Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik ben blij dat ze in Nederland niet van die regels hebben, en hoe per jaar rijdt je nu in de mist ? en hoe doen ze dit dan bij hele oude auto’s uit de jaren ‘20 en ‘30 of zijn die in Belgie ook keurings vrij.
Ik zou het iig onder de bumper hangen ziet het netste uit.
Succes
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De GS van Jozef is toch van 1977? Dan heeft ie de “nieuwe” achterlichten, met rood boven en onder in de unit. Bij een ‘77-er zit het achterlicht in de onderste en het remlicht in de bovenste rode.
Bij een ‘79-er GS, zoals mijn X3, zit achter- en remlicht in de bovenste (lamp met 2 draden: 5/21 W) en is er ruimte voor de mistachterlamp in de onderste.
Nog vragen?
Citroen!
Nee ! Geen vragen meer. Ik weet intussen wat me te doen staat. Licht aan de bout die in de bumperhouder zit, een draadje naar vanvoor, en op de parking van de autokeuring dat blokje er gewoon weer even terug afhalen.
Tenzij er natuurlijk volgende week woensdag erg dikke mist hangt !
België, zonder regering, maar met de leukste wetten !
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DriverD schreef:
Bij een ‘79-er GS, zoals mijn X3, zit achter- en remlicht in de bovenste (lamp met 2 draden: 5/21 W) en is er ruimte voor de mistachterlamp in de onderste.
Dat bedoel ik ook, misschien kun je daar iets tijdelijks in maken?
Wat ik vandaag voor het eerst merkte: bij het naar beneden reden naar mijn parkeergarage, begonnen de remmen een vreemd luid en schokkend geluid te maken. Als metaal dat heel slordig tegen elkaar wordt geklemd en geschuurd.
Maar dit gebeurt alleen wanneer de auto in neutraal staat en ik geen gas geef. Wat zou dat nu kunnen zijn ?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Aandrijfassen misschien?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
De keuring is achter de rug. Geen enkel probleem ! Mooi mistlampje eraan, en alles verder perfect in orde.
Nu allen nog wachten op de papieren.
Dit kan volgens hen 1 tot 3 maanden duren ... dus net genoeg tijd om de DS verder rijklaar te maken !
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gefeliciteerd,
en nu snel die mistlamp er weer van ? maar duurt wel lang zeg 1 tot 3 maanden wachten.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jef scholliers schreef:Nu allen nog wachten op de papieren.
Dit kan volgens hen 1 tot 3 maanden duren ... !
WAT!!??? Zijn ze helemaal GEK daar in België??? Dat duurt bij ons 5 DAGEN!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gefeliciteerd met de goedkeuring van je GS. Jammer dat het zo lang duurt voor je het kenteken hebt.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gefeliciteerd, maar: “Mooi mistlampje eraan”? Waarom zou je er een mistlampje aan hangen als de mistlamp gewoon in de achterlichtunit kan?
Citroen!
Dat ga ik morgen eens nakijken, of er nu een vakje vrij is in mijn licht-unit.
Het misstaat zelfs niet echt, zo linksonder-achter…
Ja, in België zijn ze helemaal GEK, dat is een bekend verhaal !
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Pas maar op, voor je het weet is dit hier straks een Belgenmoppen-draadje!
Mooi dat ze is goedgekeurd. Heb je alvast papier gekocht zodat je erin kunt gaan scheuren?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Ik ben geen “scheurtype”, maar ik moet wel zeggen dat zo’n opgewarmd boxertje best pittig uit de hoek kan komen !
Mijn vriendin zat er gisteren heel stil bij toen we even 130 reden !
Dat klinkt ook prachtig, een klein beetje een porsche-gevoel eigenlijk.
Ondertussen is ook de angst dat het hele ding uit elkaar gaat vliegen, bijna volledig weggeëbd.
Het was de eerste keer dat ik een motor uit elkaar had, alsook wielassen enz ... vandaar dat ik tijdens de eerste meters behoorlijk nerveus was .
In het kader van de planning van de volledige herspuiting van de auto vraag ik me af waar die zwarte strook onder de deuren juist hoort te zitten, en hetzelfde voor het achterstuk onder de bumper.
Is dit gewoon matte zwarte lak , of is het speciale steenslag-verf of iets dergelijks ?