Totaal aantal Berichten: 6127
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik ben CV aan het inbouwen in mijn AX.
Ik gebruik daarvoor de servo’s, kiekert en kabelboom van een BX.
Hoewel het een beetje geknutsel is geweest, zit het er nu wel in en werkt het ook, maar: verkeerd om!
Als ik, met alle sloten geopend, het slot naar “dicht” draai (naar links bij een AX), gebeurd er niets. je hoort alleen een klik van de stuur-servo en het betreffende portier gaat op slot.
Draai je daarna weer naar open (rechts), dan gaat het portier met de stuur-servo inderdaad open, maar de andere portieren gaan dan juist op slot…
Ik heb de bekabeling en stekkers gecontroleerd, doorgemeten en nog eens gecontroleerd. Het gaat echt om de CV kabelboom van een BX waarin niet is geknipt en alles werkt. Alle stekkers zitten zoals ze moeten zitten, die kunnen ook niet anders.
Het enige verschil dat ik heb bemerkt is dat een BX-slot opent door het naar, jawel, links te draaien (is dus “op slot” bij een AX). Zou dat het probleem zijn, en zo ja, welke draden moeten dan omgedraaid worden? Graag jullie hulp…
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Even de connectoren van de servo’s afhalen, en de kabelschoentjes die daar in zitten omwisselen. Als het goed is werkt het dan.
Totaal aantal Berichten: 6127
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
En inderdaad: het werkt!
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Mooi werk.