Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Serge schreef:En dat is natuurlijk ook niet zo gek voor een land dat wereldwijd bekent staat om het produceren van zeer degelijke bakken.
Heel ff off-topic reageren: niet degelijkheid met betrouwbaarheid verwarren natuurlijk. Mijn ZX is betrouwbaarder dan een 7 serie vol electronica bijvoorbeeld.
On-topic: in Frankrijk vind je nog wel grote Berlines met weinig kilomters omdat de grote auto vaak alleen in het weekend gebruikt worden.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Heel ff off-topic reageren: niet degelijkheid met betrouwbaarheid verwarren natuurlijk. Mijn ZX is betrouwbaarder dan een 7 serie vol electronica bijvoorbeeld.
Ik begrijp wat je bedoeld, maar naast dat ‘degelijkheid’ en ‘betrouwbaarheid’ mbt auto’s wel als een synoniem gezien kan worden, denk ik dat je vergelijking een beetje krom is. Een ZX vergelijken met een 7 serie van BMW en dan de ZX betrouwbaarder noemen vanwege de vele electronica in de BMW, vind ik -met alle respect voor de ZX- net zoiets als een kamer op 3 hoog achter betere huisvesting vinden dan paleis Soestdijk, omdat je bij die laatste zoveel tijd kwijt bent met grasmaaien. Het zijn allebei auto’s, maar verder niet met elkaar te vergelijken.
hogervp schreef:On-topic: in Frankrijk vind je nog wel grote Berlines met weinig kilomters omdat de grote auto vaak alleen in het weekend gebruikt worden.
Heb je misschien een paar sites voor me met voorbeelden hiervan? Op de .fr sites die ik heb bekeken, ben ik daarvan namelijk niks tegen gekomen.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik ben het niet eens met je vergelijking. Tenminste als ik uitga van “mijn” definitie van betrouwbaarheid. Mijn ZX laat me nooit in de steek, doet het altijd zonder problemen. Zelfs met gloeispiralen die compleet af waren kon ik de wagen nog starten bijvoorbeeld. De 7 serie noem ik als voorbeeld van onbetrouwbaarheid omdat deze auto het regelmatig laat afweten vanwege electronica problemen. De 7 serie is daar niet uniek in uiteraard.
De sites: ik heb op gekeken (heb jij al genoemd) en bijvoorbeeld: .
Wellicht nog even googelen?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Als we dan binnen jou definitie van betrouwbaarheid praten en jou voorbeeld nemen, dan kun je een 7 serie ook niet ‘degelijk’ noemen. Hij laat het immers met regelmaat afweten.
Die laatste site had ik nog niet gezien, maar werd helaas maar 1 aangeboden en die was niet echt interessant. Ik zoek rustig verder, ik heb nog wel even tijd [hopelijk].
Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Serge schreef:Als we dan binnen jou definitie van betrouwbaarheid praten en jou voorbeeld nemen, dan kun je een 7 serie ook niet ‘degelijk’ noemen. Hij laat het immers met regelmaat afweten.
Die laatste site had ik nog niet gezien, maar werd helaas maar 1 aangeboden en die was niet echt interessant. Ik zoek rustig verder, ik heb nog wel even tijd [hopelijk].
Zoek je perse een 2.1 TD of ook een ander type?
En ga je het complete verhaal hier posten? Want /me gaat ook nog een keer een XM kopen. Misschien nog handig om te wachten tot volgend jaar april als de C6 los begint te komen en er wellicht toch wat meer XM’s op de markt komen?
easternnl schreef:Zoek je perse een 2.1 TD of ook een ander type?
En ga je het complete verhaal hier posten? Want /me gaat ook nog een keer een XM kopen. Misschien nog handig om te wachten tot volgend jaar april als de C6 los begint te komen en er wellicht toch wat meer XM’s op de markt komen?
Het gaat mij wel sec om de 2.1TD. De reden daarvoor is, dat de 2.5 liter geen betrouwbare motor is, daarnaast wil ik dit keer graag een type II en daarvoor liggen de 2.1D12 en de 2.1TD in dezelfde wegenbelastingscategorie (itt de type 1). Dus dan neem ik de TD. Hadden ze niet in dezelfde wbcategorie gezeten, dan had het ook weer een 2.1D12 mogen zijn, das namelijk ook een prima motor.
Helaas is die van mij niet meer zo prima (da’s ook geen schande na 460dkm) en ik verwacht niet dat ik nog tot april met haar kan rondrijden. Madam is ‘op’. Ik vind het trouwens lastig inschatten of de C6 gaat zorgen voor meer XM’s op de 2dehands markt. Het ligt natuurlijk wel ongeveer in dezelfde range en het is een mooi vormgegeven hp geveerde Citroën, maar persoonlijk vind ik het geen partij tegenover de prachtige lijnen van Bertone. Ik denk dat er eerder meer C5’s op de markt gaan komen door de C6.
Hoedanook, als ik een XM uit Duitsland haal, dan zal ik het verhaal hier posten. Ik weet niet zeker of dat ook gaat gebeuren, want ik houd binnen Nederland ook m’n ogen open, maar ik ben iig bereid om voor een XM die vermoedelijk de moeite waard is (da’s natuurlijk altijd afwachten) en ook financieel voordeel opleverd zo’n 600 tot 800km Duitsland in te rijden.
Hee, wie heeft er met m’n titel lopen f#cken?!
M&M : Alweer aangepast ... foutje bedankt
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Dat is 1 van de sites die ik al een tijdje in de gaten houd, maar toch bedankt voor de tip!