













































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bosch, Beru, NGK en Eyquem: het is allemaal prima. Alleen champions daar houd ik niet van. Altijd als het schroefdraad gaar naar buiten kwam zat er een champion bougie in.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Die mening deel ik: het merk maakt op zich niet zoveel uit.
Zolang de warmtegraad de juiste is voor de motor in kwestie kan het geen kwaad.
Ik heb voor de gein wel eens van die iridiumbougies in mijn oude motorfietsen geprobeerd, omdat erbij verteld werd dat ze een veel hogere standtijd hebben dan conventionele bougies en mijn merk/ type motorfiets vrij berucht staat als ‘bougievreter’.
Resultaat: ze gingen er alleen slecher van lopen, dus meteen weer NGK’s gemonteerd.
Grappig eigenlijk: mijn ‘74 ID op LPG loopt erg mooi op Champion 007 bougies…
‘Spirit of avant-garde’
Een goede bougie is extra belangrijk bij het gebruik van LPG of aardgas. Dit komt doordat de ionisatiespanning bij deze brandstoffen hoger liggen, wat betekent dat de vonk minder makkelijk overspringt.
De LPG bougies hebben een aangepaste warmtegraad, electrode-afstand en een mooie fijne centrale electrode van platinum die er allemaal voor zorgen dat de vonk gemakelijker overspringt en het mengsel doet ontbranden.
ik heb goede LPG bougies gevonden op deze site.
http://www.lpgbougie.nl
Ze zijn daar niet zo duur en bevallen mij uitstekend. De motor trekt beter en heb geen last van happeren of missfire.
Succes