beste mensen,
Accu in mijn bx gti laadt niet meer op, het probleem kan ergens anders liggen maar misschien is de dynamo stuk.
Zou de dynamo van mijn bx 1600 RE op mijn bx GTI over te zetten zijn?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Re: dynamo van 1600 naar 1900???
Douwe schreef:beste mensen,
Accu in mijn bx gti laadt niet meer op, het probleem kan ergens anders liggen maar misschien is de dynamo stuk.
Zou de dynamo van mijn bx 1600 RE op mijn bx GTI over te zetten zijn?
Als de poelie hetzelfde is, is dat geen probleem.
Beter kun je eerst nameten of de dynamo echt stuk is.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Het hoeft niet meteen de dynamo te zijn, het kan ook een losse massa verbinding zijn. Ik heb ooit in een grijs verleden een ford fiesta gehad ops: en die laaide ook niet meer bij, dus een nieuwe dynamo d’rin geslingerd. En…...hij laaide nog steeds niet!! Dus verder gezocht en toen kwam ik een klein lullig los draadje tegen, weer vast gemaakt en voila, hij laaide weer. Dit wil niet zeggen dat dit ook het geval bij jouw bix is. Maar als je toch nog een andere bx hebt en de maten komen overeen, zou ik zeker de dynamo even uitproberen. Mocht ie nog steeds niet laden, heb je in ieder geval geen nieuwe dynamo voor Jan l*l gekocht en zul je toch ergens anders naar moeten zoeken.
Groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
iemand die het toevallig op voorhand al weet of een dynamo van een 1600 RE op een 1900 GTI past?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
als ik naar de prijslijst van iddstechnique.nl kijk zijn de de 16/19 en D dynamo’s hetzelfde..
http://www.iddstechnique.nl/startmotor_dynamo_ontstekingen.htm
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
hartstikke mooi en bedankt !
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Pasqual schreef:Het hoeft niet meteen de dynamo te zijn, het kan ook een losse massa verbinding zijn. Ik heb ooit in een grijs verleden een ford fiesta gehad ops: en die laaide ook niet meer bij, dus een nieuwe dynamo d’rin geslingerd. En…...hij laaide nog steeds niet!! Dus verder gezocht en toen kwam ik een klein lullig los draadje tegen, weer vast gemaakt en voila, hij laaide weer. Dit wil niet zeggen dat dit ook het geval bij jouw bix is. Maar als je toch nog een andere bx hebt en de maten komen overeen, zou ik zeker de dynamo even uitproberen. Mocht ie nog steeds niet laden, heb je in ieder geval geen nieuwe dynamo voor Jan l*l gekocht en zul je toch ergens anders naar moeten zoeken.
Groeten Pasqual.
fftopic 23.00 uur?? Hey broer ga slapen!!! ...... :45
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
zijn gelijk…....
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
het is niet nodig geweest om dynamo’s te wisselen, spul is ff doorgemeten en mankeerd niets aan…. blijkt dat de accu gewoon mors dood is ... toch bedankt
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Als het wel aan de dynamo gelegenhad kun je ook voor 20 euro klaar zijn. Mijn dynamo had het afgelopen weekend begeven dacht dat de accu dood was maar bleek dat de koolborstels versleten waren. is nog vrij makkelijk te vervangen ook als je de goeie spullen hebt uiteraard. Maar goed een accu vervangen is een ander verhaal.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven