2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
5 Versnellingsbak in GS
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 29 maart 2011 06:55 PM
  [ # 16 ]

Onderstaande Belgische site biedt op gebied van “the flat four”, alles in het Engels, een schat aan specifieke data en tuning / conversie-gegevens. De moeite waard eens door te nemen.

http://www.cats-citroen.net/home.html

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 29 maart 2011 07:16 PM
  [ # 17 ]

Belgische site?
Volgens mij was Jeroen gewoon een Nederlander…
Hij heeft een mooi naslag werk gemaakt, echt een gemis! Al kende ik hem niet persoonlijk.

Misschien ten overvloede, maar ik ken de site, en het is inderdaad een zeer waardevolle bron van informatie.
Eigenlijk zou iedereen daar eens een kijkje moeten nemen als ze dat nog niet hebben gedaan!

bedankt in elk geval voor de tip

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 01 april 2011 02:48 PM
  [ # 18 ]

In de post van: 14 maart 2011 12:19 AM heb ik een foto van het subframe geplaast. Ik heb de gaten nog even nagemeten voor de liefhebber.

Ten opzichte van het bovenste 4 versnellingsbak gat zit het 5 versnellingsbak gat 14 mm lager en 15 mm verder naar achteren (afmetingen zonder garanties Wink ).
Dus je zou je bestaande GS versnellingsbak steun makkelijk kunnen aanpassen door er een mooie carrosserie ring op te lassen aan beide kanten.

G-ikX, je geeft aan dat je de schakelstang van een GSA hebt gemonteerd, heb je daar nog iets aan moeten aanpassen of paste dat direct op je huidige pook. En heb je een type middenconsole waarbij de pook vooraan (smalle middenconsole) zit of iets verder naar achteren (de brede variant)?

Profiel  
 
G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 27-09-2010

- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 01 april 2011 08:35 PM
  [ # 19 ]

Ik kan me niet herinneren dat ik iets heb moeten aanpassen bij de montage van de gsa schakelstang, maar het is inmiddels wel 20 jaar geleden….........
Ik heb overigens een brede middenconsole.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 06 maart 2014 11:51 AM
  [ # 20 ]

even afstoffen Smile

Hoeveel verschillende vijfbakken zijn er voor een GSA? Op de webstek van Jeroen Cats vind ik er twee:

Cats A&G versnellingsbakken

GSA (453)  3.818   2.294   1.50   1.133   0.912   4.125 (8/33)  29.98 (145) 
GSA (456)  3.818   2.294   1.50   1.133   0.912   4.375 (8/35)  28.27 (145)

zijn dit ze allemaal? Is de 456 dan de beruchte korte X3 bak?

Michiel

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 06 maart 2014 12:32 PM
  [ # 21 ]

Er zijn inderdaad 2 verschillende 5-bakken, een lange en een korte.
Welke van de nummers die je noemt de korte is, weet ik niet.
Ik heb van beide soorten eentje liggen maar kan aan de buitenkant geen verschillen ontdekken.
Ook geen nummers o.i.d.
Weet je dat een 5-bak niet zomaar in te bouwen is in een GS?
De schakelpen op de bak moet worden ingekort en een deel van het schutbord moet worden verbouwd om de extra lengte van de bak te kunnen herbergen.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 maart 2014 12:36 PM
  [ # 22 ]

Bij de 456 heeft het kroonwiel 2 tanden meer. Dat is dus de korte bak.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 06 maart 2014 01:11 PM
  [ # 23 ]

Bedankt voor de info.

Ik ben me aan het oriënteren. Sommigen zijn van mening dat een 5-bak überhaupt matig geschikt is voor de kleinere motoren, dus dacht misschien is zo’n korte 5 bak wel wat voor mijn tamme G12/611.

dirkvdmei schreef:

... 5-bak niet zomaar in te bouwen .. in een GS…

dank voor de tip, is inderdaad wel even een werkje, heb al diverse fotoreportages bekeken Smile

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 06 maart 2014 02:18 PM
  [ # 24 ]

Gauw de lange 5bak van marktplaats in huis halen http://link.marktplaats.nl/m784585229

Gr. Wim.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 maart 2014 02:27 PM
  [ # 25 ]

Een lange bak in een 1220 zal alleen werken op een mooie vlakke snelweg zonder wind tegen denk ik….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 maart 2014 02:34 PM
  [ # 26 ]

En waarom wil je dat? De motor loopt prachtig bij 5500 rpm en 160 km/h!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 06 maart 2014 02:39 PM
  [ # 27 ]
waterman schreef:

Een lange bak in een 1220 zal alleen werken op een mooie vlakke snelweg zonder wind tegen denk ik….

En daarvan hebben we er nogal wat in NL.

bogaard77 schreef:

En waarom wil je dat? De motor loopt prachtig bij 5500 rpm en 160 km/h!

LOL, zoekt alvast oordopjes op.

Adri

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 maart 2014 02:43 PM
  [ # 28 ]

Boog, 160 is 6300 toeren Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 06 maart 2014 02:56 PM
  [ # 29 ]

De bak kopen is het werk volgens mij niet!
er zijn een hoop aanpassingen hoor!

Al kan het volgens mij prima met zo’n blok, en anders kun je er ook een 1300 blok aanhangen. Dat is een peuleschil in vergelijking met de aanpassingen voor de bak.

Overigens zijn er 2 of 3 verschillende 1220 bakken, de laatste 1220 bakken zijn weer beter te gebruiken dan bijvoorbeeld een 4 bak van een GSA.
Ik snap de bewering van waterman trouwens niet, bij een lange 5 bak klopt het aantal toeren best aardig volgens Bogaard. Denk zelfs dat je al wat harder gaat.

Edit: ahha in vergelijking met de bestaande bak ja. Nou dan heb je direct antwoord op de vraag waarom je dat zou willen. Daarom dus!

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 06 maart 2014 03:52 PM
  [ # 30 ]
Breeze schreef:

...zoekt alvast oordopjes op…

Laughing

waterman schreef:

... lange bak in een 1220 zal alleen werken op een mooie vlakke snelweg zonder wind tegen denk ik….

als dat inderdaad zo is dan heb ik liever een korte bak, eindeloos roeren op de binnenwegen (LCP!) en toch wat rustiger op de snelweg.

iemand rij-ervaring met zowel een korte X3 bak in een GSA als een vierbak of lange vijfbak?

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook