Met de Panhard naar Frankrijk
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 23 maart 2011 02:29 PM

Na vorig jaar een schamele 400 km gereden te hebben rees thuis het plan om eens een “flinke” rit te maken. Datum en eindbestemming werden gekozen. En zo vetrekken wij as. zaterdag 26 maart naar de champagnestreek, net onder Reims. Leuk eenvoudig hotelletje gekozen in Fagnieres. We hopen er in de middag aan te komen en gaan zondag weer terug. Dan moet er 1000 km bijgeschreven zijn. Tot Brussel over de snelweg en vanuit daar verder binnendoor, een groot deel over de N5. Afgelopen zaterdag de auto een beurtje gegeven, banden op spanning en volgetankt.
Voor een doorsnee klassieker misschien een te verwaarlozen afstand, maar voor een Panhard uit jan. 1955 heel wat. De weersverwachting is goed en ik ga foto’s maken. Nu maar hopen dat de mechaniek heel blijft..Heb d’r zin in.

Groeten,
Ruud.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 maart 2011 03:04 PM
  [ # 1 ]

Hoi Ruud,

Mooi plan hoor! Dat gaan we met onze Panhard waarschijnlijk ook nog wel doen, maar eerst wachten we jouw ervaringen (en de foto’s natuurlijk!) af.

Succes!

Citroen!

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 28 maart 2011 08:35 PM
  [ # 2 ]

Afgelopen zaterdagochtend vertrokken. Bestemming: Fagnieres, net onder Reims. Alles ging gesmeerd, tot ca. 40 km van onze eindbestemming. Gestrand dus in het zicht van de haven. Zoals het nu lijkt een losgekomen klepzitting. Depanneur kwam snel en bracht ons naar een garage in Rethel. Vanuit daar zijn we met de trein naar Reims gegaan en hebben daar overnacht. Gisteren met de trein naar huis. De Panhard gaat tussen nu en 2 weken op transport naar Nederland. Heel jammer, maar dit was “part of the game” zeg ik maar.
Foto’s:

Hier aangekomen in Frankrijk

Hier op de bergingswagen

De zieke in de garage in het plaatsje Rethel

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
Gepost: 28 maart 2011 09:08 PM
  [ # 3 ]

Oh wat ontzettend jammer. Volgende keer beter.

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 28 maart 2011 09:14 PM
  [ # 4 ]

Dit gaat vermoedelijk wel een nadelig staartje krijgen vwb reparatie. Volgens De Panhard-specialist is alleen nieuwe klepzittingen inpersen niet voldoende, omdat de krukas een tik gekregen zou kunnen hebben. Feitelijk zou er dus ook een andere krukas in moeten, maar met die kosten (inmiddels tegen de 3000 euro) zou er zowat een revisie uitgevoerd kunnen worden. Dat is dus financieel te ver weg, dus zou ik naar een andere motor moeten uitkijken. Misschien lukt dat. Voorlopig even geduld…

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
Gepost: 28 maart 2011 09:19 PM
  [ # 5 ]

Hmm ‘zou kunnen’. Eerst maar eens wachten tot het spul op de werkbank ligt lijkt me. Met aannames kom je de wereld niet rond.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 maart 2011 09:48 PM
  [ # 6 ]

Balen man. Ik ken dat gevoel erg goed helaas hmz Zoals Graddus al zegt: wacht even af tot de boel open ligt en laat er desnoods nog eens een ander panhardkenner naar kijken. Die vind je hier ook wel Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 maart 2011 10:28 PM
  [ # 7 ]

Wat jammer, maar ja, dat kan gebeuren.

Eerst die motor maar eens demonteren en kijken wat er aan de hand is. De krukas kan je testen als ie uit de motor is.

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 maart 2011 10:55 PM
  [ # 8 ]

En voor die krukassen hoor ik elke keer andere prijzen…

Citroen!

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 05 juni 2011 07:04 PM
  [ # 9 ]

Vorige week de motor opengemaakt. het bleek de linkercylinder te zijn. Toen de uitlaat loskwam zag ik op de opengevallen ruimte al stukjes ijzer liggen. Flink onheil dus. Toen uiteindelijk de cylinder eraf was, bleek er een klep te zijn afgebroken. De klep bleek ook de zuiger flink beschadigd te hebben. Nu maar eens op zoek naar een cylinder + bijbehorende zuiger.

Foto’s:


Ijzerbrokjes


Gat in zuiger


Klep + stuk zuigeroppervlak


Past dit stukje?


Past!

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 juni 2011 12:45 PM
  [ # 10 ]

Cilinders en zuigers zijn niet echt problematisch te vinden, volgens mij. Een goede krukas vinden is een ander verhaal… Weet je al iets meer van de krukas?

Citroen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook