11 van de 11
« Eerste  < Vorige 9 10 11
   
Ami Super break van Mach2
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 24 maart 2011 12:57 AM
  [ # 151 ]

De Super uit de schuur gehaald na een lange winter stilstaan. Starten… hij slaat makkelijk aan, maar het klinkt toch anders dan anders. Beetje luider. Ik kijk onder de auto naar de eerste demper (aka “doedelzak:) en jahoor, de lappen roest hangen eraan. Er was al een keer aan gelast in een Frans verleden (foto), en ik heb er nog goed mee kunnen rijden, maar nu was het echt over. Dus vanmiddag uit de opgebouwde onderdelenvoorraad een nieuwe gemonteerd en dan kunnen we binnenkort naar de APK. Hier twee plaatjes. Eindelijk die gekke minibruggetjes een kunnen gebruiken. Best handig!


Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 24 maart 2011 08:56 PM
  [ # 152 ]

Tja, het houdt een keer op met die dingen. Goed dat je er eentje in voorraad had, ik weet uit ervaring hoe lastig het kan zijn ze te vinden Wink Zit er ernstig over te denken straks de oude gelaste er eerst maar onder te zetten, tot het daarmee ook echt niet meer gaat. De nieuwe ben ik errug zuinig op. Succes met de keuring.

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 24 maart 2011 09:39 PM
  [ # 153 ]

Ja, ik gooi deze ook niet weg. Ga proberen er nog iets van te “bakken”. Het is eigenlijk alleen de onderkant die slecht is (daar blijft het vocht in staan).

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 25 maart 2011 12:06 AM
  [ # 154 ]

eigenlijk zouden we moeten kijken of er op de een of andere manier met behulp van een ander soort dempertje een reeksje nieuwe doedelzakken te maken is, moet kunnen lijkt me, hoewel je wel de aansluitingen en vorm moet zien te verzinnen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 maart 2011 10:33 AM
  [ # 155 ]

heeft de club deze niet?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 25 maart 2011 05:23 PM
  [ # 156 ]

Helaas niet bij de vereniging. Ze zijn echt vrij moeilijk te vinden. Ik heb er in de loop der jaren twee kunnen kopen. Een via Ebay en de ander via via. Vandaar dat het zou lonen om een er zelf een nieuwe onderkantje in te lassen. Geen idee of er nog iets dempends binnenin zit. Binnenkort maar eens voorzichtig openslijpen.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 25 maart 2011 07:05 PM
  [ # 157 ]

Expansiedemper is niet zomaar een holle trommel, er zit overdwars een rasterplaat in. Nogal nauw steekt het met de lengte en kromming van de pijpen en de positie van de flenzen. Met een beetje afwijking heb je ondanks vogelen met de vlampijpen en tussenpijp al gauw een slechte passing en lekkage.

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 25 maart 2011 08:24 PM
  [ # 158 ]

Dat denk ik ook. Maar omdat die pijpen aan het bovenste deel van de trommel zitten, en je de positie van de pijpen tov elkaar ook zou kunnen fixeren, denk ik dat het moet kunnen om het te reparen. Althans, ik ga het gewoon proberen! Niet geschoten….

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 25 maart 2011 10:54 PM
  [ # 159 ]

Zolang de demper rondom de pijpen nog stevig is loop je niet zoveel risico schat ik. Het wordt moeilijker als je daar veel brak materiaal moet weghalen (valt meestal tegen) en nieuw zou moeten inlassen, door de hitte kan het materiaal nét iets te veel vervormen met gevolgen voor de stand van de pijpen. Fixeren lijkt me dus een goed idee.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 maart 2011 01:07 AM
  [ # 160 ]

Is een (nieuwe) demper van een andere auto niet aan te passen? Dat gebeurt namelijk wel vaker bij uitlaten die niet meer geleverd worden.

Citroen!

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 26 maart 2011 10:21 AM
  [ # 161 ]

Wat bij andere A-types wel gedaan wordt is de voorste demper vervangen door een pijpstelsel, en dan achter een extra demper plaatsen. Ik meen zoiets op een Belgische site te zijn tegengekomen, maar kan ‘m even niet vinden.

Met inzet van een goed exemplaar een mal maken en dan de beide helften in model kloppen?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 02 april 2011 08:36 PM
  [ # 162 ]

staan 2 Amisuper dempers te koop op:

http://www.2cv.nl/markt/advertenties/15125.php?site=2cvnl

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 02 april 2011 11:22 PM
  [ # 163 ]

Prima gespot! Ik heb een nieuwe beschikbaar, dus laat de gelegenheid eerst aan een Superrijder die er nu al hoogst dringend om verlegen zit.

Profiel  
 
 
11 van de 11
« Eerste  < Vorige 9 10 11
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook