16 van de 53
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
C3 e-HDI
feniksje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 10-02-2011

Gepost: 26 maart 2011 08:05 PM
  [ # 226 ]

Tweede tankbeurt na 720 km. Verbruik is 1 op 22,46.

Profiel  
 
Wim citroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 04-05-2007

Gepost: 27 maart 2011 01:48 PM
  [ # 227 ]
feniksje schreef:

Tweede tankbeurt na 720 km. Verbruik is 1 op 22,46.

Wat is je rijstijl
hoeveel snelweg km
hoeveel stad km

Van BX via ZX, Xantia break, Xsara picasso, C3 sensodrive C4 coupe naar de C4 Picasso 5 zitter 1.8 Ligne business in de kleur Blanc Banquise rijdend sinds 19 juni 2007 en op naar een C3 eHDI full opties wederom in de kleur Blanc Banquise rijdend in week 13.

Profiel  
 
feniksje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 10-02-2011

Gepost: 27 maart 2011 03:06 PM
  [ # 228 ]

Beste Wim:

20% stad/dorp
40% snelweg
40% 80 km wegen

rustige rijstijl, vnl. op de cruise-control

resevewiel kostte bij ons 70 euro en rammelt idd achterin

we hebben niets dan complimenten over de auto, behalve dat vorige week ineens spontaan de
autoradio ermee ophield. dit is vlot en snel bij de garage weer verholpen (kleinigheidje?)

Profiel  
 
paulusz
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 18-02-2011

Gepost: 27 maart 2011 06:20 PM
  [ # 229 ]

Bofkonten die een C3-eHDI afgeleverd gekregen hebben.

Mijn situatie:

E-HDI besteld op 18 september 2010. Zou geleverd worden januari/feb.  2011.  Werd later: maart. OP 11 maart een telefoontje van de dealer: de bestelde kleur wordt niet geleverd (rood)! (net als licht blauw). Dat zijn nu net de kleuren die je momenteel ziet in de tv reclames van de C3 E-HDI!
Levering misschien eind-april!!!!!! In die levertijd kun je ook een kind krijgen!! cool grin

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 27 maart 2011 07:08 PM
  [ # 230 ]

beste paulusz,

Iets misgegaan in de communicatie? Dat sommige kleuren (rood, blauw en groen) niet geleverd gingen worden was op 4 mrt bekend bij Citroen NL (en mijn dealer). Bij kleur wijzigiging voor 8 mrt zou er geen vertraging optreden. In mijn geval klopt dit redelijk, mijn auto kan ik over een week ophalen bij de dealer.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
jan110
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 06-01-2011

Gepost: 27 maart 2011 07:55 PM
  [ # 231 ]
paulusz schreef:

Bofkonten die een C3-eHDI afgeleverd gekregen hebben.

Mijn situatie:

E-HDI besteld op 18 september 2010. Zou geleverd worden januari/feb.  2011.  Werd later: maart. OP 11 maart een telefoontje van de dealer: de bestelde kleur wordt niet geleverd (rood)! (net als licht blauw). Dat zijn nu net de kleuren die je momenteel ziet in de tv reclames van de C3 E-HDI!
Levering misschien eind-april!!!!!! In die levertijd kun je ook een kind krijgen!! cool grin

Paulusz,

Dat ik mijn C3 wel heeft gekregen is dat ik toevalig voor Gris Manitoa heeft gekozen. Ik begrijp je fustraties want ze adverteren wel in kleuren die ze niet kunnern leveren, ook laten ze luxe uitvcoering zien met chroom raamstrippen, alum. wielen ed die je ook niet kan krijgen. hier bedrieg Citroen de boel wel een beetje
( alum. velgen alleen als je verklaring tekent dat de dealer niet aansprakelijk gesteld kan worden voor evt naheffing BPM )

suc6 en hoop dat je C3 alsnog snel geleverd kan worden en dat je alles kan vergeten, want hij rijdt heerlijk

jan110

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 28 maart 2011 09:43 AM
  [ # 232 ]

Zou mij niks verbazen als je hem deze week geleverd krijgt… Of heb je je kleurwijziging pas heel laat doorgegeven??

