


Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
kan het zijn dat de motor altijd op de zelfde plaats stil gaat staan?
in de zelfde stand vliegwiel zeg maar?
Ja Welkom bij de club. Kijk even in mijn draadje en dan lees je de consequenties…. dzjieng, dzjieng. En wat je dan het liefste wil doen met je CX:
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl





























Totaal aantal Berichten: 10404
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ja, dat kan maar het hoeft helemaal niet. Als er namelijk een voorkeur is ivm compressie enzo zijn er 2 mogelijke standen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
oke kan je de stand manipuleren zo dat het een andere stand word?





























Totaal aantal Berichten: 10404
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
In de vijf en iets naar voren rijden…
edit: dat gaat dus niet bij een automaat. Heeeeel kort starten. Wat is het probleem precies?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
ik bedoel eigenlijk als de motor stil zet met de sleutel.
P.s mijn auto is een automaat



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
starte krans is beschadigd. dat is eigenlijk het probleem





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik vrees voor je dat je maar een optie hebt, vliegwiel vv of draaien tov van de krukas.
Succes iig
Mark
CX 2000 pallas ‘78



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
draaien tov van de krukas is dat wel mogelijk dan om dat er twee sensor’s op reageren?





























Totaal aantal Berichten: 10404
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Meestal niet; er zit meestal ook een pen op de flens en een gat in het vliegwiel.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dat gaatje in je vliegwiel kan je natuurlijk ook op een andere plaats boren. Nauwkeurig op de juisteplaats en diameter natuurlijk. Maar je moet t blok er toch uit hebben om dat te kunnen kan je gekijk je starterkrans probleem oplossen
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
sander-pallas schreef:starte krans is beschadigd. dat is eigenlijk het probleem
Dat dacht en vreesde ik al. Zie mijn peebee en korte uitleg. In mijn draadje vanaf post 527 te lezen. In het kort hierna de uitleg. Het blok valt steeds op dezelfde plek stil, of op 2 plaatsen. Je begint met een brakke startmotor, die vreet de starterkrans op. Het tandwiel op de startmotor raakt ook brak. Als er al een andere plek is waar de motor sil valt, dan vreet het tandwiel van de startmotor vervolgens ook op deze plek de starterkrans op. Heb je een gekrompen starterkrans, dan kun je die verhitten en met een beetje beleid en geweld verschuiven. Helaas is bedacht dat de starterkrans van een 25 automaat massief moet zijn. Dat heeft het onderzoek uitgewezen bij het monteren van de 25 automaatbak op mijn auto. Ik heb het zo gelaten om ergens op te houden met renoveren en verbeteren. Ik ben nu wel extra alert op een eventuele brakke startmotor.
Oh ja, ik denk dat andere oplossingen dan alles eruit, niet werkt. Yuri, Leontien, David en Nard hebben de kwestie beoordeeld. Er was maar één oplossing: alles eruit. Prettige wedstrijd. Als je een bak vindt die nog goed was en even op zolder heeft gelegen, denk eraan alle keerringen en pakkingen even preventief te vervangen. Doe je dat niet, dan kun je een dag later opnieuw beginnen met de hele operatie. Dit is ervaring uit eerste hand.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
En hoe is het afgelopen, of hoe gaat het lopen ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
de starte krans is nog steeds slecht maar ik ga er gewoon meer door.
ik heb gemerkt als ik de motor in de drive stil zet de motor op een andere plaats stil gaat staan.
dat komt door dat die dan in een lager toerental stil gezet word en dus minder start problemen.
Goed bedacht. Je weet in ieder geval waar je aan toe bent als je het probleem wil oplossen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl