Hallo,
Ik kan een BX kopen een 1.9D Break uit 1986.
Met 5 bak en stuurbekrachtiging en trekhaak.
Wagen heeft wel al ruim 300.000 op de teller
Er zijn wat afkeurpunten voor de APK ;
Remleidingen achter te roestig , Veerbollen achter lek , Versnellingspook trilt verkoper zegt door aandrijfassen die slecht zijn ?
Zijn dit dure reparaties ?? Ben zelf vrij handig en kan aardig sleutelen en heb ruimte en tijd.
Zijn er forumleden die bij mij in de buurt wonen en wellicht zouden kunen helpen in de vorm van kennis tips ? Ik woon in Breezand ( NH )
Groet,
WiLLoW_TieN
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Is dat toevallig deze?
Naar mijn mening is die dan wel een beetje aan de dure kant (gezien het werk)... Maar misschien zit er wel wat rek in de prijs?
Ik woon (nog) niet echt i/d buurt, dus kan je verder niet echt van dienst zijn.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ja dat is hem.
En zonder APK en ZO MEE kon hij nog wel wat met de prijs doen
Hoe denk jij over de defecten / reparaties ??
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
defecten etcetera zijn wel goed te doen. Maar meer dan 1000 euro is deze BX zo niet waard!
Hilko16TZI schreef:defecten etcetera zijn wel goed te doen. Maar meer dan 1000 euro is deze BX zo niet waard!
Hij wordt wel nog motorrijtuigenbelasting vrij !
Die veerbollen achter vervangen is dat zelf te doen ??
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Alles is zelf te doen. Leidingen laten maken en vervangen, veerbollen vervangen, aandrijfassen vervangen, allemaal best te doen.
Maar als de leidingen achter al slecht zijn, moeten waarschijnlijk alle leidingen vervangen worden. Dat kost een en ander.
Ik weet dat deze auto belastingvrij wordt. Maar dat rechtvaardigt de prijs nog niet. Voor deze prijs moet de auto gewoon in heel goede staat zijn, en dat is ie dus nog niet. Om hem zover te krijgen zul je moeten investeren in achterstallig onderhoud. Dat maakt dat ik zeg dat de auto niet meer dan 1000 waard is. Zou de auto helemaal klaar zijn, én optisch ook in goede staat, dan is het wat anders. Maar voor 1000 euro trek je zelf waarschijnlijk ook een goede auto uit bijvoorbeeld Frankrijk of Duitsland.
De verkopende partij heeft nu ook zijn advertentie aangepast.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je zo’n auto koopt en er een weekje werk in steekt heb je zowaar een nette en goed rijdende belastingvrije break. Best leuke bak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kan iemand hier dat genoemde werk voor minder dan 1200 uitvoeren ??
Wat kosten b.v 2 goede 2de hands aandrijfasen ?
Hoeveel werk is het om die veerbollen achter te vervangen ?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
A HA! Het moet goedkoop…. tja…
Ik denk dat je dat wel kwijt bent bij een garage die een normaal tarief rekent van rond de 40 euro of zo. Alleen die leidingen is al ruim een dag werk.. plus materiaal. En dan de rest nog… De enige mogelijkheid is een beunhaas vinden. Maar goed. Je moet gewoon lekker zelf aan de klus, al dan niet onder begleiding van iemand. Kan je niet zelf klussen dan wordt zelfs BX rijden duur en kan je écht beter modern gaan rijden, want stuk gaat ie… de vraag is alleen waar en wanneer.
Welkom in de wondere wereld van Citroën.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
De prijs is niet zot te noemen…
Het is even rekenen…
Een BX koop je in het buitenland in het algemeen zonder CT, want met kosten ze al minimaal 1000 euro.
Dan transport, en RDW… Ja dan is de kostprijs 1250 zeer logisch,
Het voordeel wat je hiermee hebt, je hoeft zelf geen uren in te steken in het zoeken naar een Frans exemplaar. Het onderhoud is niet bijzonder te noemen, dat is te verwachten voor een BX van deze leeftijd zonder CT die uit Frankrijk komt.
Sterker nog, je hebt dan gelijk ook de basis goed voor jaren rijplezier!
Dus ja…..
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Ik twijfel nog een beetje…Lijkt me een leuk project.
Maar heb niet het idee dat er veel forumleden bij mij in de buurt wonen
die me met raad ( en evt. daad ) kunnen bijstaan.
Als je hem kunt kopen voor € 2450 inclusief alle reparaties en nwe APK is het interessant. Wel moet je dan goed opletten of de leidingen duurzaam zijn gerepareerd, of alleen gedeeltelijk. Want dan ben je binnenkort voor de rest aan de beurt. Ik zou proberen om een prijs van € 2000 af te spreken inclusief APK en de reparatiepunten die de verkoper zelf opnoemt. Dan hou je nog wat over voor dingen die nog komen. Blijft verder natuurlijk een leuk ding, type 2 die belastingvrij wordt!
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik vind die prijs ook niet schrikbarend hoog hoor. Het ding ziet er netjes uit, en ga inderdaad voor dat geld zelf maar eens op stap om zo’n ding uit het buitenland te halen. Dan ben je dat geld ook kwijt, en dan hebben we het nog niet eens over de tijd die je kwijt bent.
Als je het ding zelf netjes klaar maakt kun je ook jarenlang spotgoedkoop rijden, je spaart toch per jaar zo’n 600 euro aan belasting uit, om van de verzekering nog maar te zwijgen.
Wat er aan gebeuren moet is ook niet heel ingewikkeld, maar kost gewoon veel tijd, dus als je het zelf doet kan het goedkoop gebeuren.
Nieuwe aandrijfasjes zijn ook niet schrikbarend duur, dus als je er een paar jaar mee vooruit wilt kun je net zo goed een paar nieuwe assen kopen.
Volgens mij is Noord-Holland ( alwaar ik woon ) de goedkoopste provincie vwb wegenbelasting.
Volgens autoweek weegt zo een 1.9D BX break 1019 KG dan zou dat € 836,—per jaar zijn.
En geloof me autorijden gaat de aankomende jaren alleen maar duurder worden.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Wat Beek zegt: als je ‘m voor 2000-2400 euro incl. alle reparaties mee kunt nemen, afgezet tegen de 3000 euro die ze er oorspronkelijk voor vroegen, zou ik het doen. Enige aandachtspunt is dan nog wanneer de distributieriem/waterpomp/spanrollen voor het laatst vervangen zijn, want je hebt er weinig aan als onderweg naar huis de riem breekt en je het blok weg kunt gooien.