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 maart 2011 08:37 PM
  [ # 233 ]
feniksje schreef:

Tweede tankbeurt na 720 km. Verbruik is 1 op 22,46.

Mijn AX diesel was zuiniger…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 28 maart 2011 08:57 PM
  [ # 234 ]

Een C3 moet wel 37% meer gewicht mee zeulen dan een AX dankzij voortschrijdend inzicht in techniek en veiligheid en wensen van consumenten. Moet je kijken wat er gebeurt als je zo’n modern dieselblokje in een AX propt, hoe zuinig die dan wordt.

Mercedes heeft dat gedaan, met een oude baby-benz. Een 190 met een moderne c-klasse BlueEfficiency diesel motor erin. 50% zuiniger met 3x zoveel vermogen en een praktisch 3x zo snelle 0-100 tijd. Het ding is nog sneller dan een originele MB190 2.5-16 Evolution II

(een bmw 2002 met moderne 335d motor, een oude mini met 1.6d motortje, een DS met 3.0 V6 HDI motor, eh.. we dwalen ernstig af, sorry)

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 28 maart 2011 09:41 PM
  [ # 235 ]
boeman schreef:

dankzij voortschrijdend inzicht in techniek en veiligheid en wensen van consumenten.

Tja… laten we het erop houden dat er steeds meer spul in de auto’s zit. En dat weegt zwaar. Of het voorschrijdend inzicht in de techniek is kunnen we over discussieren toch? Zwart/wit gezien zou de stelling kunnen zijn: “Auto’s waren vroeger veel lichter. Dat konden ze toen dus beter Wink

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 28 maart 2011 09:57 PM
  [ # 236 ]

Vooropgesteld dat ik liever niet achter op een stilstaande auto knal, maar als ik dat doe, dan toch liever in een modern koekblik met airbags dan in een ouder koekblik zonder. Om te voorkomen dat ik dat doe gebruik ik liever remmen met abs dan remmen zonder abs. En om te voorkomen dat ik uberhaupt in zo’n situatie terecht kom zit ik liever fris en fruitig in een auto met airco dan in een airco loze auto.

En zo denken er meer mensen (en instituten) over. Auto’s zonder airbags, abs, etcetera mogen niet eens meer verkocht worden en dat is niet zonder reden.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 28 maart 2011 10:02 PM
  [ # 237 ]

Bram ik ben me volkomen bewust van de progressie hoor Wink Was ook een knipoog stelling he (staat ook: zwart/wit stelling bij).)

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 29 maart 2011 03:16 AM
  [ # 238 ]
feniksje schreef:

Tweede tankbeurt na 720 km. Verbruik is 1 op 22,46.

Dat verbruikscijfer haal ik ook gemakkelijk met mijn gewone 1.4 HDi uit 2004.
En als het echt moet op grote afstanden zelfs 1 op 25.

1 op 22,5 is voor een e-HDi geen verbruikscijfer om enthousiast van te worden en ruim 20% hoger dan de fabrieksopgave.
Blijkbaar is de ECE-norm een (te) theoretische waarde.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 maart 2011 09:29 AM
  [ # 239 ]
jeroen-2cv schreef:

Blijkbaar is de ECE-norm een (te) theoretische waarde.

Ja duh, natuurlijk is ie dat! Er is ook geen hond die 1 op 27 haalt met een Polo bleumotion!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 29 maart 2011 09:50 AM
  [ # 240 ]

Met bijna al mijn auto’s heb ik beter gescoord dan de ECE waarde. Laten we het houden op een combinatie van een gunstige woon-werk situatie en een captain-slow rijstijl waarbij zo min mogelijk remmen het uitgangspunt is. Wink

Voordat ik weer beticht wordt van het verkeer ophouden: ik trek de klinkers niet uit de grond, maar probeer wel een zo gelijkmatig mogelijke snelheid aan te houden.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
16 van de 53
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook