Nou ja, een belangrijk deel van dat verzekeringsgeld is dus vandaag al opgegaan aan dat gepruts en er moet ook nog uitgedeukt worden. Ik wil mezelf dus niet teveel op kosten jagen door nu met een nieuwe oplossing te komen. Maar ik ga morgen de verschillende opties wel even overleggen met de garage en kijken wat het beste binnen de mogelijkheden past.
dus:
optie 1: compleet andere spiegel monteren, maar kapje vervangen
optie 2: compleet andere spiegel monteren en kapje spuiten
optie 3: alleen voetje vervangen door ander origineel exemplaar
Word vervolgd…
En Harry en 25trd: nogmaals bedankt voor jullie aanbod. Ik hoor graag of één van jullie iets hebben liggen waar ik mee uit de voeten kan. Maar laten we dus eerst even afwachten welke optie het wordt.

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
La Léo schreef:beerpeet schreef:Maar in dat geval moet een goede gebruikte voet toch wel te vinden zijn?
![]()
Vervangen daarvan ben je niet zo lang mee bezig.
Nee dat zal niet!!
Buitenspiegels van een CX zijn een hel om te repareren!!
Originele onderdelen voorhanden hebben scheelt wel enorm, maar dan nog… moet die hele spiegel uit elkaar om dat aluminium voetje (zeldzaam, want breekt vaaaak!) te vervangen.
Ik zeg ook niet dat het leuk is Maar ik heb het ook gehad met mijn electrische spiegel (ovale, gescheurde voet, spiegel zat nog vast maar huis was niet meer te verstellen) en deurpaneel erafslopen en er weer op plakken was het meeste werk. En het is rottig dat het spiegelglas eruit moet, dat brak uiteraard…
De voet zelf was zo vervangen maar misschien had ik een makkelijke spiegel.
La Léo schreef:Jaco, zo’n voetje heb ik wel los liggen. Ik denk nog precies eentje of misschien twee als ik diep graaf. Het is een crime, het is zwak ontworpen, het is typisch Citroën dus,
maar je kunt niet anders als origineel, want het valt niet te vervangen. Affijn, dat blijkt nu wel.
Inderdaad, maar vooral is het duidelijk een hoop werk en kan het slechts een noodoplossing zijn om een spiegel met beschadigd binnenwerk weer op een beschadigde voet te plakken. Misschien klinkt het als kritiek, maar dat is het niet, niets dan waardering voor Gert de Jong z’n inspanning Jaco een oplossing te bieden.
Zojuist Gert de Jong gebeld, maar Willem (die de schadeafhandelingen doet) is er vandaag niet en volgende week een weekje op vakantie. Ik zal dus een weekje moeten wachten alvorens de opties met hem te bespreken.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Cette annonce est désactivée…
Ik heb even zitten denken en ik voel er geloof ik toch het meest voor om een compleet ‘nieuwe’ spiegel te monteren en het kapje te spuiten. Dat spuiten loopt financieel de spuigaten niet uit en een spiegel is ook wel aan te komen.
Ik wacht even rustig op een bericht van Harry45 en 25trd of zij iets hebben liggen en dan ga ik het gewoon zelf regelen. Het monteren moet ook geen probleem zijn, lijkt me.
Dan hoeft Gert de Jong zich hier niet verder over te buigen en kan ik met hun samen de rest van de schade afwerken.
Goed idee toch, of niet?

Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Ik wil je helpen bij het monteren!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Het spuiten van die spiegel hoeft ook de “kop” te kosten, je kunt gewoon een spuitbus op kleur laten mengen.
Er is vast wel iemand die het netjes kan spuiten voor je, mogelijk iemand in je omgeving cq Citroen kenniskring.
Een spiegelkapje spuiten met een spuitbus gaat prima als je secuur werkt
Een gebruikte CX serie 2 spiegel is goed verkrijgbaar als je zoekt.
jaco schreef:Dan hoeft Gert de Jong zich hier niet verder over te buigen en kan ik met hun samen de rest van de schade afwerken.
Goed idee toch, of niet?
Een diepe kras en een spiegeltje spuiten, dat zou zelfs ik nog wel aandurven om zelf te doen. Je moet dan wel een spuitbus op kleur en één met blanke lak zien te bemachtigen. Voor de rest fijn schuurpapier en Commandant of iets met soortgelijke eigenschappen en je bent voor helemaal weinig klaar.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ik ga het wel laten spuiten door een prof. Zelf ben ik niet zo handig en het moet natuurlijk wel goed. Bij de vorige schade heb ik mijn rechterspiegel laten spuiten en ik heb het even nagezocht, er is toen €50,- in rekening gebracht. Dat was toen onderdeel van meer spuitwerk, dus het kan goed dat enkel een spiegel spuiten iets duurder uitvalt. Dat ga ik nog wel even uitzoeken.
En Wes, je bent natuurlijk altijd welkom.
Jacco ik heb een rechterbuitenspiegel met alles erop en eraan, als je het wil is het voor jou.
Laat het mij maar even weten.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Hoi Harry.
Wat jammer, want ik heb juist een linker buitenspiegel nodig (bestuurderszijde dus).
Heb je v.d.Laan in Abbenes al geprobeerd deze hebben een zeer uitgebreide onderdelen magazijn een telefoontje en je weet het.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Clubmagazijn wellicht
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ik heb nog niemand benaderd, maar beiden staan op mijn lijstje, evenals David Overberg, Dibert, Ad brouwer en Hydraulique. Geen zorgen, ik ken de adresjes wel.