Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het vervelende is alleen dat die stoelen zo snel slijten, daarom ook lastig te vinden in een net setje…
Goed bezig met die velgen!
Heb je ze ook in de hard-wax gezet?
Voor die wielbouten had ik persoonlijk voor zwarte plastic dopjes gegaan.
Zwart past toch veel beter bij een Xsara dan chrome?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zwart gaat wel opvallen in een glimmende velg…
Misschien geeft een spraytje lak over de bouten ook wel een aardig effect? Alleen dit zal ook geen eeuwige oplossing zijn…
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
BasisBIX schreef:Goed bezig met die velgen!
Heb je ze ook in de hard-wax gezet?
Voor die wielbouten had ik persoonlijk voor zwarte plastic dopjes gegaan.
Zwart past toch veel beter bij een Xsara dan chrome?
Uh, gewoon in Wax van Turtle..
Ik vind persoonlijk chrome prima bij passen,bij mijn wieldoppen zijn de nepbouten ook in chrome.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ik kan je de wheelsealant van poorboys aanraden.
Op advies toch maar eens aangeschaft en sinds dat spul op mijn winter-lichtmetaal zit kon ik het remstof en de andere zooi er met de HD-reiniger zo afspuiten.
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Tja vanmorgen reed ik voor de afwisseling met de Xsaar naar het werk….
En opeens TOKTOK, net of iemand op het dak zat te kloppen…...
Bleek dat de sierlijst van de voorruit losgekomen was en tegen het dak aanklopte…
Dus, zal de voorruit eruit moeten om een nieuwe lijst te plaatsen… Goh, volgens mij mist ze aandacht nu ze gemiddeld 3dagen in de week stilstaat
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Een nieuwe voorruit dus…
Dat lijkt me geen probleem voor jouw.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
BasisBIX schreef:Een nieuwe voorruit dus…
Dat lijkt me geen probleem voor jouw.
Ind dat was géén probleem…
Dus nu heb ik weer een nieuwe raamlijst mét een nieuwe voorruit phaseI..
Hoezo Phase I, wel toen de mijne op de markt kwam had het nog niet de Phase II voorruit. Dat heeft met de sensor te maken, de mijne heeft nog de type die in de 306 ook gebruikt werd. Na een bepaalde jaar werd er een nieuwe sensor gemonteerd dus ook een andere bevestiging aan de voorruit dus…En dat noem men Phase II voorruit duss…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Oja, ik schijn ook een Xsaar te hebben…
Omdat de karakterbak verplicht stil staat wordt de Xsaar de hele week gebruikt ...
.
.
.
.
Inmiddels heeft de Xsaar een APk met een grote beurt gehad, wel ging ze niet in een keer door de apk wegens een slechte handremkabel..
Dus dat is verhoplen alleen is de kabel rood!, ziet er niet uit dus dat ga ik verhelpen..
Voor de rest zit ik na 2jaar weer met 4nieuwe banden..
Combinatie van verlaagde voorkant en veerpootbrug waardoor je zo fijn door de bochten kan..
Dus slijten ze als gekken.. Dus ik ga nu maar eens rustiger door de bochten..
Maar goed, ik had dus een kabelbreuk:
Ik dach eerst dat ze bij de Apk de lampjes niet hadden vervangen. Bleek dat het toch een kabelbreuk was!
Ik vermoedde dat de breuk bij het rubber zat (de overgang van dak naar klep toe)
Mijn vermoedde bleek juist te zijn! Niet alleen de kabel van de kentekenverlichting was door! Ook de + en de min van de achterruit. Was de hulsel door (gelukkig niet de kabel)!
Goh, géén verlichting, hoe komt dat toch..
+ en min lagen bloot van de achterruitverwarming!
Ik heb het met isolatie tape afgetapt, géén idee hoe ik het anders moet doen?
De voeding van de kentekenverlichting heb ik wel met stekkers gemaakt:
Gelijk led-verlichting in gedaan:
And there will be light!
Bij het nalopen op kabelbreuken zag ik dit:
De ruitenvloeistof slang is door, enig idee hoe ik dit waterdicht krijg?
Deze ontdekkking heb ik ook bij een andere Xsara gezien..
Van de weekend even poetsen, want ze mag mee naar een evendement.. (tuning)
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
En immidels is de voorruit weer eruit gegaan, omdat de rubber van de afwerklijst van slechte kwaliteit was.. Nu zit er hopelijk wel een betere exemplaar erin..
Inmiddels wordt de linker schokdemper steeds aanweziger.. Dat moet toch binnenkort eens vervangen worden..
Is dat een klusje die je makkelijk zelf kan?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Wat is er met die schokdemper dan?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hij krakt over iedere hobbel, het wordt steeds erger.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
En het zijn niet de veerpootrubbers of reactiestangen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Nee, jammer genoeg niet. Er is al naar gekeken want ik dach eerst dat het indd de reactiestangen waren. Of het rubber….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Of de schroefveer zelf, die wil ook breken.
Een krak of rammelend geluid bij de Xsara is meestal een gebroken schroefveer, een dof knokkend geluid in het vooronder meestal het stabilisatorstang eindje.