3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Lekke krukaskeering, vrijdag beginnen met schroeven
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 573

Gepost: 24 maart 2011 01:12 AM
  [ # 31 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Komende vrijdag het spulletje eruit, schakelmechanisme aanpakken en terugplaatsen, nieuwe onderste motorsteun en natuurlijk de keering vervangen.

Die onderste motorsteun, waar heb je die vandaan? Origineel of remake van cxbasis? Ik heb die van cxbasis maar ben er niet echt tevreden over en zoek een nieuwe originele.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 794

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 24 maart 2011 02:31 PM
  [ # 32 ]

Waar ben je niet tevreden over dan? Trillingen, of slecht rubber, passing?
Ik heb nu nog een (goede) originele, maar die zal het eeuwige leven ook niet hebben….

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  

XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 831

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 24 maart 2011 03:26 PM
  [ # 33 ]

Die van mij is niet nieuw, maar zo goed als nieuw. Komt onder een auto vandaan waar die enkele jaren terug nieuw onder is geschroefd en vervolgens is de auto na een half jaar stil gezet.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  

samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 24 maart 2011 08:28 PM
  [ # 34 ]

Dat rubber dat ik nu heb heeft naar mijn inzicht niet de beste karakterestiek. Het is te soepel en de stijfheid progressie gaat te abrupt. (zo das een bek vol). Resulterend in een bij de minste of geringste onregelmatigheid van de aandrijfassen trillende motor. Er komt naar mijn idee te weinig dempende werking uit dat rubber. De wagen is niet rustig genoeg dat kan echt beter. Het zit erin het werkt maar als ik tegen een goede originele onderste motorsteun aanloop dan is het de mijne.

CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4

Profiel  

Gepost: 26 maart 2011 12:40 AM
  [ # 35 ]
samuel schreef:

maar als ik tegen een goede originele onderste motorsteun aanloop dan is het de mijne.

Helaas weinig kans dat dit gebeurt. Die dingen zijn echt nergens meer origineel te vinden. Misschien alleen nog in een verborgen magazijn van een dealer die al z’n CX-spullen in een donkere kast heeft gepropt en het daarna vergeten is. Nu ja, je kunt eens geluk hebben natuurlijk.

Persoonlijk heb ik nooit klachten gekregen over de CX-Basis steunen. Ik vind ze zelfs zeer goed gereproduceerd, al heb ik nooit de ‘stijheid progressie’ gemeten/vergeleken, en zou ik ook niet weten hoe dat moest!  Very Happy
Weet je zeker dat de symptomen die je beschrijft daaraan te wijten zijn?
Ik weet, jij kampt al van meet af aan met trillingen, maar denk je dat dit door de niet-originele onderste motorsteun komt? Ik zou nog eerder de bovenste motorsteun verdenken dan…

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 26 maart 2011 12:44 AM
  [ # 36 ]

Het genot van mijn nieuwe onderste motorsteun was kort. Toch ging het wat dat betreft prima ! De auto reed super wat betreft trillingen en geluidniveau. Zodra het zover is, zal ik de vorderingen melden.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 26 maart 2011 01:38 AM
  [ # 37 ]
La Léo schreef:
samuel schreef:

Ik weet, jij kampt al van meet af aan met trillingen, maar denk je dat dit door de niet-originele onderste motorsteun komt? Ik zou nog eerder de bovenste motorsteun verdenken dan…

Klopt. Allemaal nieuw, wat zeg ik ALLES is nieuw. En idd erg trilgevoelig. Motorsteun of toch nog steeds niet 100% aandrijfassen. Harder progresiever rubber zal zeker beter zijn. Ik wacht af en volg de ontwikkelingen.

Profiel  

trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1358

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 08 januari 2014 09:55 PM
  [ # 38 ]
samuel schreef:

Dat rubber dat ik nu heb heeft naar mijn inzicht niet de beste karakterestiek. Het is te soepel en de stijfheid progressie gaat te abrupt. (zo das een bek vol). Resulterend in een bij de minste of geringste onregelmatigheid van de aandrijfassen trillende motor. Er komt naar mijn idee te weinig dempende werking uit dat rubber. De wagen is niet rustig genoeg dat kan echt beter. Het zit erin het werkt maar als ik tegen een goede originele onderste motorsteun aanloop dan is het de mijne.

Excuses om een oud topic terug op te graven, maar ik ervaar hetzelfde met de herrubberde motorsteun.
Ik dacht ooit hier op het forum eens gelezen te hebben dat iemand aan de onderkant van de steun er een stuk ijzeren buis had ingeschoven, en dat dit een goede verbetering was om de overdreven soepelheid van de steun te dempen.

Weet iemand hier nog meer van en vooral de over maten van van dit stuk?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 08 januari 2014 11:16 PM
  [ # 39 ]

http://www.23hq.com/receive/15106861/AE0ABB80941B6EFAB

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook