Marly C2i additief
muzikant
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 28-03-2011

Gepost: 28 maart 2011 11:05 AM

Dag allemaal,ben nieuw op het forum en heb een week geleden een 2de hands C6 2.2 HDI met 89000 KM kunnen aankopen.Bij mijn vorige wagen Xantia HDI gebruikte ik zonder problemen het Marly C2i additief voor commonrail diesel motoren die men in de brandstoftank moet toevoegen.Kan ik dit product ook zonder problemen gebruiken bij de citroen C6?het is geen olie additief maar wel om toe te voegen aan de diesel brandstof,dank bij voorbaat,

Afbeelding Bijlagen
C2iD500ml.gif
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 28 maart 2011 02:41 PM
  [ # 1 ]

Welkom, muzikant! Als leek vraag ik me af waarom je zoiets überhaupt zou toevoegen: een moderne motor moet toch zonder problemen moderne brandstoffen kunnen slikken?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
muzikant
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 28-03-2011

Gepost: 28 maart 2011 04:03 PM
  [ # 2 ]

Dank U voor de reactie.Het is dat ik nog een fles overheb bij het gebruik in mijn Xantia HDMI 110pk.Ik wil zeker weten dat het niet schadelijk is voor de C6 2.2 HDI.Volgens de gegevens en ervaringen Reinigt en smeert injectoren, kleppen en injectiepomp.Beschermt het voedingssysteem tegen corrosie.Neutraliseert condensatiewater en voorkomt neerslag in de brandstoftank.Verhoogt het cetaangehalte.Onschadelijk voor de katalysator.Bevat geen chloorhoudende bestanddelen.Hoger vermogen
·        Minder brandstofverbruik
·        Gelijkmatiger stationair toerental
·        Langere levensduur
·        Minder uitstoot van rook en schadelijke uitlaatgassen

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 29 maart 2011 06:27 PM
  [ # 3 ]

ik zou zeggen, gooi ‘t er maar gewoon in en houdt ons dan op de hoogte drunk

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 29 maart 2011 08:04 PM
  [ # 4 ]

Ik verwacht dat het product zonder problemen te gebruiken zal zijn, maar dat er evenwel weinig of geen verschil te merken zal zijn.

Enige punt van aandacht lijkt mij of het additief geschikt is voor motoren met een partikelfilter, dat heeft de Xantia niet, de 2.2 hdi in de C6 wel. Wellicht verschaft de verpakking daarover duidelijkheid.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
muzikant
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 28-03-2011

Gepost: 30 maart 2011 11:35 AM
  [ # 5 ]

Dank voor jullie meedenken en raad, Het is dat ik toch onzeker ben of het marly product geen nadelen heeft ook al bij het gebruik van de partikelfilter bij citroen omdat zoals ik in de C6 onderhoudsboekje gelezen heb er een additief gespoten wordt in de brandstoftank bij elke tankbeurt voor de werking van de roetfilter.Wat ik ook weet is dat er veel benzinestations ook additieven toevoegen aan hun brandstof.De Marly C2i waarover ik het heb is wel geschikt voor common-rail diesels (psa HDI motoren).Het falcon Marly staat in mijn garage maar ‘k durf het toch nog niet te gebruiken

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 31 maart 2011 10:01 AM
  [ # 6 ]
muzikant schreef:

Dank voor jullie meedenken en raad, Het is dat ik toch onzeker ben of het marly product geen nadelen heeft ook al bij het gebruik van de partikelfilter bij citroen ....

Ik zou niets toevoegen. De brandstoffen van de A-merken (Esso, Mobil, BP, Total, Shell, Texaco etc.) bevatten voldoende state-of-the-art additieven voor de moderne motoren. Voor al deze brandstoffen gaat het om verglijkbare basisbrandstoffen waar elke fabrikant vervolgens zijn eigen hoogtechnologische synthetische of minerale additieven aan toevoegd.Ik zou dus mijn diesel / benzine van de hierboven geciteerde leveranciers niet zo maar mengen met andere additieven.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook