Totaal aantal Berichten: 40
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Mijn auto staat nu gepland voor week 19 vier weken later (voorlopige planning) besteld in jawel november
Ook mijn ds3 Ehdi is verplaatst van week 15 naar week 19 ivm fabriek in Japan.
Besteld februari 2011
Zojuist een mailtje gehad van de Dealer:
Zojuist heb ik contact gehad met de afdeling logistiek van Citroën.
De verwachting is nu, dat als alles opgelost is de productie rond mei weer hervat zal worden.
We praten nu dus over week 17 /18.
Vertrouwend u hiermee voor nu voldoende te hebben geïnformeerd.
Begin oktober 2010 besteld.
Dus de productie ligt dan een maand of langer stil? :S
Mijne staat nog steeds op 31-05, begint maart besteld. Maar ik reken dan maar op augustus ;(
Op 16 februari mijn DS3 eHDI besteld, verwachtte levering eind mei. Gisteren bij de dealer geweest, In het systeem stond dat mijn auto gemaakt was, en klaar was om naar Nederland te komen. Volgens mijn dealer zijn er geen leveringsproblemen. Er wordt juist extra geproduceerd. Ik ben heel nieuwsgierig naar alle verschillende waarheden. Ik hou jullie op de hoogte.
Er wordt inderdaad volop geproduceerd, maar geen DS3 E-HDI’S en andere diesel motoren. Hiervan kan de airflow sensor niet geleverd worden. Hierboven staan meerdere nieuwsberichten, zowel van Hitachi als van PSA zelf. Stuur je dealer de linkjes eens door.
Productie zal wel op korte termijn hervat worden. Misschien is de trein of vrachtwagen nog niet vol en is ie daarom nog niet hier.
Wel geluk trouwens dat je auto al gemaakt is. Echt snel!!!
Ik heb het over een ds3 eHDI.
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
mijn ervaring is dat Citroen NL je meer kan vertellen dan de dealer. 0800 citroen en dan je dealer en naam doorgeven dan kunnen ze je exact de status vertellen.
Vandaag weer heerlijk getoerd in de DS3 en het gemiddeld verbruik tot heden is 1-op 20 wat gezien de rijstijl zeker niet slecht is.
jekaba schreef:Ik heb het over een ds3 eHDI.
Ik ook! Die van jou was toch al gemaakt. Maar vanaf deze week of eind vorige week worden ze niet meer gemaakt. Ik zou hem deze week krijgen en ik val in de vertraging. Hij is uitgesteld naar week 18, volgens Citroen NL en de dealer.
Vandaag citoen NL gebeld betreffende de leveringstijden.
Citroen NL geeft aan dat de bestellingen en afleveringen voorals nog volgens planning verlopen. Soms wat vertraging door de ramp in Japan, maar vermoeden dat die achterstand op zeer korte termijn wordt weggewerkt.
Ikzelf heb vandaag te horen gekregen dat de (levering) van mijn auto nu voorals nog in week 21 gepland staat.
Nu maar even afwachten
Wanneer heb je besteld? Fijn dat alles weer volgens planning loopt.
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
25 maart (zie ook het overzicht op de lijst)
Ja ik zag het!! Had niet goed gekeken.
Enzo schreef:In onderstaande spreadsheet
https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Av7X14F7AMvVdHJpQnVWTDJuSWpxV0tfLXJpNWRYU3c&hl=en&authkey=CPbVklY#gid=0
zie ik dat in september 2010 14 bestellingen zijn geplaatst. 6 daarvan hebben nu hun DS3 e-HD: 43%.In oktober is de score uit 21 bestellingen 8 leveringen: 38%.
In november zijn slechts 10 bestellingen genoteerd; 3 daarvan geleverd (30%).
In december 7 bestellingen; 1 geleverd (14%).
In januari 12 bestellingen; 2 geleverd (28%).
In februari 6 bestellingen; 1 geleverd (17%).
Conclusie: langere looptijd van de bestelling vergroot de kans iets, maar voor de rest is het allemaal zeer onvoorspelbaar. Het lijkt meer koehandel dan autohandel.
ENZO,
Kan je de sheet weer bijwerken. Iemand heeft alles eraf gehaald??
M. Kops schreef:Enzo schreef:In onderstaande spreadsheet
https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Av7X14F7AMvVdHJpQnVWTDJuSWpxV0tfLXJpNWRYU3c&hl=en&authkey=CPbVklY#gid=0
zie ik dat in september 2010 14 bestellingen zijn geplaatst. 6 daarvan hebben nu hun DS3 e-HD: 43%.In oktober is de score uit 21 bestellingen 8 leveringen: 38%.
In november zijn slechts 10 bestellingen genoteerd; 3 daarvan geleverd (30%).
In december 7 bestellingen; 1 geleverd (14%).
In januari 12 bestellingen; 2 geleverd (28%).
In februari 6 bestellingen; 1 geleverd (17%).
Conclusie: langere looptijd van de bestelling vergroot de kans iets, maar voor de rest is het allemaal zeer onvoorspelbaar. Het lijkt meer koehandel dan autohandel.
ENZO,
Kan je de sheet weer bijwerken. Iemand heeft alles eraf gehaald??
Schandalig! Ik ben trouwens niet de bedenker van dit nuttige overzicht. Wel heb ik nog een pdf van de inhoud van enkele dagen geleden. Voordat ik die publiceer eerst de vraag: heeft iemand een recentere versie bewaard?