Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Deze motoren doen het prima op LPG, maar het kleppen stellen wordt nog weleens overgeslagen omdat de motor zo lekker gekanteld ligt. Waterman heeft mij erop gewezen om vooral het kleppen stellen niet te veronachtzamen. Een specialist kan de tank inbouwen voor circa € 1000 tot € 1250. Je zal wel wat kilometers moeten maken om dit weer terug te verdienen, maar het gaat hard met de huidige brandstofprijzen. Reken natuurlijk wel op meer onderhoudskosten als je meer kilometers gaat maken.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Dankje voor je tips.
Ja, die kilomters komen er dan hard bij natuurlijk, maar ik ben van mening dat deze BX een gebruiks-BX is en niet eentje voor de missverkiezingen. Het nodige onderhoud zal ie zeker krijgen als ik er meer in ga rijden.
Owja, als ik zal doorrijden zoals ik van plan ben te doen en de kilometers die ik dan maak, heb ik de lpb tank er binnen 10 maanden uit (vakantie niet meegerekend).
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
CitZX1.8iFurio schreef:Ze kraken inderdaad nog wel eens… Ik denk dat ik maar een oproepje plaats op het forum voor nieuwe voorveerpoten.
als je 2 setjes aangeboden krijgt, hoor ik dat graag
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
http://link.marktplaats.nl/414230743
Deze verkoper ken ik, heeft vaak wel goed spul, maar als ‘ie nu maar 1 veerpoot heeft…
Bovendien weet ik nog steeds niet hoe je vantevoren kunt vaststellen of veerpoten nog goed zijn, dus in alle gevallen zou ik toch zoiets als “niet goed, geld terug” afspreken.
De enige manier om dat goed vast te stellen, is het te testen als ze nog in/onder/op de auto zitten, en dan een stuk ermee rijden enzo.. als je ze los op de werkbank hebt liggen, is er mijns inziens geen goede methode om te kijken wat de toestand is.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
hmmm…. kun je veerpoten eigenlijk nog nieuw kopen of is dan hoe dan ook je reinste geldverspilling?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Die zijn er niet meer nieuw, hooguit nos… Ook oud dus. Buiten dat zou dat de hoofdprijs kosten. Gewoon een paar goede uit een sloper halen is het makkelijkst.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Niet leuk. En er passen geen Xantia veerpoten op of iets dergelijks? Zijn die veerpoten eigenlijk te reviseren? De meeste BX-en hebben inmiddels wel in meer of mindere mate last van stroeve veerpoten, dus het is iets waar we allemaal mee te maken gaan krijgen.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als poten zó stroef zijn dat het voelt als een plank bij het veren, dan helpt gymnastieken volgens mij ook niet meer. Ik verdenk daarom in de eerste plaats de hoogteregelaar. Krakende pootjes kun je meestal nog wel soepel en stil houden door er maandelijks wat LHM bovenin te gieten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Nee.
beerpeet in een ander topic schreef:Punaxio schreef:Van die hele veerbollenbeurt merk ik niks! ‘t lijkt zelfs wel of het eerst beter veerde dan nu?
[knip]Naast dat de veerpoot ook kraakt en de hoogteregelaar waarschijnlijk ernstig verstopt zit lijkt het ook wel dat hij soms de ‘verhoogde rijstand’ pakt in plaats van de normale rijstand.[knip]
Wat je beschrijft heb ik ook gehad en dat had niets met de hoogteregelaar te maken (vervangen maakte niets uit), maar alles met rotte veerpoten. Dat heeft me ook een octopus gekost omdat de retourstroom uiteindelijk te groot werd. Toen de veerpoten vervangen waren reed en veerde het weer als nieuw en klopte de rijhoogte ook weer, die eerder altijd te laag of te hoog was.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
hmmm…. het zouden misschien de voorpoten EN hoogteregelaar kunnen zijn. En dan zou het in het ergste geval ook zo kunnen zijn dat nadat dat gerepareerd / vervangen is, de octopus het ook begeeft… hmmm… Ik zal er eens over nadenken.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Begin nou gewoon met andere veerpoten, dat is het simpelst en volgens mij heb je daarmee de grootste kans op succes.
Hoewel je bij jouw BX ook wel vrij simpel bij de hoogteregelaar kunt komen, maar dat blijft een pokkeklusje, en kans op succes schat ik hier klein in.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Heugelijk nieuws! de BX is vandaag 25 jaar oud geworden
Het gekke is alleen dat ik nu juist een andere auto ga kopen. Ik moet namelijk gaan dieselen. Gas doe ik toch maar niet. Reden? gevoel en ik vind diesel lekker rijden.
Deze BX staat niet in de weg, dus voorlopig blijft ie. Als er toevallig een liefhebber langskomt mag ie misschien weg, vooral als het iemand betreft die mij ermee geholpen heeft in de laatste drie jaar.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Nou, dan hou ik me aanbevolen als je hem wegdoet.
En voor als je hem houdt: ik kan je de veerpoten van de GT aanbieden…
Ow, enne, gefeliciteerd natuurlijk!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ga je de GT nu weer wel slopen?