Ik snap het wel. Ik heb ook geen behoeft aan 10 levertijd topics, 10 foto topics en 10 rij-ervaring topics. Is prima zo.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Dat dus.
Morloff schreef:Ik heb zoals je kunt zien op de foto een opvallende kleur genomen. Helder blauw met een wit dak.
Ja, potjandorie, nou is die van mij niet meer uniek! .
Nee hoor, grapje. Mooie wagen, veel plezier er mee.
Woensdag 23 maart 2011….
Wat is er leuker dan je nieuwe auto ophalen?
Vanmorgen naar de dealer, Coolen Apeldoorn, waarmee ik tot dusverre goede ervaringen heb.
De auto stond al klaar buiten en oh wat vind ik hem mooi!
Na de uitleg, papieren werk etc, de sleutel omgedraaid en gaan met die DS3
Ik heb hiervoor een Ford Mondeo 2.0 diesel gehad een een Ford Focus 1.8 diesel en die zijn mij altijd goed bevallen.
Van 2,0, naar 1,8 en nu een 1,6 liter….., dat zou toch andersom moeten???
Maar direct merk je dat hij goed oppakt en zeker niet onder doet aan de Focus.
En waar Ford bekend staat om het goede onderstel en strakke wegligging, daar kan de DS zeker aan tippen.
Hij stuurt zeer direct, prettige remmen en stug maar ” prettig stug”, geen stuiterbak.
Via de snelweg naar huis gereden en voor je het weet rij je 140. Oh even rustig aan, hij is nog nieuw.
Van de snelweg naar het eerste stoplicht. In zijn vrij, koppeling los en rustig uitrijden. Zonder dat je het merkt slaat hij af en weer aan bij het wegrijden. Geweldig! De auto thuis even laten zien en na veel ooooohs en aaaahs, doorgereden naar kantoor om hem te showen aan mijn collega’s. Zeer verrast zijn ze bij het zien van de auto, groot succes. Mijn collega die net een Honda Civic heeft, staat er een beetje beteuterd bij.
Ik ben 1.95 meter en kan zeer goed zitten in de auto en had al snel de juiste zit. Oke, ik zit bijna op de achterbank, maar toch perfect.
De hele middag rond gereden en ik ben zeer tevreden over de auto. Ik had vooraf wat angst voor de motor, dat maakt mij nu juist zo enthousiast. Lezers: OOK JULLIE GAAN GENIETEN VAN DEZE PRACHT CAR. Zie onderstaande link voor wat foto’s.
https://picasaweb.google.com/116766643013224135114/OnlangsBijgewerkt?authkey=Gv1sRgCMuj-7-Xgfv3ywE#5583990109145019250
Mooie auto, bedankt voor je review. Laat meer weten als je het kunt
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Bedankt voor je eerste impressie Rene! Mooie foto’s ook, leuk om die kleurencombinatie te zien, heel veel plezier er mee gewenst. Wat ik apart vond is dat je wel de 17” banden hebt, maar dat hier nu dus ook Michelin banden onder liggen. Oorspronkelijk zouden bij deze velgen Bridgestone Potenza’s meegeleverd worden. Kennelijk wordt er dus bij de velgen toch wel gelet op wat voor schoeisel er onder komt. Ik vraag me af wat ze nu trouwens onder de niet-EHDi modellen leggen, als ze daar ook Michelin Energy Saver onder leggen zou ik toch wel direct een klacht indienen bij de dealer.
Veel rijplezier gewenst voor alle nieuwe DS3 eigenaren!
Mijn auto is ingereden . Ik heb er nu 1600km opzitten, dus vandaag heb ik de duitse autobaan opgezocht om te kijken wat hij kan.
Op vlakke weg gaf de teller 190km/h aan voordat ik op de rem moest voor iemand die met 120 een vrachtwagen wilde inhalen. Er leek nog een beetje speling in te zitten maar niet meer veel. Daarna liep de weg een beetje bergop en bleef de teller op 175 steken. Leuk detail hierbij is dat de boordcomputer hierbij een verbruik van ongeveer 12 l/100km aangaf.
