Aftermarket DVD
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 28 maart 2011 08:11 PM

Mensen,

Ik heb hier totaal geen belangen bij of ervaring mee, maar ik kwam dit tegen:

http://www.aliexpress.com/product-gs/268047565-Integrative-Car-DVD-player-For-CITROEN-C4-wholesalers.html

Wellicht interessant voor een ieder die zijn C4 netjes wil upgraden?

Ps Mods: als het hier niet goed staat, verplaats het maar.. Ik weet niet zo goed waar ik dit moet zetten maar wilde het wel even mededelen!

Profiel  

GreenyC4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 28 maart 2011 09:58 PM
  [ # 1 ]

Dat is dan omgerekend 320 Euro.
Slik da’s een boel geld.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 28 maart 2011 10:09 PM
  [ # 2 ]

Sja, het zit zo wel netjes in je dash en de radio unit lijkt origineel…
er staan er op die site nog veel meer hoor.. Ff zoeken op c4 dvd… Wellicht zijn er ook goedkopere. Het grote onderscheid zit hem ook in de shipping costs!

Profiel  

MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 446

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 28 maart 2011 11:09 PM
  [ # 3 ]
GreenyC4 schreef:

Dat is dan omgerekend 320 Euro.
Slik da’s een boel geld.

320 euro veel geld ? haha , is net waar je je geld aan uitgeeft , heb meestal radio’s die ongeveer 3x zoveel kosten ......

Profiel  

GreenyC4
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 maart 2011 11:19 PM
  [ # 4 ]

Het gaat volgens mij nog steeds over een “radio” die je in je auto wilt hebben.
3 x zo veel uitgeven is een persoonlijke keuze.

Duurder wil nog helemaal niet zeggen dat het ook 3x beter is.
Volgens mij gaat het hier niet over het feit dat het artikel duur of goedkoop is.
Ik heb alleen maar aan willen geven dat het omgerekend naar Euro’s (voor mij) niet echt aantrekkelijk is.

Profiel  

MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 28 maart 2011 11:39 PM
  [ # 5 ]

In dit geval is 3x duurder nog wel meer als 3x beter , zon C merk radio verbleekt een beetje bij een top serie pioneer .

In dit geval als je zoiets zou kopen moet je niet te kritisch zijn en een slechte carkit , navigatie , en een slechte radio ontvangst voor lief nemen ,om over garantie nog maar niet te spreken . ikzelf kan dat niet , vandaar dat ik wat meer geld uitgeef , is ook puur persoonlijk .

Profiel  

Marcel174
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 152

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Gepost: 29 maart 2011 10:04 AM
  [ # 6 ]

Deze staat ook nog steeds te koop.

Heb er toen ook al info over gevraagd maar ik hoorde toen dat je dan je boardcomputer e.d. kwijt bent.

Weet niet echt hoe het zit want ben niet echt technisch. Maar door dat verhaal heb ik hem laten staan.

Misschien dat iemand er meer over kan vertellen?

http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=8768&hoofdgroep=19&subgroep=1802

Gr Marcel

Profiel  

GreenyC4
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 maart 2011 11:07 AM
  [ # 7 ]

Over dit produkt had ik al eerder een post geplaatst.
Het schijnt alleen een goede mp3 speler in zich te hebben en verder zijn er vrij veel negatieve reacties over na te lezen.
Dan maar doorsparen want ik denk dat dit wel iets te goedkoop is.

Profiel  

MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 29 maart 2011 09:51 PM
  [ # 8 ]

@ Marcel , het schermpje wat er nu zit met de klok , verbruik info en graden etc komt te vervallen , op die plek komt het scherm van de nieuwe set , als je de info nog wel wilt zien zal je het schermpje ergens ander weg moeten gaan (laten) bouwen ..

