1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Nieuwe technieken, brandstoffen en onze CX’en
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 28 maart 2011 05:03 PM

Naar aanleiding van het accuverhaal in Dit draadje. Leek het me handig om een draadje te openen waar we vragen over allerlei nieuwe technieken in autoland en eventuele problemen die dat oplevert.

Het kan volgens mij niet anders dan dat al die berijders hier tegen dingen aanlopen, waar vroeger geen sprake van was.

Denk aan: nieuwe brandstoffen (E10) Bijmenging van biobrandstof bij gewone Euro 95, of het ontbreken van 98 octaan brandstoffen. Algengroei in brandstofsystemen van diesels (zeker als ze wat vaker stilstaan) etc etc….

Maar ook aan nieuwe accutechnieken, smeermiddelen, watergedragen lakken etcetc..

Nog leuker is het natuurlijk als er oplossingen geboden worden of ervaringen gedeeld kunnen worden om ervoor te zorgen dat we van dit soort ontwikkelingen zo min mogelijk last, of zo veel mogelijk plezier hebben!

Om alvast een voorzetje te geven en terug te komen op het accuverhaal, lees Dit verhaal over nieuwe soorten accu’s maar eens!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 28 maart 2011 05:53 PM
  [ # 1 ]

Eeuwige dankbaarheid is je zojuist ten deel gevallen excaim  cheese

Ik ga dit draadje met belangstelling volgen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 28 maart 2011 06:08 PM
  [ # 2 ]

Voor wat betreft de nieuwe accu’s: zijn er geen spanningsregelaars op de markt die passen bij deze calcium-calcium accu’s?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 28 maart 2011 11:41 PM
  [ # 3 ]

Kon je die regelaars niet stellen? Of alleen de mechanische? Heb nl. ook zo’n BOSCH Silver S4 unit, volgens mij ook Calcium-based?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 maart 2011 11:42 PM
  [ # 4 ]

Mechanische regelaar kun je stellen, electronische niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 28 maart 2011 11:45 PM
  [ # 5 ]

Je kunt natuurljk wel een electronisch exemplaar maken dat op een ander voltage regelt.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 maart 2011 11:47 PM
  [ # 6 ]

Let wel, die nieuwe accu’s moeten dus NIET permanent met een hoger voltage worden geladen hé... De regeling is als het ware “dynamisch”

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 28 maart 2011 11:51 PM
  [ # 7 ]

Hmm,

dat maakt het natuurlijk een stuk spanneder, is de laadspanning dan afhangkelijk van het ladingsnivaeu van de accu ?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 29 maart 2011 12:01 AM
  [ # 8 ]

En afhankelijk van belasting, als ik het artikel goed begreep. Zie nu wel dat 200 euro voor een nwe accu in een jonge BMW niet alleen garagemarge is, die krengen kosten nogal wat geloof ik. En je moet ze aanmelden op de computer, dus even zelf doen wordt niet gewaardeerd Wink Eens kijken of dat ding nóg een winter haalt, dat zou dan nummer 7 worden geloof ik.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 maart 2011 12:04 AM
  [ # 9 ]

Ik was vandaag ook gewoon even 140 euro kwijt voor een nieuwe accu in mijn bmw.. en dat was nog inkoop+btw bij de brezan…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 29 maart 2011 12:39 AM
  [ # 10 ]

Mark weet jij veel van electronica? Kan jij zo’n regelaar als je voorsteld bouwen?
Kan dan wel echt leuk zijn om idd de werkelijke regelparameters en waarden te achterhalen.
Kan een mooie algemene upgrade zijn waar elke klassieker wat aan kan hebben…en hopenlijk verdienen Smile

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 29 maart 2011 11:23 AM
  [ # 11 ]

Even over de Brandstoffen, Ultimate van de BP is iig nog een echte 98, maar word daar ook biobrandstof bij gevoegd vraag ik mij af???

U can’t form a line if ur to scared to stand alone.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 maart 2011 12:26 PM
  [ # 12 ]

Hm, da’s een goeie vraag. Dat is wel wat er een deel van de tijd in mijn tank beland. Of Taxaco 98. Te lui om naar Duitsland te rijden.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 29 maart 2011 11:45 PM
  [ # 13 ]
Sebastiaandk schreef:

Even over de Brandstoffen, Ultimate van de BP is iig nog een echte 98, maar word daar ook biobrandstof bij gevoegd vraag ik mij af???

Ik weet het ook niet, dus maar even een mail verstuurd aan de firma BP. Het moest een beetje kort, want er was maar ruimte voor 512 karakters Wink
zie hieronder:

BP heeft nog 98 Octaan in het assortiment. Zoals u wellicht weet is het vrij normaal dat er tegenwoordig diverse autobrandstoffen (denk aan diesel) geproduceerd worden waarvan een gedeelte bestaat uit biobrandstoffen. bedoel niet E10 brandstof, maar op producten die als regulier verkocht worden, maar toch bestaan uit een gedeelte biobrandstof. Kunt u mij vertellen of dit ook het geval is bij uw 98 octaan benzine? Het loodverhaal is bekend. dus het betreft puur de bijmenging van biobrandstof.

Ik ben benieuwd wat hun reactie op mijn vraag gaat zijn….
Ik houd jullie op de hoogte!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 29 maart 2011 11:50 PM
  [ # 14 ]
Rogier 1975 schreef:

En afhankelijk van belasting, als ik het artikel goed begreep. Zie nu wel dat 200 euro voor een nwe accu in een jonge BMW niet alleen garagemarge is, die krengen kosten nogal wat geloof ik. En je moet ze aanmelden op de computer, dus even zelf doen wordt niet gewaardeerd Wink Eens kijken of dat ding nóg een winter haalt, dat zou dan nummer 7 worden geloof ik.

Gelukkig is dat op dit moment alleen nog maar het geval bij diverse luxe mobielen….
ik geloof een Audi A8 etc…. Daar zit een zogenaamde BEM code op de accu die ingevoerd moet worden. Doe je dat niet, dan gaat het energiemanagement rare dingen doen.

Je zult begrijpen dat die BEM code alleen verstrekt wordt bij aankoop van een orginele Audi accu.

Ik hoop altijd maar dat er genoeg handige jongens op de wereld zijn, die dit soort zaken gaan kraken cool grin

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10404
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 maart 2011 11:51 PM
  [ # 15 ]

Over acculaders: ik had een keer een lader voor een zeiljacht die 3 verschillende fasen kende (afhankelijk van het % geladen zijn). Ik denk dat je voor een calciumaccu ook zoiets nodig hebt. Een simpele lader van halfords voldoet dan echt niet meer. Een goede kost wat meer, maar dan heb je ook iets.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook