Beste,
Ik heb onlangs een tweedehands Saxo gekocht, leuk ding! 1.1SX met zo’n 95.000km op de teller.
Heeft elect. ramen, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling en ABS.
Nu vind ik de centrale deurvergrendeling wel handig, ware het niet dat er bij zowel het openen als het sluiten van de auto geen knipperende richtingaanwijzers meegaan. (wat tegenwoordig heel normaal is)
Je kunt van een afstand nooit zien of de auto nu wel of niet open of dicht is gegaan. Je kunt het pas zien als je pal naast de auto staat aan de ‘sluitpennen’ in de deur. Deze gaan uiteraard wel omhoog of naar beneden.
Is er iets te maken dat ook de richtingaanwijzers meegaan met het sluiten en het openen van de auto??
Het mooiste is dat deze acties natuurlijk ook nog verschillen… dus bv bij het openen 1x knipperen en bij het sluiten 3x ofzo.
De centrale vergrendeling is voor zover ik kan zien gewoon af-fabriek met de welbekende kleine losse afstandsbediening aan de sleutelbos.
Ik hoor graag of er iets mogelijk is in deze!
Groet, Charlie78
Je kan de CV module vervangen door een aftermarket. vaak zit hier wel een optie op voor het aansturen van de knipperlichten. Let hier dus ffff op bij aanschaf van een dergelijk setje !!!
Bijvoorbeeld: deze kan op de bestaande CV en heeft knipperlichtaansturing.
http://link.marktplaats.nl/430703943
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Bezint eer ge begint. De kwaliteit van die setjes op MP haalt het bij lange na niet bij het origineel. Ik heb ook een setje van Spy op mijn GV, en een originele op de familiale.
Bovendien is het niet plug & play.
Er zijn wel plug & play units te koop via de dealer schijnt het.
Wat is het bouwjaar van je Saxo ?
Volgens mij een vrij jonge gezien de opties, dan horen de knipperlichten gewoon te knipperen als je de auto opent of sluit via de afstandsbediening.
Zo jong is de Saxo helaas ook weer niet….. hij komt uit maart 2000. Het is er wel een met de nieuwere neus.
Ik weet niet of hierbij de verlichting ook mee zou moeten knipperen. Ik lees hier ook niks over in de handleiding overigens van de Saxo. Zijn er wel saxo’s geweest welke dit wel konden af fabriek???
Ik ga er inderdaad geen goedkoper setje inzetten. Dan laat ik het wel zo, alles functioneert prima op de knipperende lampen na. Ach, wensen hou je altijd…. ook bij een Citroën zullen we maar zeggen.
Je kan ook je wensen zelf verwezenlijken en een beetje knutselen aan de autoelektriciteit
Door een relais aansturen met de puls dat je cv geeft en op de uitgang van het relais een condensator ( bv 1000µF 16V) en een weerstandje ( 5K ) plaatsen om zo te verbinden naar je contact van je noodverlichting. met de vernoemde waarden gaat het signaal naar je noodverlichting ca 5 sec bedient worden.
Kan je makkelijk aanpassen (formule: tijd = weerstandswaarde * waarde condensator waarde —condensatorwaarde = tijd / weerstandswaarde.
Doe het veilig een koppel eerst de batterij los voordat je deze schakeling inbouwt.
Sorry dat ik mss dit topic wa hjack maar is het moeilijk om een cv te installeren bij een saxo die over centrale deurvergrendeling beschikt? Of toch maar een nieuw topic openen?
realiks Wat is je vraag eigenlijk? cv = centrale vergrendeling. Bedoel je een cv met afstandsbediening? Moeilijk is dit niet (voor mij althans niet)
Wel mijn saxo heeft gewoon centrale deurvergrendeling zonder afstandsbediening. Ik zou het wel leuk vinden indien ik een systeem zou kunnen installeren zodat ik de cv kan bedienen met een afstandsbediening. Ik heb wel nog nooit aan het elektrisch circuit van een wagen gewerkt. Maar van elektriciteit en elektronica ken ik wel wat daarom dat ik het vroeg. Ik doe graag eerst wat research voor ik aan zo iets begin daarom enkele vragen.
Wat heb je er allemaal voor nodig?
Is het moeilijk?
Is het duur?
Levert het een meerwaarde op bij verkoop?
Is er eventueel een site waar het stap voor stap wordt uit gelegd?
Ik heb ooit eens dit gevonden maar kweet niet of dit echt een goed merk enzo is.
http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/CV002
Materiaal klemmen of liever nog soldeerbout en krimpkous een ontvanger zender systeem startkabels eb fuses moest het mislopen
Moeilijk? Ik werk in de elektronica en elektriciteit sector dus ga ik geen uitspraak hierover doen
Duur ik gok rond de 50 à 60 euro
Meerwaarde 20 euro misschien maar je hebt wel zelf “voordeel” aan gehad.
Stap voor stap weet ik niet ik maak mijn schema’s altijd zelf dan ben ik zeker ik zie soms schema’s waar ik me 3dubbel mee lach omdat ze niet kunnen werken ...
Hier heb je een schema van haynes 3506
[IMG=http://img269.imageshack.us/img269/4760/94436826.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gewoon een zender en ontvanger van de sloperij halen, of bij de dealer kopen, dat is plug & play.