Profiel  

bx16vert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 211

Gepost: 03 december 2011 09:12 PM
  [ # 9 ]

Bij deze,
http://www.aliexpress.com/product-fm/395450820-7-CITROEN-C-Quatre-C4-Car-GPS-DVD-Player-HD-LCD-E5061-wholesalers.html
schijnt het schermpje wel te kunnen vervallen.
En komt de info onder in beeld van het lcd display.

Zie de product description, bovenaan.

De power cable is ook voorzien van een canbus kastje.

Profiel  

eldee99
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 december 2011 10:46 PM
  [ # 10 ]

Begin er niet aan.
Ik heb zo’n systeem gekocht (http://www.witson.com); maar het is het allemaal net niet.

- Heel slechte radio ontvangst, storing op elk kanaal; AF werkt ook niet, dan schakelt ie gewoon naar andere stations;
- Er zit een hele irritante spectrum analyser in het beeld die nergens op slaat. Ookal wordt er op de radio helemaal niks gezegd of gezongen, gaat dat ding nog tekeer alsof gabber Piet op zijn synthesizer staat te rammen. Uiteraard is deze NIET uit te zetten;
- Garantie en support hoef je niet op te rekenen;
- Alles werkt super traag. Heel irritant, want als je aan het rijden bent wil je gewoon niet te veel met je radio moeten prutsen. Je moet dus drie keer op het scherm drukken voordat er iets gebeurt;
- Af en toe komt er een leuke Windows CE melding in het chinees op het scherm. Dan moet dat ding weer rebooten;
- Stuurwielbediening werkt wel, maar veel trager. Elke derde keer dat je op + of - van de volume drukt wil die wel eens reageren;
- De iPod aansluiting is leuk, maar als je de iPod even uit de houder haalt of het contact even omdraait, kun je weer helemaal opnieuw door het menu heen voordat er muziek komt. Hij onthoud ook niet waar je bent gebleven. Daarnaast zit er veel ruis en kraak in het geluid;
- De SD kaart optie slaat helemaal nergens op. Die ondersteunt maximaal 20 mp3’tjes ofzo. Zit je dan met je 16GB kaartje….AVI en MPG werkt niet. Krijg je allemaal rare kleurtjes. Foto’s kun je proberen maar gaat nog slomer dan we gewend waren in de begintijden van het Internet.
- Bluetooth? Leuk als je elkaar niets te melden hebt. De andere kant verstaat namelijk geen woord van wat je zegt.

+ Navigatie werkt prima, dat dan weer wel. Je kunt van alles installeren. Heb zelf iGo 8.
+ Het scherm is van goede kwaliteit (geloof 800 x 480);
+ DVD werkt prima!
+ AUX werkt prima (met TV tuner)
+ Versterker is goed (krachtiger dan de standaard radio)
+ De CANbus ondersteuning is wel leuk. Je kunt er ook storingen mee uitlezen.
+ De vervanging van de boardcomputer is inventief gedaan. Meldingen zijn wel een beetje raar: “Seatbelt not fast”, “oil low” (<—als je brandstof laag is)..

Samengevat. Het komt bij mij over als een bijmekaar geraapt zooitje functionaliteiten. Echt hobbyisten werk zeg maar. Het bedrijf heeft ook maar iets van 300 medewerkers, waarvan slechts 10 in ontwikkeling. De rest is productievolk. Ze hebben wel 200 verschillende typen systemen. Dus ik verwacht niet dat alles door en door ontwikkeld is door die 10 man.

Als je het netjes wilt hebben kun je beter verder kijken. Ik ben van plan om de unit te wisselen met een RT3 of RT4. Ik vermoed dat dit veel beter werkt.
Ik ben zelf ook meer van goedkoop is duurkoop, maar ik wist toendertijd niets beters voor mijn C4 te krijgen. Alles is tegenwoordig 2DIN en in de C4 zit je met 1DIN. En zo’n klapscherm is het nou ook weer niet… Iemand suggesties voor een goed systeem in de C4?

Eldee

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook