12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
36-YB-06 (Eloise) - 2013 is ze vast weer beter
Gepost: 09 november 2010 07:07 PM
  [ # 166 ]

Ja goeie, een update!
Heb je je koplampen bijvoorbeeld al gevonden en vervangen?  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 27 maart 2011 12:32 PM
  [ # 167 ]

jawel daar ben ik weer!

Vandaag en morgen uitgetrokken om eloise weer auto nummer 1 te maken en de ZX onder zeil te doen voor de rest van de zomer. Maar eens een aantal dingen aanpakken die hoognodig zijn:
- tankmeter werkend krijgen (draad los op de tank)
- Lampenwerking checken en verbeteren
- Stoel opkrikken (is verzakt aan de deurkant)
En dergelijke…

Dan gelijk een vraag:
De tank demonteren gaat me nog wel lukken. Vanuit het kofferruim de bout losdraaien. Het is me echter volstrekt onduidelijk hoe dat dan verder gaat! Draai je de rank dan langzaam naar beneden en til je em dan van het ‘scharnier’ wat daar zit?

En belanrijker nog: Hoe ga ik omgekeerd te werk? Hoe gaat de tank er weer terug onder straks? Wil niet echt onderweg moeten met een loshangende tank Wink

Iemand een makkelijke handleiding oid? Ik vond op t forum allen: Draai de bout los, ondersteun de tank en haal em los. Niks over slangen, andere bouten of beschermkappen.

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 maart 2011 12:45 PM
  [ # 168 ]

goede morgen.
Vorige week zelf de tank er nog onderheen gehaald.
Zorg dat de tank niet te vol zit,auto in de hoogste stand.
Draai de moer voorzichtig los (niet dat de tank in 1 keer valt)
Ondersteun hem desnoods,Als je alles eruit moet halen (niveau meter) denk ik dat het makkelijk is de slangen ook los te halen.
En als je de moer eraf hebt dan kun je alles zo naar je toe trekken,denk aan de draadjes van de niveau meter en het draadje van de massa.
Terug monteren in omgekeerde volgorde.

vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 27 maart 2011 12:48 PM
  [ # 169 ]

Vergis je niet in het gewicht van een tank waar nog het eea inzit. Volgens mij zakt je tank niet voordat je ook de vulpijp losmaakt. En de ontluchtingsslang.

Weet je zeker dat er een draad loshangt. Er zit ook een massadraadje wat aan het subframe zit. Misschien is die wel weggerot.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 maart 2011 12:50 PM
  [ # 170 ]

En het is ook wel handig om die tank even leeg te maken. Voor je het weet heb je een milieuramp waar ze in het oosblok nog wat van kunnen leren…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 27 maart 2011 01:22 PM
  [ # 171 ]
La Léo schreef:

Ja goeie, een update!
Heb je je koplampen bijvoorbeeld al gevonden en vervangen?  Wink


Er staat hier namelijk nog altijd een zielige CX GTi met maar één oog! Sad

Heb trouwens inmiddels een originele rechter Amplilux liggen. [hint]

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 27 maart 2011 03:45 PM
  [ # 172 ]

ja die wil ik dan wel, leg maar apart. Voorjaarsrit wellicht? Met de winter is die zoektocht helaas vergeten. sorry daarvoor.

Maar over de tank gesproken: Je hebt de ingang van de benzineslangen en de ingang voor de vlotter(?) bovenop de tank. daar steekt 1 draadje uit (naar ergens) en zitten 2 ‘lege’ aansluitingen op. Ik heb 1 kabel die los is in de kofferruimte. Iemand een idee waar die op moet? Kan het namelijk niet checken omdat de tank leeg is…

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 maart 2011 05:39 PM
  [ # 173 ]

Nou Michel, dat zou leuk zijn, nu met eigen auto aan de rit meedoen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 30 maart 2011 09:52 PM
  [ # 174 ]

Ok het is in ieder geval duidelijk dat ik meedoe met de voorjaarsrit!

Voor die tijd echter nog een paar dingetjes (in die volgorde):
- de kilometer kabel lijkt wel te kort oid. Hij draait wel met de lunule eruit (het plastic eindkapje) , maar komt tekort om de klok aan te drijven. Iemand een idee hoe ik dit kan verlengen?
- De tankmeter: Eerst gefixd, echter nu geeft ie af en toe compleet vol aan (wat ie niet was) en dan weer niks. Ik verdenk de achterkant van de lunule…
- de slang van de lucht naar de voorruit ligt los. Is dit makkelijker te doen dan het dashbord te demonteren?
- En ik heb geen idee wat er met de toerenteller is. T lampje doet het niet en de waarden zijn ook licht onbetrouwbaar. Loopt te langzaam op lijkt het wel…

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 30 maart 2011 10:07 PM
  [ # 175 ]

Hoeveel te kort is de kabel dan en heb je een andere kabel in gezet dan dat ie te kort is ??

Verder zou ik alle contacten en stekkers een nalopen op die “geweldige” printbanen achter de dashbord en die toerenteller is altijd wel een beetje onnauwkeurig, het ding wiebelt bij mij wel eens een beetje.

en bij mij ligt er ook een slang half los links langs het stuur bij die uitlaat meer iid geen idee wat je allemaal moet afbreken om erbij te komen

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 30 maart 2011 10:16 PM
  [ # 176 ]

die kabel is echt een paar milimeter te kort gok ik. soms als ik de klok aandruk, doet ie het heel eventjes zeg maar. Kan me niks bedenken wat zo klein is en dan toch niet afbreekt. Geen kabel vervangen.

tja ik voel het door het gat waar de radio zat de lucht stromen. Dat was niet goed natuurlijk;)

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 30 maart 2011 10:42 PM
  [ # 177 ]

Raar,

zit ie dan strak onder de motorkap, hij hoort hier met een ruime bocht te lopen, zie rode cikel op de foto.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 31 maart 2011 12:29 AM
  [ # 178 ]

nee dat zit wel goed. echter valt het me wel op dat de buitenkabel een beetje speling heeft vanaf het blok. Het eerste stuk dus. Zit een rubberren ring op t blok die een beetje omhoog komt als je eraan trekt, dus mijn gevoel is dat dat een beetje verzakt is oid…

mooi schoon motorruim overigens!

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 01 april 2011 07:20 PM
  [ # 179 ]

bijna paniek vandaag, best veel olie op de grond steeds en een gillende v-snaar. Blijkt dat ik met mn domme hoofd er veel teveel olie in heb gedaan. Ja dan komt het er wel aan alle kanten uit denk ik.

Anyway: heeft iemand een foto/beschrijving van hoe die rubberen blokken zitten bij de achtervering? Dan heb ik het over die tunnel waar de vering in eindigt. Een keer verwijderd en nu geen idee meer hoe ze terug moeten!

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 april 2011 08:01 PM
  [ # 180 ]

Je moet ze er in de lengte in plaatsen,boven en onder één.
Zodat de lepel er tegen aan komt in de hoogste en laagste stand

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook