Zo zijn daar . . . ?
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
1. Centrale deurvergrendeling: In ieder geval als één van de achterdeuren niet op slot gaat. krijg je geen dubbele klik waarna die weer open springt. Bij de bestuurdersdeur werkt het wel als in de tekst, bijrijdersdeur weet ik niet. Achterklep dacht ik ook niet, in ieder geval niet bij mijn break.
2. NIet alle type II’s zijn uitgerust met het SC/MAC-systeem, dus een inzakkende type II hoeft nog niet te betekenen dat er iets niet goed is.
3. Een XM hoort niet na te deinen (geen enkele hydropneumaat) na een drempel. Misschien met opgeboorde bollen, maar dat lijkt me niet het juiste referentiekader voor een artikel met aankooptips.
4. Het aanmerkelijk verharden van de vering na het inschakelen van de sportstand geldt alleen voor HA1. Bij HA2 wordt de vering niet harder, alleen de grenswaardes om van zacht naar hard te gaan worden verlegd. Er zal dus bij minder extreme situaties al geschakeld worden naar hard.
Puntje 1 vind ik eigenlijk niet zo interessant, maar een potentiële koper denkt na een testritje en inspectie van een prima 2.1 TD ‘95-er. dat er van alles mis is, want de auto zakt in, hij merkt niets van het harder worden van de vering en hij deint ook niet na na een drempel.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Okay. thx.
Vandaag even wezen kijken bij een break 2.0 16V en een 2.0 16V. beide naar mijn idee veel te prijzig gezien staat.
Automaat ‘98 ca 240.000 km, met mi meer dan nodige sporen in uiterlijk, wsl goed onderhouden. € 4500,00
blauwe break ‘97 165.000 km, maar mi rommelig exterieur (groene spiegel aan één zijde) € 2950,00
Ik vind dat redelijk aan de prijs maar misschien ben ik te kieskeurig, maar ja vandaag Xantia weer door APK zonder enig probleem dus wellicht daardoor wat kritisch….
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Zo met deze summiere info lijkt me dat ook wat veel.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Afgelopen donderdag maar eens gaan kijken naar een 2.0 16v SX prestige. Mijn 3 liter heeft weer de nodige liefde nodig, dus heb ik die maar even geschorst. Is namelijk wel heel veel liefde wat ze nodig gaat hebben. Maar dan heb ik dus vervanging nodig. En ja, een andere keuze dan XM heb ik eigenlijk niet. Anders krijg ik ook ruzie met mijn vrouw (ook XM liefhebber).
Dus maar eens gaan kijken. Rondje gereden. Viel niet tegen. Wel had de verkoper (handelaartje) zoiets van “had wedje dat ik met 100 over een drempel kon! Nou, dat heb ik gewonnen hoor!! Dat kan makkelijk met zo’n citroën!!”. Ik denk: “lul”. Dus dat kostte hem gelijk wat centen . Had haar werkelijk bijna gratis.
Overgeschreven, en hup, naar huis (nog een paar 100 kilometer verder). Geen problemen. Gister even in de garage alles snel nagekeken, en op een oud hommel-nest en wat piepjes en kraakjes eigenlijk helemaal niets geks. Vloeistoffen aangevuld etc. Alles functioneert nog naar behoren.
Voor zolang het duurt natuurlijk…het zijn nu eenmaal temperamentvolle auto’s.
Onze jongste dochter heeft haar “Valerie” gedoopt, net als haar beste vriendinnetje.
Zo even wachten tot die regen ophoudt. Kan ik even fatsoenlijke foto’s maken van haar en die even posten. Bijgevoegde foto is van de vorige eigenaar.
Met groet,
William
William: Berijder van Franse slag(schepen)
1992 3.0 V6 Exclusive
1996 2.0 16v Prestige (“Valerie”)
Hoi, ben een tijdje niet actief geweest maar na veel ellende en veel auto’s hebben we nu een economich verandwoorde privit leasebak.
En wel een suzuki celerio, niks mis mee super zuinig airo cruise maar geen emotie!!
Wat nu , zit er over te denken om een XM voor de hobby erbij te nemen.
Dit zou dan een auto worden die ik in het voorjaar uit de schuur en de schorsing haal, en in het najaar er weer in.
De verwachte km p/j is ongeveer 3 a 4000 km.
Ik heb vroeger de 2 L gehad twee stuks en mijn droom auto de 2 L turbo ct atomaat.
Nu zitten we te dubben bij citroville in Borculo staat een hele mooie turbo ct exclusief, of ga ik toch voor de 3 L, hebben jullie tips?
Alvast bedankt, groet Herbert
Of de 3 liter van Citroen van Beers?