Volgens mij is hier nog geen topic over, en omdat mijn specialiteit voornamelijk ligt bij Citroëns-op-papier, leek het me een aardig idee. Als aftrap een foto van een zevental brochures die ik eergisteren bemachtigde tijdens een trip naar Curitiba, Brazilië.
Allemaal landspecifieke brochures, elk 4 pagina’s. Links boven al de tweede uitgave van de Aircross, een in Brazilië geproduceerd MPV/SUV-achtige versie op basis van de C3 Picasso.
Totaal aantal Berichten: 994
- Saxo 1.6i SX automaat
Leuk initiatief!
Hier een kleine bijdrage van mijn kant.
DS3, Saxo persmap (1996-1997), C4, Saxo, C4, C6.
hé, ander parket…...
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik heb er een stuk of 90 online staan op http://www.citroencx.eu en die zijn natuurlijk allemaal over de CX, en er komen er nog steeds nieuwe bij, het is zoiets waar je jaren mee vooruit kunt en het leuke is iedere taal is wel iets anders, qua tekst en foto’s
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dit vind ik dan ook wel weer leuk.
Een blikken trommeltje met een uitnodiging voor een proefrit met de nieuwe Citroën.
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Het duurde even, maar gelukkig toch de nodige reacties, dus er zijn op dit forum ook wel mensen met belangstelling voor Citroëns-op-papier.
In aanvulling op de hier al geplaatste links nog een paar collecties op internet:
GS/GSA-brochures, overzicht van een Duitse verzamelaar
Citronpaper, overzicht van Citroën-documentatie van een Italiaanse verzamelaar
Overzicht van Citroën-documentatie op type van de Franse verzamelaar Laurent Bunnik
Wordt vervolgd…
Gisteren door een koop-/ruiltransactie (ondermeer) een heel bijzondere Citroën-brochure verkregen, namelijk de portfolio van de Méhari “Armée”, een speciale legerversie van de kunststof Citroën. De map, zonder datum, maar ongeveer uit 1979, bevat een fotopagina, een pagina met technische gegevens en verder zes pagina’s over de verschillende toepassingsmogelijkheden van dit voertuig. De tekst is in het Frans en Engels, het betreft hier een zogeheten “Grande Exportation”-document dat ik zelfs nooit eerder gezien had. Samen met de vergelijkbare portfolio van de Citroën FAF 4x4, die ik ook in mijn collectie heb, is dit één van mijn zeldzaamste Citroënbrochures en wederom een mooie aanwinst:
Eeeej, zie ik daar een leuke verbouwing aankomen (derde mehari van onderen).....?
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Robb, verbouwingen is meer jouw werkterrein, maar ik stuur je graag een scan van de betreffende pagina. Gaat over de uitstekende mogelijkheden om de lichte auto ergens per parachute te droppen.
Nieuw uit Frankrijk: een vier-pagina-brochure in DIN A4 oblong van de C4 Collection, een actiemodel met wat extra aankleding. Drukdatum 03-2011.
En door een behulpzame collega meegenomen van de Shanghai Motor Show: een portfolio met acht losse bladen in het formaat 20x20 cm over de modellen DS3, DS4 en DS5 plus DS3 WRC. Tekst in het Engels en Chinees.
Ik heb 2 Citroën-folders die uiteraard beiden over de C2 gaan.
Ik heb 48 Citroënfolders die allemaal over de C2 gaan, uit 14 verschillende landen. Maar ja, zo heb je altijd baas boven baas…
Dat blijkt wel ja! Maar ik heb wel iets dat het compleet maakt: een 1:1 C2 erbij.
Gisteren overigens nog een 1:43 model en een brochure van de C2 S1600 op de kop weten te tikken. Wie weet gaat de grille van die S1600 ooit nog eens in de groene 1:43 C2 VTR die ik al heb staan.
Een paar dagen in Frankrijk leverden uiteraard ook weer enkele nieuwe Citroënbrochures op:
C3 Picasso Collection, een aangekleed actiemodel, 4 pagina’s, 30x21 cm, maart 2011
C5 Série Noire, een matzwart actiemodel, 8 pagina’s, 30x21 cm, maart 2011
DS3 Série Noire, een matzwart actiemodel, 8 pagina’s, 21x21 cm, maart 2011
Business-modellen, 8 pagina’s, 30x21 cm, november 2010