Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Toen ik vanmorgen in de Xsara stapte en naar het lampje keek wist ik bijna helemaal zeker dat daar de bevestiging van de antenne daar wel achter moet zitten
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
OK, kleine update…
Antennevoet? Yep, te benaderen via het daklichtje. Er was verder alleen niets te doen, ik vermoed dat de antennevoet ook een signaalversterker heeft die, als dat van die versterker klopt tenminste, naar z’n grootje is. Ik kan anders niet verklaren dat de ontvangst een tijdje terug ineens merkbaar slechter is geworden en dat een nieuwe spriet helemaal géén verschil maakte.
Verder een afspraak gemaakt bij el Kwikfit voor een tweetal Michelin Energy Savers 195/55/15 85H, want de zomerbandjes vooraan hebben niet meer het verstandige 3+ mm profiel. Eerder richting de 2,5 nu. De kwikfit heeft een tweede-voor-de-halve-prijs actie voor de Savers die het leed wat verzacht. En als dat op het lichtmetaal zit is het meteen een mooie gelegenheid om de wintersloffen met erh.. zomerslaap te laten gaan.
Verder gaat alles z’n gangetje. De dame mag wel weer eens door de wasstraat en grondig stofgezogen worden. Dat is niets nieuws eigenlijk.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Onderweg op de A15, ergens halverwege de Botlektunnel zei een flinke kiezel *POCK* en dus mag ik weer richting Carglass / Autotaalglas / Enz.
Meteen bij thuiskomst maar weer zo’n stickertje geplakt.
*zucht*
Mogelijk dan toch maar die €70 eigen risico aftikken en een hele nieuwe ruit laten zetten. Want dit zou de derde hars reparatie worden.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
BOEM
IS
HO!
Bij mij alleen een ontzette bumper, diepe krassen en mogelijk trekhaak-schade. LPG tank is niet geraakt. Geen idee of de uitlaat ook nog een tik gehad heeft. Géén lichamelijk letsel bij mij noch de andere bestuurder.
De Xsara die mijn Xsara ‘kuste’ is er minder goed vanaf gekomen. Die liep leeg.
Papierwerk + leenauto, here I come
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is zuur
Wellicht heeft de trekhaak een deel van de klap opgevangen.
Laat even goed controleren of de trekhaak niets onderaan de auto heeft scheef geduwd!
Succes met de afhandeling.
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Wellicht? Nou, geen twijfel mogelijk. De trekhaak heeft zeker weten de klap grotendeels opgevangen.
En ja, ik verwacht niet anders dan dat ze de balk goed zullen controleren.
Zoals gezegd: gelukkig is de LPG tank niet geraakt:
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De close up maakt het idd helemaal duidelijk
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Je kan trouwens gewoon zien dat de uitlaat ook een optater gehad heeft. De afdruk ervan staat gewoon op de bumper! (Het halve cirkeltje dat je onder de linker koplamp op de bumper ziet zitten.)
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, ik zie het
Het voordeel is wel dat een uitlaat met wat speling opgehangen is, dus misschien had die ruimte genoeg om te bewegen.
Anders is een nieuwe uitlaat ook niet verkeerd als het verzekeringswerk is
Ai. Dit kunnen wel hele gemene schades zijn. Hopen voor je dat het onderhuids meevalt.
Die andere zal op het randje van total loss zitten. gezien de dagwaarde van zo’n xsaar ook niet zo hoog is….
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ai, das minder…...
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Morgen de auto bij het schadeherstelbedrijf afleveren voor de schade taxatie.
Ik ben benieuwd…
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
UPDATE:
Schade-expert van Dekra is wezen kijken. Conclusie: de soep wordt blijkbaar niet zo heet gegeten als ‘ie spreekwoordelijk wordt opgedient. De bumper heeft blijkbaar alleen krassen en kan dus gerepareerd (krassen opvullen/gladschuren) en opnieuw gespoten worden. De trekhaak is blijkbaar OK en ook de uitlaat heeft kennelijk de tik overleefd. Ik ben er een beetje sceptisch over, als ik eerlijk ben, maar goed.
Het enige waar ik nog wèl mee zit is dat die aanrijding plaatsvond terwijl ik nog vol op de rem stond vanwege de noodstop die ik moest maken. Ik wil dus ook mijn uitlijning nog opgemeten en gecontroleerd hebben want de ophanging heeft in ieder geval een deel van de klap meegekregen.
Dus: komende week een afspraak maken bij mijn garage voor het uitlijnen. Als er bij het controleren van de ophangingsgeometrie nog gekke dingen gevonden worden die te herleiden zijn naar de aanrijding, dan ga ik alsnog vragen om een contra-expertise bij mijn rechtsbijstands-contactpersoon.
To be continued.
...
Oh, en er is ondanks het incident van afgelopen maandagavond en de nasleep ervan ook nog reden voor een feestje:
La Dame Verte is door de 150.000 km heen!!
Iets meer dan 70.000 km gereden sinds we de auto hebben, in ongeveer 28 maanden.
Grafiekje, zoals ge’cross-post uit het verbruik draadje:
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
OEPDEET!
Zo staat ze er nu dus nog steeds bij. Plus nog een paar stukken duct tape, dat wel. Er zitten ondertussen wel al een paar smeltverbindingen in de gril los. Omdat ik niet weer stukken kwijt wil raken dus de stukjes grijs plakspul.
Nou heb ik de groene gril (onderstaande dus) opengeboord (de smeltlasverbindingen doorgeboord) om eens te kijken hoe dit op te lossen valt. Ik weet nu dus hoe de achterplaat eruit ziet en hoe het deel in carroserie kleur erop bevestigd zit.
Maar nu moet ik toch eens een knoop doorhakken.
Fix ik de huidige zwarte grill? Dan boor ik in de zwarte gril de kapotte smeltlassen door en herstel ik deze met lijm uit een lijmpistool. Deze lijm blijft na harden nog een beetje taai/stug en is prima geschikt voor ABS.
Of ...
Fix ik de originele groene grill? Dan boor ik het zwarte carroserie deel los en zet ik het groene onderdeel in plaats daarvan op de achterplaat.
Ik moet hoe dan ook wel even klussen en ik moet hoe dan ook zorgen voor fatsoenlijke borging zorgen zodat de bewuste onderdelen niet nog een keer losraken ...
En overige nieuws: 4 mei gaat de dame voor APK en pedicur… erhhm ik bedoel het controleren van de uitlijning. Dat laatste was na de aanrijding toch nog wel verstandig om te laten uitvoeren. Motorhuis Rotterdam heeft, voor zover ik begrepen heb, hier zelf een meet-frame voor in huis.
De nieuwe voorbandjes bevallen prima trouwens. De Energy Savers hebben merkbaar betere grip dan de oude Energy’s.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Weet je zeker dat het plastic ABS is? Dan kan je een lijm/pasta maken door wat ABS met een keukenrasp fijn te maken en op te lossen in MEK (methyl ethyl keton). Verkrijgbaar bij een echte drogist,
Dat paste ik toe in m’n Mehari, ergens in de vorige eeuw!
als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer