Ik heb twee tweeters gekocht om het geluid in de Schicht compleet te maken, maar toen ik de klepjes uit het dash haalde, zag ik dat er helaas geen bedrading in zit. Hoe kan ik het gemakkelijkst een draadje trekken zonder het hele dashboard te moeten slopen?
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Dat heb ik bij mij ook gedaan, en ik had even weinig zin om het dash eruit te halen.. Ik heb een dikke bout aan een touwtje gebonden en zwaartekracht me mee laten helpen. Aan het einde van het touwtje vervolgens de kabel gemaakt en doorgetrokken.
Klinkt interessant, maar waar kwam je touwtje toen uit? En waar heb je de draad toen aangekoppeld? In de middenconsole of ergens anders, want ik zat er ook al aan te denken om het aan de deurspeakers te doen.
Ik heb ze zo dicht mogelijk bij de radio zitten, maar aan de deurspeakers kan ook uiteraard.
Pfff…
Als je de draad gewoon door het tweeter rooster naar beneden duwt, kom je vanzelf onder het dashboard uit.
En van daaruit kun je hem over je stuurkolom naar je radio leiden.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik ga het proberen, mocht het niet lukken, horen jullie het van me.
Totaal aantal Berichten: 174
- BX Cannes
- BX Deauville
Boven het zekeringenpaneel zit ook ergens een stekker die naar je speakers gaat, een bruine stekker met 4 kabels eraan (in mijn geval). Daar zou je ook het signaal voor je tweeters af kunnen halen scheelt weer geklooi om je radio in en uit te bouwen.
Heb de cassettelade er al uitgehaald en daar zit inderdaad een enorme hoeveelheid draden, zal eens naar die stekker zoeken. Heb al zitten proberen die die draad via de stuurkolom binnendoor naar de middenconsole te krijgen, maar dat valt nog niet mee. En toen werd het te donker, dus morgenvroeg maar weer verder.
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik neem aan dat je de beplating aan de onderkant van de stuurkolom wel los gehaald hebt? Als je dat doet is het namelijk echt een eitje.
Tip van Jeger was perfect. Heb de draden aan dat stekkertje gekoppeld en het werkte. Scheelde weer het loshalen van de mantel van de stuurkolom, want dat had ik inderdaad nog niet gedaan. Ben soms een beetje een LF.