2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Niet starten met warme motor
citrus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 14-05-2004

Gepost: 29 maart 2011 10:10 AM
  [ # 16 ]
Thompuch schreef:

De MAP-sensor?
Waar kan ik die vinden?

Ik ging wat te snel denk ik. Heeft een 1,4 wel een map?
Anders kun je blijven zoeken.

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 29 maart 2011 10:47 AM
  [ # 17 ]

klopt 2x

- plaatje 1 is onderdruk klep voor vacuumvervroeging
- TPS: en volgens de haynes heet het weer een “gaskleppositiesensor”

Als die laatste iets verkeerd doorgeeft, geeft ie naar mijn ervaring een storingslampje (en was bij mij niet gerelateerd aan starten, maar algemeen horkerig gedrag Wink ).

2CV 1985

Profiel  
 
Thompuch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 20-12-2010

- BX 1.4 cannes
- ID/DS DSuper
Gepost: 29 maart 2011 10:21 PM
  [ # 18 ]

Diagnosestekker? Hadden auto’s dat in 91 al? wauw!

“Die 1ste foto lijkt mij een onderdruk klep ofzo.”
Maar hoort hier geen slangetje op? of hoort dit zo?

De MAP-sensor kan ik inderdaad niet vinden..
Volgens Hesselink in Dirksland ligt het aan de ontsteking.
Maar helaas voorlopig geen tijd om de tocht te ondernemen..

Profiel  
 
Gepost: 29 maart 2011 11:31 PM
  [ # 19 ]

Mij lijkt dat niet slangetje normaal.

Ga idd even naar Hesselink, die kent ze door en door.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Thompuch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 20-12-2010

- BX 1.4 cannes
- ID/DS DSuper
Gepost: 30 maart 2011 03:30 PM
  [ # 20 ]

Ik ga inderdaad proberen zo vroeg mogelijk naar Hesselink te gaan,
maar met een beurs in Frankfurt komende week zal dat wat lastig worden..

Inmiddels wel even de bougies eruit getrokken, ik vond ze akelig wit..
Tekort aan benzine?

Afbeelding Bijlagen
IMG00337.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 30 maart 2011 03:41 PM
  [ # 21 ]

Dat ziet er goed uit, als je tekort aan benzine had zou ie voor de rest ook maar bagger rijden.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 30 maart 2011 04:15 PM
  [ # 22 ]

1e plaatje: die vacuumklep moeten 2 slangetjes aan zitten, waardoor 1 aansluiting niet aangesloten is. Ik kan het op de foto niet goed zien, maar gaat er geen slangetje in vanaf de onderkant?

2CV 1985

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 maart 2011 09:24 PM
  [ # 23 ]

Ik verdenk als eerste de bobine. En gelijk daarna de ontstekingsmodule. De bobine kan weleens haarscheurtjes hebben: daar heb je meer last van als het geheel warm is (want zet uit).

Profiel  
 
Thompuch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 20-12-2010

- BX 1.4 cannes
- ID/DS DSuper
Gepost: 31 maart 2011 06:28 PM
  [ # 24 ]

Gisteren heb ik (in de baas z’n tijd) de bobine vervangen,
evenals de bougies en bougie-kabels.

Nadat ik van Rotterdam naar Den Haag en terug ben gereden,
wilde de motor gewoon weer starten!!
Hoogstwaarschijnlijk is het probleem dus nu uit de wereld,
en was het dus inderdaad de bobine!

Volgens jullie is de bougie goed? dan ga ik daar gewoon vanuit Smile

Wat de vacuumslangetjes betreft, zit er een aan de zijkant, en ontbreekt er nog een bovenop.
Dit verdient dus nog mijn aandacht.

Tot zover iedereen hartelijk dank voor het meedenken!!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook