Probleem: Afremmen, lage toeren, bij gas geven vervolgens soms ‘bokken’
rrrifff
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 09 maart 2011 03:07 PM

Ik heb onlangs een C4 1.4. aangeschaft (21.000 km). Hij rijdt fantastisch maar toch al een paar keer een raar probleem gehad: bij vaart minderen (stoplicht of een rotonde of invoegen in file) soms het volgende: een piep, vervolgens lichtje ‘service’ en dan bij gas geven gaat de auto ‘bokken en/of stoten zonder verder vooruit te komen. De motor slaat niet af. Maar onmogelijk om vooruit te komen door loeien en/of ‘bokken van de motor. Als ik de motor even afzet en weer opstart is er daarna niets aan de hand.

Soms geeft hij ook de melding ‘storing motormanagement’

Heeft iemand enig idee of een suggestie.
De auto heeft nog garantie maar daarvoor moet ik dan helamaal naar Dordrecht. Ik woon in Zaandam.
Of gewoon even ‘resetten’ bij de dealer?

Profiel  

raymondc5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48

- C4 (2004-heden) 1.4i berline Image
Gepost: 28 maart 2011 02:05 PM
  [ # 1 ]

Voor garantie kan je bij iedere citroen dealer terrecht, misschien is er bij jou in de buurt ook een citroen dealer?

Profiel  

rrrifff
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 28 maart 2011 04:41 PM
  [ # 2 ]

Ik heb wel garantie van de garage waar ik hem gekocht heb maar geen bovag garantie.
Of kun je voor alle garantie bij de citroen dealer terecht?

Profiel  

Bimbam2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Gepost: 28 maart 2011 08:04 PM
  [ # 3 ]

Misschien kun je even vermelden wat het bouwjaar van de auto is en welke garantie erbij zat.

Profiel  

C4yourself
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296

- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Gepost: 29 maart 2011 01:09 AM
  [ # 4 ]
raymondc5 schreef:

Voor garantie kan je bij iedere citroen dealer terrecht, misschien is er bij jou in de buurt ook een citroen dealer?

Dat ligt er maar aan.

In principe is het zo dat er garantie wordt verleend door het bedrijf. DAAR moet je dus zijn met garantieclaims.  Als de auto is verkocht met de eurocasion garantie is het mogelijk NA goedkeuring van de verkopende partij de auto te laten repareren bij een andere garage.

Dus even aan de verkopende dealer “vragen” en uitleggen waarom je liever niet naar zijn garage komt.
Ik heb er in het verleden geen enkel probleem mee gehad.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook