Chronologie van de aanschaf van een DS3 1.6 e-HDI.
Bestelling: 16 sept. 2010
Levering volgens de dealer zo spoedig mogelijk.
Mededeling dealer in december: hij wordt in februari gemaakt en is in maart beschikbaar.
Mededeling dealer in maart: hij wordt eind mei geleverd; oorzaak: Japan.
Hier klopt iets niet: Japan was toch in maart. Dan had hij er toch al moeten zijn nu.
Totaal aantal Berichten: 255
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Hoi Allemaal,
Ik lees iets op http://www.hln.be over Japan en de produktieproblemen van auto’s. Dit zal te maken hebben met de levering van bepaalde DS3-en van mensen hier op het forum.
De autofabrikanten en hun toeleveringsbedrijven in Japan zijn ook getroffen door de aardbeving en tsunami. Dat heeft ondertussen effect op de productie van 600.000 wagens wereldwijd, terwijl in Japan zelf de productie 200.000 auto’s achterloopt. Vooral de bestelling van rode en zwarte auto’s wordt geannuleerd omdat het glanspigment slechts in één fabriek ter wereld gemaakt worden, en die ligt in Fukushima, de prefectuur waar ook de kerncrisis plaatsvindt.
M. Kops schreef:EJ42:
Welke kleurn combinatie met welk pakket heb jij besteld??
Kleurcombi: Jaune Pegase/Noir Onyx
Pakketten: Hifi, Confort en Perfo
groet,
Ernst
Het gaat voornamelijk om de airflow intake unit van de diesel. Die wordt gemaakt bij Hitachi automotive en de fabriek is dicht door de aardbeving. Die fabriek maakt de units voor 60% van alle auto’s ter wereld. Ook voor Psa Ford gm vw en opel. Psa heeft één voorraad van 10 dagen. Ze produceren alleen nog maar de populaire modellen. De rest van de modellen staan op één laag pitje. De prognose is dat het nog maanden kan duren voordat de productie weer normaal is. Voor meer info verwijs ik naar Google in het engels. Mijn productie week was 13 en nu voorlopig week 18. Ik denk zelf dat het nog veel later wordt.
Totaal aantal Berichten: 255
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Hoe Roels21,
Zoals meerdere probeer ik te begrijpen waarom mijn auto als geproduceerd is en die van jou en Enzo niet. Ik zie geen logica maar zou wel snappen als het aan de kleur zou liggen.
Ik ben heel blij dat ik ‘m krijg maar voel jullie frustratie. 6 jaar geleden heb ik ook 7 maanden op een auto gewacht die na 4-5 maanden geleverd zou worden. Omdat toen een datum van levering er nog niet was heb ik maar een andere (kleur) genomen.
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Roels21 schreef:Het gaat voornamelijk om de airflow intake unit van de diesel. Die wordt gemaakt bij Hitachi automotive en de fabriek is dicht door de aardbeving. Die fabriek maakt de units voor 60% van alle auto’s ter wereld. Ook voor Psa Ford gm vw en opel. Psa heeft één voorraad van 10 dagen. Ze produceren alleen nog maar de populaire modellen. De rest van de modellen staan op één laag pitje. De prognose is dat het nog maanden kan duren voordat de productie weer normaal is. Voor meer info verwijs ik naar Google in het engels. Mijn productie week was 13 en nu voorlopig week 18. Ik denk zelf dat het nog veel later wordt.
Ik denk dat bij Hitachi, net als bij Toyota etc., de productie weer snel zal beginnen (als die al niet weer begonnen is). Die Japanners kennende zullen ze de komende weekjes ook nog wel wat overuren maken om de achterstand bij te halen.
Goed nieuws mensen, volgens mijn dealer is er een Nederlandse maand ingelast bij Citroen voor de DS3 en dat zou betekenen dat de E-HDI 90 eind april zou moeten rijden en die is 6 weken geleden besteld.
Niet slecht toch??
We zullen dan toch echt moeten afwachten of Citroen/PSA aan luchtmassa meters (MAF’s) kan komen.
Want 60% van de gehele automobielindustrie gaat het tekort op de markt merken!
(Japan, Hitachi Automotive maakt deze sensor. De fabriek is op 11 maart gesloten en momenteel nog niet geopend)
PSA heeft 10 dagen capaciteit op voorraad, nou die is inmiddels dan wel op.
De vertraging van eerder genoemde 4 weken is daarom redelijk reeel te noemen.
Ze kunnen (denk ik) niet zomaar uitwijken naar bijvoorbeeld Bosch, die dezelfde soort sensoren ook maakt.
Jammer, dat een onderdeeltje van 60 Euro de boel nu gaat verzieken. De uitlevering kwam net op gang.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
@Rieske; Ik ben niet echt gefrusteerd, wilde alleen even aangeven waar de vertraging vandaan kwam. En de kleur is idd ook nog een probleem, hahah. We zien wel. In eerste instantie was de leverdatum juni, dus ik heb nog even.
@andries62; dat zou goed nieuws zijn, maar heb je dat ook op papier of een linkje waar dit wordt bevestigd?
@Poekoek; Laten we hopen, dat de productie snel op gang komt, maar op de site van Hitachi staat dat de fabriek heavily damaged is.
Meer info: http://toledoblade.com/Automotive/2011/03/28/World-auto-industry-disruptions-to-worsen.html
Ik weet niet of we er wat aan hebben maar: Afgelopen vrijdag kwam er weer een aantal autotreinen vol met DS3’s voorbij rijden vanuit het zuiden richting Rotterdam. Het waren wat ik kan herinneren zwarte met een wit dak, blauwe met een donker dak, witte met een zwart dak en volgens mij een paar groene of donker grijze… Nu maar hopen het e-Hdi’s zijn
Ik heb nog goede hoop voor deze week. Daarna niet meer. Laten we inderdaad hopen dat het E-HDI’s zijn.
Totaal aantal Berichten: 6
- C1 ambiance 3 drs
- C2 1.1 Ligne Séduction
- C3 1.1 Ligne Prestige
- Berlingo 2.0HDI 600
- DS 3 So Chic E-HDI
auto treinen vol dat klinkt goed alleen heb ik begrepen van de dealer dat er nog geen een
witte met zwartdak in ehdi is afgeleverd dit zullen dan ongetwijfeld benzine uivoeringen zijn
ik zelf zit ook al van af september 2010 te wachten op mijn ds3 in wit / zwart
Totaal aantal Berichten: 50
- C4 (2004-heden) Cactus
- 2CV Transat
In de spreadsheet staat dat Madelene al een wit/zwarte DS3 e-hdi heeft sinds 8 maart.
DS3 e-HDi vol met opties, zoals lederen bekleding en verwarmde vooorstoelen, Pack select comfort My Way (navigatie) Automatische airco + HIFI systeem met subwoofer in kofferruimte, zebra interieur en exterieur, zie foto’s. Dit betreft een nieuwe ds3 e-HDi welke direct uitvoorraad te leveren is, rijden binnen 1 week na kenteken aanvraag.
Citroen dealer te Alphen a/d Rijn
deze levert uit voorraad????
Ik zie hem niet staan op zijn website? Heb je een linkje?