Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Heb je dit direct bij Citroën Frankrijk moeten aanvragen of kon je het via Citroën Belux doen? De juiste mensen aan het IJzerplein kennen, dat schijnt te helpen… Dus behalve de formele schriftelijke aanvraag er ook even een informeel telefoontje aan wagen, kan ook helpen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
En u kent die mensen ? Momenteel ben ik citroën Frankrijk aan het bellen, best wel ontmoedigend !
Hebt u eventueel een telefoonnummer ?
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Jozef, ik heb even gezocht in mijn documenten, want ik heb ooit eens een gelijkvormigheidsattest in Brussel moeten aanvragen, maar ik heb geen correspondentie gevonden. Ik meen mij echter ook te herinneren dat de Citroën-organisatie van het land waarin de wagen nieuw afgeleverd was verantwoordelijk is voor de afgifte van duplicaten. Voor jouw GS dus waarschijnlijk toch Citroën Frankrijk?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Maar misschien kunnen ze je in Brussel tenminste de naam van een persoon of het directe telefoonnummer van de juiste afdeling geven? Dat is allicht beter dan het algemene nummer…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Nooit bij stil gestaan maar wat een goede tip!
dirkvdmei schreef:NOOIT olie in het reservewiel!!!! Als de boel gaat lekken zijn je remblokken en schijven vet.
Dan ben je echt niet blij. Spreek uit ervaring.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Even een snelle vraag: heeft mijn 1977 Pallas 1220 een mistlicht of niet ? Ik kan het niet vinden . De mensen op de autokeuring ook niet.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
nee, volgens mij heeft ie dat nog niet af-fabriek.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En daar gaat mijn gelijkvormigheidsattest ! Leve de belgische wetgeving !
Nu heb ik al zo’n rood mistlamp-geval gekocht, maar er is ook nergens een gat om dat aan vast te schroeven…
Heeft u enig advies wat dat betreft, of wordt het (zeer pijnlijk) , los door de bumper of achterklep boren ?
Wat een gezemel altijd die goedkeuringstest.
Hoe dan ook, gewoon een beugeltje vouwen en die onder een al aanwezige bout aan de auto vastschroeven. Gat boren krijg je spijt van. Als je mistachterlamp tenminste aan de zijkant van de achterklep mag zitten.
Succes ermee!
Ja, daar MOET het zelfs zitten. Maar wat bedoel je precies met een beugeltje aan een bout ?
Het is weer een stressdag omdat ik er vandaag nog mee terug moet ...
Verder heb ik een schakelaartje gekocht dat ik aan het dashboard zal tapen !
Ik zal eerst eens gaan kijken naar mogelijke kandidaat-bouten !
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Toen in België mistachterlichten verplicht werden, ook voor oudere auto’s die daarmee niet af-fabriek uitgerust waren, werd de bevestiging meestal door de achterklep geboord. Maar als je je mistachterlicht ook onder je bumper mag hangen, dan zijn daar toch meerdere bouten waar een ophangbeugel aan bevestigd kan worden?
Een andere optie: een achterlichthuis monteren van een latere GS uit een modeljaar waarin mistachterlichten al wel standaard waren. Dat is veruit de netste oplossing!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Bij een type 2 GS die jij hebt zijn de onderste rode lampen toch leeg? Kun je daar niks tijdelijks mee maken?
De tijd is nu toch verstreken, dat betekent dat ik pas donderdag kan teruggaan. In die tijd zal ik alles nog eens bekijken, maar de onderste rode lichten zijn gewoon de standlichten denk ik .
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Is het licht + remlicht niet je bovenste?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het zal dit type wel zijn denk ik. Dan zit er niks anders op dan de originaliteit aan te tasten…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30