voor de APK maakt dat geen zak uit… staat alleen niet mooi…
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Hee ik zie nu pas dat je BX ook voorzien is van een mooie ophangbeugel
(spoiler)
ZX1.4i schreef:Mooi karretje Bram
Uiteindelijk staat er weer een BX op dat plekje, zal voor de buren wel een vertrouwd gezicht zijn
Voor de buren wel, maar voor de parkeercontroleurs niet
Ik heb een invalidenpakeerplek naast de deur….en daar zit een wit bordje onder met het kenteken…..wat ik er zelf altijd afhaal en het nieuwe kenteken op plak
(wij wonen hier namelijk in een vignettensysteem)
Op dat witte onderbordje kun je nog vage vlekken zien van alle vorige auto’s
Oh ja….net even Renz meegenomen in de TZI en was zeer onder de indruk van de acceleratie
nou nog mistlampjes en een bumperlip
Bram schreef:Voor de buren wel, maar voor de parkeercontroleurs niet
Volgens mij controleren ze dat plekje niet meer, er staat toch iedere keer weer een andere auto en iedere keer is het in orde
Bram schreef:Oh ja….net even Renz meegenomen in de TZI en was zeer onder de indruk van de acceleratie
ik voel een wedstrijdje aankomen
of strippen… 200kg minder helpt ook hoor, ik weet nog wel wat onderdeeltjes
Ziet er nog mooi rood uit voor een rooie, veel zijn ze op die leeftijd al oranjer dan een wortel. Gefeliciteerd maar weer!
Animal triste post coitum
of ze kunnen meedoen met een jaarlijkse optocht in Amsterdam…
Effe een vraagje tussendoor van een BX-leek , is dat een 1.9i met multipoint injectie :
Re: BX 1.9 TZI gekocht.
BANZER schreef:Bram schreef:
....en er lekt een LHM-leiding onder bij het subframe.
Ik houd er rekening mee dat de oktopus misschien wel vernieuwd moet worden, als ik geluk heb is het een kleine leiding…..maar dat zal mijn huis-specialist wel bekijken.Hele mooie BiX
9 van de 10 keer is het dan de retourleiding (rubber slang) van de achterste hoogteregelaar…
De “kleine octopus” waarin een ijzeren retourleiding zit bedoel je? Die lekt dan specifiek *achter* het subframe en niet echt erop (komt niet van de zijkant af druppen). Aan een kleine-octopus lek bloedt de auto erg snel dood overigens; dit omdat de retour van de drukregelaar erop uitkomt.
Kan ook aan de voorste hoogteregelaar zitten; dan heb je de keuze uit grote-octopus (dat stomme slangetje wat met een u-bocht terug loopt van de hoogteregelaar af naar de octopus) of de kleine octopus (maar dan bloedt ie dus echt vrij snel helemaal dood).
Als het op je subframe zit moet je dik uitkijken dat de rechter remschijf niet vet wordt zodat je remkracht verliest; dwz zo kwam ik er dus achter dat dat knipperende lampje en die LHM-lucht dus écht wel wat te betekenen hadden…
Ich bin ein Breaker
ZX1.4i schreef:Effe een vraagje tussendoor van een BX-leek , is dat een 1.9i met multipoint injectie :
Pfff…..nou vraag je dat aan een dieselaar
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1905 cm3boring x slag 9,2 x 83,0 mm
compressieverh. 88,0:1
max. vermogen 80 kW (109 pk)6000tpm max. koppel 158 Nm 3000tpm
brandstofsysteem singplepoint injectie
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator geregeld
Bram schreef:Pfff…..nou vraag je dat aan een dieselaar
Heb je nog geen afkick verschijnselen nu je in een benzine auto rijd :
Of wacht je nog steeds met starten tot het gloeispiraaltje uit is
Ben benieuwd naar je BX op de eerst volgende meeting of als ik toevallig in de buurt ben
Re: BX 1.9 TZI gekocht.
karel schreef:De “kleine octopus” waarin een ijzeren retourleiding zit bedoel je? Die lekt dan specifiek *achter* het subframe en niet echt erop (komt niet van de zijkant af druppen). Aan een kleine-octopus lek bloedt de auto erg snel dood overigens; dit omdat de retour van de drukregelaar erop uitkomt.
Kan ook aan de voorste hoogteregelaar zitten; dan heb je de keuze uit grote-octopus (dat stomme slangetje wat met een u-bocht terug loopt van de hoogteregelaar af naar de octopus) of de kleine octopus (maar dan bloedt ie dus echt vrij snel helemaal dood).
Als het op je subframe zit moet je dik uitkijken dat de rechter remschijf niet vet wordt zodat je remkracht verliest; dwz zo kwam ik er dus achter dat dat knipperende lampje en die LHM-lucht dus écht wel wat te betekenen hadden…
Nee….het komt er in het midden uit, die LHM….er ligt tekens 2 kleine plasjes onder het subframe….dat frame is ook drijfnat van de LHM in het midden dus.
Maar donderdag gaat ie naar de garage toe….ik laat het hier wel weten
Effe een vraagje tussendoor van een BX-leek , is dat een 1.9i met multipoint injectie
Een 19 tzi is juist met monopoint, de GTi’s hebben wel multipoint