkant aan de rechterzijde van het blok)
heb geprobeert uit elkaar te halen dacht dat het een klik systeem was maar dat was te vergeefs.

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 24 maart 2011 05:51 PM
  [ # 4 ]

er zit een rood gedeelte op, dat moet je opzij schuiven
dan trek je ze zo los

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook