mijn C5 ph2 is kennelijk voorbereid op de inbouw van een cd-wisselaar (en misschien heeft-ie er ooit wel in gezeten), maar onder de passagiersstoel vind ik slechts het montageframe en een kabelboom met stekker
ik zou dan ook wel een wisselaar willen monteren, maar die dingen kosten nieuw een vermogen en zijn tweedehands niet te vinden
de vraag: is het mogelijk om met behulp van een verloopkabel cq -stekker een mp3-speler op die kabelboom aan te sluiten ?
Ja,
zie diverse posts op het C5 forum hierover. Er zijn apparaatjes die een CD wisselaar emuleren. Daar kun je dan een mp3 speler op aanlsuiten (of een usb stickje in stoppen) Bv van xcarlink
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Ik zag dat parrot ook carkits op de markt heeft gebracht waar je een ipod/iphone op aan kunt sluiten.
bijv. de mki9000/9100
Heeft iemand daar ervaring mee?
Dan heb je dus 2 vliegen in één klap, handsfree bellen en mp3tjes luisteren.
Parrot MKI9100 recentelijk geinstalleerd. Je hebt een directe aansluiting voor ipod/iphone (die ook oplaadt), ook een aansluiting voor andere MP3 spelers en een USB aansluiting. Hiernaast kan je elke telefoon verbinden via bluetooth (en bedienen) voor handsfree bellen. Kinderlijk eenvoudig aan te sluiten op de orginele radio. Ik heb geen aandelen maar zelfs als je twee linkerhanden hebt is dit in een uurtje gefikst.Geen gedoe met speciale stekkers etc past direct op de iso aansluiting van je auto.
Voordeel je behoudt je CD wisselaar. Voor 120 tot 130 euris ben je klaar.
C5 PH1 uit 2001 dat dan weer wel.
O ja Tom Tom meldingen op de iphone werkt alleen over de bleutooth, en niet over de vaste aansluiting. Is helaas een iphone hardware setting die nu eenmaal zo functioneert. Als je een sigaretten aansteker opladertje erbij koopt (5 euris bij de pomp) kun je hem toch tegelijk opladen als je GPS gebruikt
alzheimer schreef:mijn C5 ph2 is kennelijk voorbereid op de inbouw van een cd-wisselaar (en misschien heeft-ie er ooit wel in gezeten), maar onder de passagiersstoel vind ik slechts het montageframe en een kabelboom met stekker
ik zou dan ook wel een wisselaar willen monteren, maar die dingen kosten nieuw een vermogen en zijn tweedehands niet te vinden
de vraag: is het mogelijk om met behulp van een verloopkabel cq -stekker een mp3-speler op die kabelboom aan te sluiten ?
Een cd-wisselaar (origineel) is zeker wel te vinden. De mijne staat al enige tijd te koop op het C5-forum. Dus is nog steeds te koop.
MP3-speler zoals een I-pod is prima rechtstreeks op de cd-wisselaaringang van de rd4-radio aan te sluiten d.m.v. o.a. een aansluiting van http://www.navinc.nl Dit werkt prima en de I-pod is deels via de stuurbediening te bedienen.
Wat waarschijnlijk wel nodig is om na montage de cd-wisselaar vai de lexia te laten activeren (behalve als er al een cd-wisselaar ingezeten heeft.)
Helaas is Alzheimer niet meer onder ons.
Ik stel voor dat de mods dit draadje sluiten.
C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924