Ook bij deze snelheden ligt de auto goed op de weg, en begint er niks te trillen of onrustig aan te voelen. Ook het geluid viel bij deze snelheden wel mee. Alleen bij het hard afremmen van 190 naar 120 werd de kont van de auto heel erg licht
DanielD, hoe is het met je diesel verbruik, kun je er iets over zeggen ?
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Tot nu toe 4,5 l/100km volgens de computer. Ik heb het niet gecontrolleerd bij het tanken. Ik heb ook pas een keer hoeven te tanken en ik wist niet hoeveel de dealer erin gedaan heeft. Er zit trouwens best veel speling tussen het uitslaan van de dieselpomp en het volledig vullen van de tank. Nadat de dieselpomp uitsloeg kon er nog zo een 5-7 liter in.
Hey René, je hoeft tenminste geen dumpvalve te monteren op je Turbo! Je kenteken zegt al genoeg Psssh!
ha ha. En 59 voor mijn geboortejaar
Hai Jev,
Je ziet ‘m niet vaak in blauw / wit (althans ik nog niet, ook niet online). Mijn dealer vertelde wel dat hij ook twee blauw / zwart in zijn lijst had staan, maar dat blauw / wit bij hem ook nog niet was besteld. Ik geloof wel dat Citroen daar zelf ook invloed op heeft: de autokleuren die ze in folders, in reclames en andere uitingen gebruiken, zullen - vermoed ik - het meest worden verkocht. Maar goed, ik vind het prima dat bijna niemand ‘m blauw / wit neemt!
Met vriendelijke groet,
Marcel van Langen
Morloff
marcelvanlangen.com
ikbeneenipad.nl
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Even een korte reactie van mijn kant, nadat ik zaterdag het genoegen heb gehad een kleine rit te hebben ervaren met de E-HDi versie. Het is een heerlijke wagen! Motorisch gezien is hij niet onderbemeten voor een auto van dit formaat. Als ik het vergelijk met mijn 120PK VTi merkte ik wel dat het op de snelweg niet overhoudt mocht je even een vlotte inhaalactie willen doen en je al harder dan 100 km/h rijdt. Waarschijnlijk past dit ook in het beeld van dat eco-auto’s niet harder dan 90 “zouden moeten” rijden. Want daaronder is hij simpelweg vlot te noemen, met name qua gevoel door het duwtje van de turbo. Het zal er ook sterk van af hangen waar je aan gewend bent, want an sich komt de wagen niks tekort.
Qua geluid vond ik de motor iets dreunender aanwezig dan in de Fiat Punto Evo, waar ik voor wat ik me herinner echt enkel rijwind hoorde op de snelweg. Ook in vergelijking met de 120 VTi DS3 is het geluid iets anders. Het is niet zozeer luider, maar wel wat dreunender qua klank, diesel eigen dus. Maar ook hier scoort de auto punten, want waar je in een VW Polo TDI spontaan “lekker op de trekker” begint te neuriën, maak je bij de DS3 die associatie allerminst. Mocht je dus je radio aan zetten dan valt het denk ik ook volledig naar de achtergrond.
En ja verder is het een DS3, een mooie opvallende verschijning die gezien mag worden
goldlion schreef:Oh ja, twee desgin missers (maar een auto moet ook niet te perfect zijn )
1) bekerhouders worden gemist!
2) leeslampjes vooraan!Ga weer de piste op..
Leeslampjes zal ik niet missen (moet immer op de weg kijken) maar een bekerhouder zeker. Het viel mij van de week ook op dat er wel een bekerhouder in de DS3 zit maar die vervalt op het moment dat je een middenarmsteun krijgt. Jammer! Goldlion: past er een blikje ik het vak voor de versnellingspook? Als ik zo kijk zou t net groot genoeg kunnen zijn.
Ja, daar past vast een blikje in… schuin. Het ligt dan gekanteld!
Je kunt geen geopend drankje in het bakje voor de versnellingspook neerzetten. Ik neem meestal een flesje drinken mee en dat ligt er dan met dop erop scheef in dat bakje. Of anders in het vak van de deur.